• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Frill

Hellur, trist med stress på jobbet. Hoppas din kollega blir frisk snart så du kan ta det lugnt.

Zul, det var det jag hade för mig, att man inte skulle äta salt. Försöker tänka på det, men det är svårt. Jag är lite av en saltoman. Jag har i alla fall druckit närmare 3 l vatten idag. Och så har vi varit duktiga och övat profylaxandning.

Jag äter jättegärna lunch på tisdag! Gillar både Svejk och Östgötakällaren (lite av stamställe) men allt funkar.

Önskar er alla en god natt, med förhoppningsvis sammanhängande sömn

• bianca2

Hej tjejer! har tömt min gamla vind ikväll. phu! imorgon e sista dagen innan sportlovet.
    min kille berättade precis en hemsk grej:
    det kommer ta typ 2 veckor efter vi flyttat att installera bredband!!! jag kommer inte kunna hänga med er på nätet!!! är sjukt deppig!!!!!
    gärna lunch, finns det någon möjlighet att byta till månd eller onsdag?
    kram

• Swenglish

Bianca- det är ju förfärligt! går det inte att köra med vanligt ring-upp-modem under tiden? Måndag och onsdag passar också för mig, spelar ingen roll.

frill- dukjtigt övat! Jag försöker öva lite då och då, men är inte så duktig och blir frustrerad när det inte går så bra...

hellur- jobbigt med stress på jobbet in i det sista, hoppas hon bir frisk!

Zul- då ska jag inhandla semlor där, tack!

Ja, värkloggningssidan är cool! Ligger på favoriter! Sen kan man klippa och klistra tideerna in i ett worddokument och ta med sig till förlossningen! kanske kan vara kul att spara också!

• bianca2

tror inte det för vi har tele via bredbandsbolaget oxå. min kille ska ringa o tjata imorgon o se om det går att fixa tidigare! han märkte hur ledsen jag blev. annars kanske vi kan surfa på nån grannes trådlösa bredband i smyg i 2 veckor. det funkade i denna lägenhet. men det funkar ju inte loika snabbt och inte alltid!
    yes! fick min efterlängtade semla idag! äntligen!!!!

vad är det för värkbloggar? jag har missat!

• Lillenlillen
    Bianca2:

Länk under mina länkar... Kolla själv. Man kan logga värkar utan stoppur och får det i assmidigt format :)
  • Sofffy

Hallå tjejer!

Oj vad det skrivs här.

Zul och Sole- Håller verkligen med om att det suger att betala tillbaka på studielån när man går på föräldrapenning. Var över ett år sedan jag slutade studera, varför jag inte fått börja tillbaka tidigare vet jag inte, men nu förra veckan damp det helt oväntat ner ett inbetalningskort från csn som säger att jag ska betala 2600 kr innan den 28 feb (för 3 mån). Bra framförhållning csn (not) ja som hade tänkt spara nu innan babisen kommer, blev inget med det

Åhh tyckte det va såå himla mysigt när vi lunchade på Örtagården sist, hade jättegärna varit med på lunch i nästa vecka, tyvärr kan jag inte heller tisdag, ska luncha med jobbet då, så måndag eller onsdag passar bättre för mig också (helst onsdag).

Va inne o kikade på den där gulligast.nu som Ginger tipsade om. haha va han e söt den där lilla killen som är dammsugarexpert

Idag har jag lagat mat hela dagen puh. Min pappa, morfar och en kompis har kommit upp från Göteborg för att tillsammans med min respektive hjälpa till med renoveringen i vår lgh i helgen, de ska sätta upp tak, lägga klinker mm. o ja har fått i uppdrag att stå för maten, o det e ju skitjobbigt, har tagit hela dagen o fixa en lasagne så nu e ja helt utmattad o ska krypa till kojs.

Hoppas att alla mår bra och kan sova inatt!

Kram

• bianca2

lillenlillen! TACK!!!! superduper! har ju inte haft några värkar ännu men nån gång lär de ju komma! OM det blir onsdag eller måndag är jag som sagt mer än gärna m!!!!

• Plutten forever

lillenlillen: gud vilken bra länk, har sparat den!!
    om ni ska gå till ÖK kan jag bara säga: bra val - det är mitt favvoställe de har bland annat världens godaste caesarsallad...

v 38 - bf 12 mars!
  • Sole

halloj!

snurriga jag gick upp en hel timme för tidigt imorse för att fixa frukost på sängen till maken som fyller år idag *suck*

gick och la mig igen och strax efter ringer alarmet på hans mobil och jag utbrister "men älskling, du skulle ju inte ställa larmet idag"

nåja nu ska jag fixa frukost till honom och så ska han få presenter, en tröja att ha över skjortor i mörkgrå samt en bok som heter "en kärleksförklaring" www.bluebox.se/showinfo.asp&page=7&countrs=72&size=12&method=search&alt=&sokfalt=Akut&visa=
    där har dom för övrigt massa roliga saker!

• Vivs

Har ändrat mig angående förlossningsbeställningen till helgen... jag har ont i halsen och börjar nog bli lite förkyld så jag kanske beställer till nästa helg i stället Typiskt!!
    Någon som vet om förkylningen kan smitta barnet efter förlossningen eller kanske om barnet får mina antikroppar genom bröstmjölken?

Sole, ja, du är lite vimsig Visst e bluebox en rolig sida! Jag gillar den och inreda.com också, de har liknande grejer!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3