• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • majlinsa

Det var en fika tidigare men alla kunnde inte komma.. jag bland annat så vi har inte träffats så mycket egetnliten.. mest lärt känna varran här

Januari-fika:
    majlinsa kan ej onsdagar innan lunch
    Ginger kan ej före 17.30
    Pippil8 kan ej före 17.30, kan ej 10,12, 15, 17, 26 januari.
    Bianca2, kan ej före 17.30
    Vivs, kan ej onsdagkvällar
    Lillie74, kan ej före 17:30
    SanniXx (Sanna), kan ej 4, 5, 6, 9 o 10 jan
    Emma 3, sista jobbadagen 18 jan så efter det kan jag för det mesta
    Björklöv, kan ej 11 & 18-22 jan
    Medusa kan ej före 17.30
    Swenglish, kan nog nästan alltid!
    Frill, helst ej före 17.30, och inte 24,25,26 januari.
    Cirpen, kan alla helger vilken tid som helst

• murgrönan

Cirpen: Jag vaknar kl 01:00 varje natt och är klarvaken. Kan helt enkelt inte somna om. Sen är jag en zombie resten av dagen. Pratade med bm om detta igår och hon sa att de är förberedelser inför barnet. Vi ska vakna och amma på natten och vara pigga och kunna ta hand om barnet. Skillnaden är att när vi sedan ammar utsöndrar vi ett amningshormon som är lugnande som gör att vi lätt somnar om sedan. Men det hormonet har vi ju inte än, vilket gör det svårt att somna om. Häftigt hur kroppen funkar ändå! jag har just blivit sjukskriven 25% pga karpaltunnelsyndrom och sömnsvårigheter. Skönt!

Ginger: Min bebis ligger likadant, med huvudet neråt och trycker riktigt hårt upp mot höger. Kul att ha lite koll på vart fötter och rumpa är

Jag skulle helst vilja klara mig utan ryggbedövning, och bara ta lustgas, men å andra sidan tänker jag inte försöka vara någon superkvinna. Gör det ont som f-n så tar jag tacksamt emot epidural.....

• Vivs

Jag vaknade 4.45 i morse. Klarvaken.. låg och kelade med ena kissen i typ en timme. Bebisen var också vaken, det känns som jordbävning i magen numera Sen gick jag upp och åt frukost...är sååå hungrig när jag vaknar! Sen låg jag och läste "att föda"-boken och till slut lyckades jag somna en timme igen. Det verkar vara så nu, skönt att man vaknar pigg iallafall

Middag låter som en utmärkt idé. Jag tycker om all mat! Ska bli kul att se er, var ju inte heller med på fikan!

Läsa på om snitt är ingen dum idé. Man vet ju aldrig vad som händer! Annars är jag inne på samma idé som murgrönan.. lustgas till att börja med och sen EDA om det är outhärdligt

Igår kom jag på att det inte alls är långt kvar. Fick lite småpanik och blev stressad på kvällen, måste handla mer saker!! Skötbord och sånt.. och tvätta bebiskläder.. hjälp! Blir en sväng till babyland idag!

• bianca2

Hej! min mebis ligger oxå med huvudet nedåt och sparkar mest på höger sida! och fortfarande mest aktivitet när jag ligger och vilar.

jag är gärna med och äter. har fortfarande en enorm aptit! var hos bm igår och var rädd att jag skulle gått upp massor men hade bara gått upp 0,5 kg sen förra gången. totalt har jag dock gått upp ca 12 kg. gick ju upp massor första veckorna när jag slutade röka. Går in i v 31 idag!

ang sömn så vaknar jag oxå pigg på morgonen. har ju jullov så jag brukar gå upp och äta men gått och lagt mig och sovit till 12!!!!!!! har läst att det är bra att vila på dagarna

Jag har läst på om snitt. innan jag blev gravid och första delenav graviditeten var ju jag helt inställd på att föda med snitt men sen har jag ju jobbat spm bar den med min rädsla, gått hos kurator på sös etc så nu vill jag i första hand föda vaginalt. jag hoppas jag får göra det nu när jag förberett mig så mycket men det viktigaste är ju att bebis kommer ut och mår bra. ang bedövning vill jag helst ta så lite sommöjligt. jag är ju livrädd för förlossningsskador. men som ni andra säger - jag tänker inte spela ngn superkvinna och behöver jag så tar jag.

ha en skön dag. har precis gjort lite gravidyogaövningar hemma

Förresten - är det ngn som gått, eller ska gå, på vattengympa för gravida på rosenlunds sjukhus? en kurs börjar på tisdag (5ggr) och funderar på att gå!

• SanniXx

bianca2: Jag sa gå hos sjukgymnast på rosenlunds sjukhus. Ska bara komma till skott och ringa Va kostar vattengympan?

= Gravid - BF 12 mars - En flicka (Ida?) =
  • murgrönan

Vad kostar det Bianca? Tycker allt som har med graviditet att göra är så satans dyrt!Annars är vattengympa nog ett bra alternativ. Simma tycker jag är skönt.

• bianca2

om jag ska gå så går jag via min barnmorskemottagning Ekens. då kostar det 750 kr för 5 ggr. men det går att anmäla sig ändå: 08-6750233. det är på tisdagar kl 08-09. !!! jag ska bestämma mig på måndag! Det heter " gympa och avslappning med förlossningsförberedelse i vatten"

kram

• majlinsa

Shit vilka priser..
    jag går på vattengymnastik för gravida och betalar inte en krona för det.. jag har frikort och de täcks av den.. dock fick jag en remiss dit.. går på må bra hälsa i mörby centrum

• SanniXx

Hmm.. Det var för dyrt för min plånka

= Gravid - BF 12 mars - En flicka (Ida?) =
  • bianca2

ja, det är dyrt men mitt jobb kommer att betala för vi har friskvård!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3