• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • majlinsa

Karin99: alla stora saker som vagn, skötbord, säng är klara.. kläder med i de mesta laget.. kan vara nån enstaka som ja kommer på.. tex strumpor häromdagen..

kvar är väl sängkläder och en mobil till sängen och skötbordet som ja tänkt göra själv eftersom jag inte vill ha musik osv.. så jag hoppas på att hitta en billig ja kan använda mig av ställningen av bara

• majlinsa

glömmde resten, saker till mig själv har jag inga tex.. så småsakerna är kvar.. de jag vill pyssla med nu när jag är ledig

• Plutten forever

majlinsa: vad skönt, är du redan ledig från jobbet? jag jobbar heltid i stressig butik, men ska gå ner i halvtid den 15 januari... pust, vad skönt! sen är det tänkt att jag ska jobba februari ut, om jag orkar o mår bra!

ska också börja pyssla lite mer när jag börjar jobba halvtid...

• SanniXx

Jag har inte fått bristningar ännu *peppa peppa*. Såg att ni prata om de innan, men jag har en herrans massa sammandragningar hela tiden!

Januari-fika:
    majlinsa kan ej onsdagar innan lunch
    Ginger kan ej före 17.30
    Pippil8 kan ej före 17.30, kan ej 10,12, 15, 17, 26 januari.
    Bianca2, kan ej före 17.30
    Vivs, kan ej onsdagkvällar
    Lillie74, kan ej före 17:30
    SanniXx (Sanna), kan ej 4, 5, 6, 9 o 10 jan..

= Gravid - BF 12 mars - En flicka (Ida?) =
  • majlinsa

Karin99: jag har hp från den 9.de jan men eftersom jag går på timmar så anser jag mig vara "ledig" nu redan då jag jobbade hela julen och nyår.

SaniXx: Jag har ännu inga bristningar är dock fundersam när man kan få och så.. Men kommer de så kommer de..

• cirpen

Inga bristningar här heller..
    Om man bortser från en pytteliten på höger bröst..hehe
    Smörjer oxå in mig morgon å kväll med jojobaolja. Inte för att jag egentligen tror att det hjälper, men det lindrar kliet iallafall!

Har gjort alla inköp! Men känn dig inte stressad Karin99, det ligger i min natur att vara så "planerande". Jag har tom packat "väskan" ..ehum...!

• Emma3

Har inte fått några bristningar på magen ännu men på brösten

Januari-fika:
    Ginger kan ej före 17.30
    SanniXx (Sanna), kan ej 4, 5, 6, 9 o 10 jan
    Emma 3, sista jobbadagen 18 jan så efter det kan jag för det mesta

Gravid med plutten v30
  • Vivs

Ha ha ha.. cirpen, har du redan packat väskan! Du är verkligen ute i god tid

Apropå att köpa grejer så funderar jag fortfarande på vilket skötbord man ska välja. Har ingen plats i lägenheten (bor i en 2a) så valet står mellan sånt man har på badkar och sånt som går att fälla ihop när gäster kommer på besök... Någon annan med lite plats som köpt någon smart?

• Björklöv

Vivs - Vi bor oxå "trångt" och har bestämt oss för ett uppfällbart skötbord som ställs ovanpå badkaret (använder ju badkaret när vi duschar...)

Januari-fika:
    Ginger kan ej före 17.30
    SanniXx (Sanna), kan ej 4, 5, 6, 9 o 10 jan
    Emma 3, sista jobbadagen 18 jan så efter det kan jag för det mesta
    Björklöv, kan ej 11 & 18-22 jan

• Ginger6

hihi jag är också väldigt planerande så om inte mannen hade hindrat mig hade jag nog också handlat massor och packat väskan... men nu är det som sagt bara barnvagn beställt. Det får bli lite shopping på helgerna framöver. Jag har inte tänkt så mycket på att gå över tiden, är mest inställd på att föda tidigt eftersom jag haft så mycket förvärkar... Men det skulle va otroligt segt att gå och vänta ytterligare två veckor. Man längtar ju redan sjukt mycket!!
    Jag har heller inga bristningar, smörjer också morgon o kväll...men man kommer som sagt aldrig få reda på om det hjälper eller inte...Funderar också en del på förlossningen men är inte rädd, snarare tvärtom väldigt peppad och är rädd att jag skulle bli besviken om jag inte får föda naturligt. Konstigt kanske?!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3