• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Sole

hej på er!

Ni som har upplevt rätt mkt sammandragningar, hur mycket anses vara mycket?
    Jag får sammandragningar mer eller mindre varje gång jag ska gå (utomhus inte runt i lägenheten) och måste nästan stanna upp för att kunna fortsätta. Övrig får jag nog sammandragningar npgra gånger i timmen (har inte exakt koll) och ibland blir det en skarp smärta i magen.
    Är det något att ta upp med BM tror ni eller är det normalt?

Annars pinnar livet på rätt bra, förstår inte att magen ska växa sig ännu större under de två månader som är kvar! Förvånad

Idag fick jag tillbaka en tenta om arbetsmiljö och management och fick VG Skrattande, ännu funkar hjärnan även om den är rätt seg emellanåt

Ni som fått era barnvagnar, jag längtar till vår som levereras i mitten av feb!

Annars har vi inte inhandlat så mkt ännu, vi får/ärver: spjälsäng, babybjörn, lite kläder, skötbord, potta(!), stol som man hänger på bord, lite sängkläder till spjälsängen.
    Vi har köpt: ett par bruna manchester-snickarbyxor på Zara i Las Palmas, ett par vita byxor + munkjacka på HM samt barnvagn.

Hur t'nker ni med nappar, filtar, salvor, febertermometer etc etc, köper ni sånt nu eller när behovet uppstår? Tycker det är lite svårt att veta vad man behöver och affärerna har ju en uppsjö av prylar!

BF 26 mars
  • majlinsa

jag är nog också i det virr varret med salvor och grejer.. men jag känner att jag vill ha lite hemma även fast man kan köpa det senare..
    badolja, nagelvård är de jag kommit på hitills..

• Vivs

Hallå där! Här sitter jag och klämmer i mig bullar! Mmmm... är så hungrig hela tiden! Om jag inte småäter hela tiden så blir jag ARG...igår störde jag mig på min sambo som åt popcorn. Till slut sa jag åt honom att sluta äta. Då kastade han alla popcorn och då vart jag arg för det i stället! He he...lite märkliga hormoner i kroppen tror jag!

Frill - kolla Babylands hemsida, de har kampanjpris på sånt skötbord man sätter på badkaret..fast inte det man kan fälla upp, utan sånt man måste ta bort när man ska duscha/bada.

Swenglish - jag har också funderat på vad man ska ha i vagnen! Nu har jag köpt en åkpåse i fleece som jag tänkte bädda ner lilltjejen i. Kan ju klä på en liten overall när det är kallt och annat när det är varmt.. Bebisen ligger ju skyddad mot vind i vagnen.. Svårt när bebisen kommer i mars tycker jag!

Sole - min BM sa att några sammandragningar om dagen är normalt. Speciellt om de kommer när man är kissnödig, ställer sig upp, går mycket eller ligger på rygg! De ska inte komma i vila och det ska inte kännas som man har mensvärk samtidigt. Hör med din BM tycker jag! Angående nappar så har jag köpt ett par...de är så söta Har en örontemp, kan rekommendera det, enkelt och smärtfritt! Har köpt en filt i fleece, tänkte köpa en sån där gallerfilt också..kanske är bra, vad vet jag.. man lär ju köpa en massa onödiga saker

Nu ska jag ta en prommis med ena kissen!
    Ha det bra alla!

• mamame

Hej,
    undrar om jag kan få vara med här? Känner igen några från en tidigare tråd som inte verkar vara aktiv längre.

Okej eller?

Är i vecka 31 + 3 dagar.

• mamame

Tack!

Hektisk jul - vi reste till föräldrarna på olika orter. Nyår var lugnare hemma hos oss. Har hunnit klart med renovering och försöker både ta det lugnt och hinna med det sista innan bebisen kommer. Dessutom arbetade vi i mellandagarna.
    Arbetade heltid fram till Lucia och därefter halvtid, nu är jag sjukskriven på heltid i ett par veckor eftersom sammadnragningarna är täta och flera är riktigt obehagliga. Annars har jag mått oförskämt bra och bebisen mår bra. Har varit mer utmattad än jag trott och det är verkligen skönt att kunna vila ordentligt eftersom de värsta sammandragningarna och värken varit nattetid - så klart.
    Försöker ta det lugnt båda två nu sista månaderna innan bebisen kommer. Fast vi har lite kvar att fixa med.

• majlinsa

tar med mig ned fika tråden..

mamame skriv gärna in dig om du känner för det

Januari-fika:
    majlinsa kan ej onsdagar innan lunch
    Ginger kan ej före 17.30
    Pippil8 kan ej före 17.30, kan ej 10,12, 15, 17, 26 januari.
    Bianca2, kan ej före 17.30
    Vivs, kan ej onsdagkvällar
    Lillie74, kan ej före 17:30
    SanniXx (Sanna), kan ej 4, 5, 6, 9 o 10 jan
    Emma 3, sista jobbadagen 18 jan så efter det kan jag för det mesta
    Björklöv, kan ej 11 & 18-22 jan
    Medusa kan ej före 17.30
    Swenglish, kan nog nästan alltid! (men helst inte helger)
    Frill, helst ej före 17.30, och inte 24,25,26 januari.
    Cirpen, kan alla helger vilken tid som helst
    Sole, kan ej 9,11 och 12e
    J79, kan nog nästan alla veckodagar på em.

FÖRESLAG: 29-31 januari efter 17,30 verkar vara då alla kan men det är så lååååångt dit..

• Swenglish

16 januari kanske kunde funka vid 18-tiden om Emma3 inte jobbar då? Annars den 23 januari? Hur låter det med indisk mat? Kanske på Indira på Bondegatan, där finns ett rätt stort bord där nere tror jag.

Sole- mina sammandragningar kommer om jag behöver gå på toa och när jag börjar gå (utomhus). Några i vila också, men inga som gör ont, mest så man tappar andan lite. Skarp smärt får jag också ibland, känns ungefär som håll. Man kan få sammandragningar av UVI också så det kan vara värt att kolla upp?

Och så sist men inte minst välkomna alla nya!

• Sole

tänkte precis på fika-tiden och vilket jobb det blir att samordna dag

jag kan iallafall den 16:e! (och även 23:e)

Sammandragningarna är jobbiga, lite svårt har jag att accceptera att en promenad på några minuter räcker då jag älskar att gå långt och raskt i vanliga fall!

I helgen var jag coh maken och simmade och det var verkligen jätteskönt så nu har jag köpt 10 gångerskort!

BF 26 mars
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3