• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • cirpen

...fast å andra sidan kanske man skall dokumentera nu, för sen när amningen kommer igång kanske det blir F kupa med ännu mera häng..moahahaa.. Närå..erbjudandet kvarstår!

• Pippil8

God fortsättning Vad skönt det är med ledighet Har varit hos mina föräldrar några dagar och haft det mysigt. Men idag blev jag helt gråtfärdig när jag kom på att jag inte hade känt några buffar på hela dagen (och normalt känner jag ju då och då under hela dagen). Jag la mig i soffan och puttade på den och efter ett tag kom buffarna igång, såklart. Men hjäääälp vad nojig man kan bli och vad nära man har till tårarna nu för tiden.

SanniXX-jag var också inne och spanade på din shopping - så många mysiga grejer. Jag vill också ha en sån spjälsäng - jättefin!

Mår ni andra bra?! Några krämpor? Tycker vi verkar ha klarat oss rätt bra än så länge i den här tråden. Ingen sjukskriven än i alla fall väl? Sover ni bra på nätterna? Jag gör det fortfarande förutom alla drömmar där den ena är märkligare än den andra...

Hej så länge!

• Medusa2001

God morgon!

Majlinsa: grattis till hp! I wish....(lite avunds *ler*)

Cirpen: En av mina kompisar gjorde en gipsavgjutning av sin stora mage i 8:e månaden. När gipset stelnat och skulle av, så ylade hon till då en del av gipset stelnat i könshåret. Inte så skönt, berättade hon skrattande för mig. Kan tillägga att de förstås pillade bort alla hårstrån innan de ställde fram magavgjutningen i sitt sovrum. *skratt*

Jag har inte märkligare drömmar än vanligt, inget om förlossning men jag hade nyligen en dröm om att jag hade en lite bebis (det har inte hänt förr någonsin). Det var jättemysigt!

Den första och största "boa-vågen" har passerat hemma hos oss (tror jag), skönt att de större sakerna är fixade/på plats. Tvättmaskinen är en fröjd att ha hemma - varför köpte vi inte en tidigare?!! Nästa fokus blir att köpa babysaker som babysitter, bärsele och babykläder, men först ska jag spendera en del av julklappspengarna på lyxiga skönhetsprodukter och lite dyrare mammakläder.

Nu sparkar det i magen *mys* Jag tycker att det är mest rörelser på min högra sida, hur är det för er andra? Sparkas och buffas det överallt i magen?

Ha en fin dag

• cirpen

majlinsa vad bra för dig!
    Pippil8: jag känner igen det där! Då brukar jag oxå lägga mig på soffan på sidan, så pratar jag lite(ropar kanske lite.. hehe) och efter ett tag så vaknar den till!
    Min "filur" ligger mest på tvären, rätt skönt för då kommer den inte åt revbenen...samt det är lättare att andas! Sambon kan tydligt känna fossingarna nu.

Status ifall ni är intresserade..
    Är nu i vecka 31 sf mått 30. Viktökning 10-11kg

• Sole

hej hej!

sitter här och försöker skriva B-uppsats, det är segt vill jag lova!
    Beräknar sluta skolan i början på mars så det är ett tag till!

Ang. rörelser i magen så är det mest på min vänstra sida som jag känner av.

Jag drömde häromdagen att jag födde på Gran Canaria (vi åker dit imorgon) och allt gick jättebra men jag var stressad över att jag itne berättat för min BM
    Nu får vi verkligen inte hoppas att det är en sanndröm utan att bebis håller sig inne ett tag till!

• Pippil8

Hej igen!

Sole - vad skriver du uppsats om? Åååå vad jag önskar att jag oxå skulle åka till Gran Canaria i morgon

Medusa2001 - min krabat ligger och trycker med huvudet uppe på höger sida och sparkar med benen nere på vänster. Den ligger så så mycket att jag har blivit alldeles öm där huvudet är. Verkar som om de hittar sina favoritplatser att ligga på

Idag har jag shoppat en liten pyjamas och en mammakjol på rean Såg en Bugaboo-Cameleon i beige-rött och nu tror jag det får bli en grå-röd för vår del. Det var så snyggt med rött.

Tror ni förresten man behöver nån liten fleece-overall till våra mars-bebbar? Ska man i så fall köpa storlek 56 eftersom de antagligen kommer använda dem bara en-två månader?

• Sole

Pippil8

Jag skriver uppsats i arbetsrätt, närmare bestämt "arbetsgivarens ansvar vid rehabilitering av fysisk sjukdom samt vad är skälig grund för uppsägning vid sjukdom"
    Intressant va?

Apropå kläder - det blev ju inte helt lätt att hitta sommarkläder i garderoben för en vecka i solen så jag var tvungen att ge mig ut och shoppa. Köpte inte överdrivet mkt, det är ju ändå bara för en vecka, men det är ju kul att ha nåt schysst att sätta på sig.
    Men jag ska ju inte klaga, jag och magen kommer äga poolen i en vecka

Fleeceoverall kan nog vara bra, det kan ju vara svinkallt i mars!
    Än så länge har jag bara köpt en munkjacka + byxor, men lite mer än så blir det ju innan det är dags
    Tyvärr är maken på "icke-inköpar-humör" och har åsikten "vi kommer ju få massa kläder när han är född och det som saknas då kan vi ju sticka ner och handla då."
    Jag vill gärna vara mer förberedd än så.

• bianca2

Hej på er och god fortsättning!
    Hoppas ni alla mår bra och era magar oxå. jag o bebben mår bra men har själv haft en liten lågmäld jul. min pappa fick en liten mini hjärtinfarkt dagen innan julafton och han ligger fortfarande kvar på danderyd. han mår bra nu och får troligtvis komma hem imorgon men denna jul harbarit lite extra mycket flängande i och med att man vill hälsa på varje dag. trots omständigheterna har den varit fin. mycket värme och mat!
    kramar

• Pippil8

Bianca2 - vad jobbigt med din pappa! Blev ni jätteoroliga eller förstod ni snabbt att det var en "liten" infarkt? Det ska liksom inte hända ens föräldrar något, de ska alltid finnas där och vara starka och friska...

Sole - ja, det låter rätt intressant faktiskt! Jag har uppfattningen att det är svårt att säga upp pga sjukdom, men egentligen vet jag inte alls, så det blir kul att höra vad du kommer fram till.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3