• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Swenglish

Godmorgon! grattis till Soles man!

Vivs- jag vet inte hur det är med förkylningar, men jag har varit förkyld tre gånger sedan november, och hostar fortfarande. Igår hade jag lite ont i halsen men peppar peppar verkar det ha gått över idag. Hoppas verkligen att inte bebisen tar skada, men vad jag har förstått så gör den inte det. Vissa blir extra friska under graviditeten, jag verkar ha fått extra nedsatt imunförsvar... Så jag behåller min beställning till i helgen!
    Sista BM-besöket idag, känns lite konstigt!

• Medusa2001

God morgon!

Hinner knappt läsa allt ni andra skriver om dagarna, är ju ledig från jobbet numera och sitter inte online på dagarna och hänger med.

Swenglish: spännande med bf nästa vecka! Tror att du blir före Vivs trots alla förvärkar *ler*

Hänger gärna med på lunch nästa vecka - Östgötakällaren är en klar favorit, går gärna dit. Kan dock ej onsdag.

Mannen har varit förkyld hela veckan, men jag har klarat mig so far. Vill inte bli smittad, å andra sidan är en förkylning med halsont något jag fruktar. Betydligt värre med vinterkräksjuka, fy f-n. Peppar, peppar. Kan få lite nojja när jag tänker på att BB-avdelningarna + förlossningen varit stängda för besökare pga kräksjukan. Någon som har koll på vad som händer med den som måste in och föda om smitta råder? Åka till ett annat sjukhus?

Bianca: skönt när vinden är städad, eller hur? Trist med uppkopplingen. Vi ska rensa ur klädkammaren idag, ett stort ont som min man lagt beslag på, men som verkligen måste tömmas och städas ur. Mycket gamla grejer och kläer som finns där inne som suger utrymme.

Blir en sväng till IKEA i helgen igen (pyton att åka dit), måste köpa den där byrån att lägga babykläder i. Det bara rinner iväg pengar just nu...

Ha en fin dag!

• Medusa2001

*såg att jag glömt ett 'inte' - är inte rädd för att bli smittad av förlkylning och halsont, men desto mer för att spy.

Hej då igen!

• Swenglish

medusa- hoppas din spådom blir sann! (Inte för att jag vill hinna före Vivs utan för att jag vill föda barn NU!) var får man reda på om det är beöksförbud på BB?
    Måndag passar för mig, var det någon som inte kunde måndag?

Lunch måndag/onsdag

Swenglish kan måndag/onsdag (Om jag inte är på BB )

• Hellur

Ja, Grattis till Soles man!

Ang. förkylning och sjukdom under graviditeten så har jag precis som Swenglish fått sämre imunförsvar. Har varit förkyd och sjuk flera gånger samt fått influensa på det. Dessutom tar det mycket längre tid att bli frisk.
    Enligt läkaren och bm tar det ingen skada på barnet. Det tar den näring det behöver, det är därför man ofta har dåligt imunförsvar under grav. och svårt att återhämta sig.

• Hellur

Medusa - Håller med dig. Är livrädd för kräksjuka. Det värsta jag vet är att spy, oavsett jag är gravid eller inte.

• Lillie74

För min del skulle lunch passa på måndag bäst och det spelar ingen roll vart vi går för min del, har aldrig varit på Östgötakällaren så dit går jag gärna.
    Swenglish, lycka till på sista bm- mötet!
    Själv har jag börjat städa...måste vara rent och fint när bebisen kommer, bra sysselsättning i och för sig nu när vår TV har gått sönder...arghh, lämligt när man går hemma och lökar hela dagarna.

• Lillenlillen

Är sur.

Min BM var sjuk förra gången vilket ledde till UL.
    Min BM skulle vara där idag men då ringer de och säger att hon har förlängt sin sjukskrivning till just IDAG.
    Sen går hon på semester.

Störande! JAg som aldrig behövt byta innan måste byta en vecka innan BF...

• Hellur

Lillenlillen - Vad surt! Irriterande nu när det är så nära. Man vill ha sin "vanliga" hela vägen. Min har också varit sjuk och på kurs, och det är inte samma sak men någon annan, man har inte lika bra kontakt med dem.

Lillie74 - Typigst att TV'n av alla apparater ska gå sönder. Den och datorn är du de man vill kunna ha på dygnet runt
    Men tur i det är att du inte fastnar i långkörare som Våra bästa år, jag har en otrolig förmåga att fastna i sånt. Fråga mig inte varför, för de är inte bra.

Swenglish - Just det ja, sista BM besöket idag. Lycka till!

• Sole

hej hej!

låter som en trevlig idé med lunch nästa vecka, själv slits jag dock mellan att jag borde ta mig i kragen och faktiskt plugga sista veckan då jag har tenta nästa lördag eller "äh - jag har ju inte pluggat så mkt hitills så det gör väl inget om jag bokat upp saker den veckan"

den onda och goda på varsin axel som sitter och viskar

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3