• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • bianca2

Vi förstod väldigt snabbt att han mådde bra eftersom han körde sina charmerande kvinnoskämt (det kan inte alltid vara lätta att uppfostra 3 döttrar ). så skönt känns det nu när han får komma hem! sitter o njuter av goda fruktsmoothies som vi gjort m vår nya mixer! ha en underbar kväll. kram

• Sole

bianca2
    Skönt att din pappa är bättre!

Pippil8
    jo det är ju intressant och du har rätt att det är svårt att säga upp, det ska ju bla utredas osv. Just nu känner jag mig bara trött på skolan och har inte varit ledig på länge. Men det är bara denna uppsats kvar + 6 poäng till i vår sen går jag på mammaledighet.

Nu måste jag packa inför imorgon, ha ett underbart nyår alla tjejer så hörs vi nästa år!

kram

• Vivs

Hej på er!
    Idag har jag varit på ett extra-besök hos BM. Har fått en massa jobbiga sammandragningar de senaste dagarna. Det är ju normalt att ha lite men jag får det även i viloläge nu.. inget vidare. Allt var bra med bebben i vilket fall och BM trodde inte den var på väg ut idag... Däremot tyckte hon jag skulle sjukskriva mig min sista jobbvecka. Men, nu sitter jag här på jobbet ändå, hopplös som man är. Fast jag har förberett min chef på att om sammandragningarna fortsätter i natt så sjukskriver jag mig. Känner nu att det nog är en bra idé för sammandragningarna kommer ofta. Det känns konstigt att sjukskriva sig när man för övrigt mår bra men jag måste ju tänka på lillan!

Bianca - skönt att din pappa mår bättre nu! Nästa år får du se till att han inte julstressar

Ha det bra allihop!

• Flisan79

Jag har oxå endel sammandragningar även i vila. Har haft det ganska länge....dock inte så offta, kanske en i timmen. Däremot om jag går fortare än snigelfart, är kissnödig eller reser mig från att ha suttit ett tag så sätter det igång på en gång. Var hos bim i onsdags och hon sa bara att så länge de inte gör ont och kommer med jämna (antar korta) mellanrum är det bara att vila. Är väl tur då att man är arbetslös...tyvärr så är man en fattiglap på kuppen.
    Går för övrigt in i v 31 imorgon. SF mått 26-27. Viktökning ca 10 kg.

Gott nytt år.

• Swenglish

God fortsattning fran England! har atit massor med onyttigheter, gatt upp flera kilo sakert! men tagit det mycket lignt och faktiskt haft farre sammandragningar. Bebisen ar helt VILD nu pa kvallarna och magen ser verkligen komisk ut nr den sticker ut ett kna, en armbage aller vad det nu kan vara!

Jobbigt med din pappa Bianca, skont att han verkar ma bra iallafall! Inte precis vad man vill ska handa over jul!

Borjar kanna mig ratt stor nu (vecka 32) men har fortfarande inga problem att sova. Dromde att vi fick en underbart sot flicka med massor med morkt har (vi ar bada blonda!!)... I
    borjan av graviditeten var jag saker pa att det var en pojke, men nu tror jag pa flicka. Borjar langta mer och mer efter att ha bebisen har, fast ar ratt skraj ocksa...

PippiL8; har ocksa funderat pa fleeceoverall och jag tror nog att det kan behovas. Vi velade mellan gra/rod och gra/bla buggaboo och det blev gra/bla till slut! den har levererats till USA nu, och kommer till sverige den 7 januari, ska bli skoj att satta ihop den!

Gott slut onskas alla i traden och ett lyckligt 2007!

• Vivs

Hej!
    Var på Barnens hus idag och funderade på vad man ska ha i barnvagnen när bebis är nyfödd i mars... Ska man ha täcke?Kudde? Åkpåse? Tittade på åkpåsar men de är ju så stora! Bebisen drunknar väl i den..kändes mer som de var för sittdelen till vagnen. Vad har bebisen på sig i vagnen? Overall eller?
    Har inte en aning vad jag ska köpa! Någon som kan ge mig bra tips? Jag köpte iallafall en rosa fleecefilt för den var sååå söt!

Efter mycket tvivel så sjukskrev jag mig den sista veckan nu... tror det är bra att vila när man har mycket sammandragningar. Det tog emot men när jag jobbade i natt var magen som en sten hela tiden!

Majlinsa - härligt att höra hjärtljuden med stetoskop! Jag har försökt massa gånger men lyckas inte hitta...

• bianca2

jag känner mig så bortskämd - hade min första sammandragning (som jag känt i alla fall idag). men den gjorde knappt ont. Bra att du sjukskrev dig Vivs!!! lika bra att ta det lugnt. Vet inte riktigt vad man ska köpa. min komois som fått en liten Elsa har en påse. den var väldigt stor men hon har ju hela vintern kvar!

min kille har faktiskt hört hjärtljuden flera gånger bara genom att vila sitt huvud på min mage oftast får han även en spark eller två
    Går in i v 30 idag!!!
    kram kram

• Pippil8

Skönt att din pappa mår bättre Bianca2!

Hur känns era sammandragningar - ni som har dem? Jag antar att man VET när man har dem? Så jag har nog aldrig haft nån.

Vivs - skönt att du tar det lugnt nu! Jag tycker du gör helt rätt och hade jag haft så mycket sammandragningar (har inga alls) så hade jag gjort samma sak!

Jag funderar också på vad man behöver i vagnen, har försökt kika ner lite i olika vagnar och många ser ut att ha overall + filt typ. Om man har en mjuklift har ju den ofta ett "lock" som skyddar mot kyla och vind. Jag tror det blir overall + filt för oss. Ingen kudde och inte lakan heller, kankse en filt i botten också så man skyddar vagnen mot eventuella läckage

Swenglish - hur mycket billigare var vagnen i USA? Smidigt att du kunde få den hemtransporterad

Igår beställde vi vagn, det blev en Bugaboo Cameleon med grå bas och röd fleece. Nu vill man ju ha hem den på en gång

• Vivs

Pippil8 - du kommer garanterat att känna när du får sammandragningar! Det blir stenhårt i magen. Om man ligger på hårt underlag kan man se tydligt - det blir som en stooor hård knöl på magen och släpper oftast när man böjer benen.

Ja, rätt beslut att sjuka sig...har börjat må illa nu igen och känner av fogarna..allt underbart på en gång Men, men, bara lite drygt två månader kvar!!

Svårt det där med vad man ska ha i barnvagnen..tror jag ska fråga på Babyland om jag åker dit idag! De kanske har några tips!

Bianca - vad mysigt att höra hjärtljuden genom magen! Min käre man har tyvärr ont om tålamod!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3