• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Hellur

Lillenlillen - Lite aggro?
    Förstår dig helt och hållet! Skulle vara jätte arg och irriterad. Hoppas det löser sig.

Sole - Brukar också spela in när jag inte hinner se serier på kvällarna. Men än så länge jobbar jag så får ta igen dem kvällar det inte är något roligt på TV eller helgen. Har jag ett liv eller ?
    Finns nog risk att jag fastnar i alla serier när jag går hem. Är en riktig tvman jag med. Hur ska detta gå?

• Sole

är det nån mer än jag som har riktigt jobbiga ilningar i underlivet?

Det + att det känns som att man har nåt som nästan håller på att ploppa ut fast det inte gör det?

Antar att bebisen huvud ställer till med allt detta men den måste ju ligga riktigt långt ner för att det ska kännas såhär?

En annan fråga:
    är det nån mer än jag som senaste veckorna (ni som vet att er bebis vänt sig) har fått mkt lättare att ligga på rygg?

• Björklöv

Vad ni skriver! Det märks att fler och fler är lediga på dagarna

Sole - Jag har tvärtom fått svårare och svårare att ligga på rygg, fast då har visserligen bebisen legat med huvudet nedåt så gott som "hela" tiden. Det kanske spelar roll...

När det gäller lunch nästa vecka passar måndag bäst för mig, men onsdag går oxå bra! (Fast då måste jag nog boka om tvättiden...)

• Björklöv
    Lillenlillen - Förstår att du känner som du gör... Jag skulle bli jättefrustrerad om jag var tvungen att gå till en annan bm nu på slutet! Och när hon dessutom skriver rent felaktiga saker i journalen... *morrar lite med lisa*
  • Lillenlillen
    Tack alla för stöd i min lilla aggrotripp ;) Nu ska jag och sambon äta lunch ute (brist i kylskåpet) och sen träffa %"? bm nr 3...

Sole:

Japp, har fått lättare att ligga på rygg!
  • Sole

jobbigt med nya Barnmorskor, men ni slipper iallafall fylla i er egen journal!

• J79

Hej, hej tjejer! Oj vad mycket ni skriver!!!

SanniXx vad skönt att äntligen få komma hem!

Bassekatt vad fruktansvärt att behöva genomgå det ni gjort och gör. Vilken tur att ni har fantastiska Emil som det går så bra med.

Ginger det är bra att du ska vara ledig nu, du får se till att vila mycket nu din stackare.

Känner igen mig i det mesta ni skriver om. Sover riktigt dåligt känns som att jag vaknar varje timme. Har jättemycket foglossning och är riktigt trött på det.

Lillenlillen vilken gullig bebis du kommer att få. Förstår att du blir arg klart att man vill ha "sin" bm och inte nya hela tiden.

Jag vill gärna äta lunch nästa vecka men snälla inte måndag eller torsdag, alla andra dagar passar!

• Frill

Snälla inte lunch på måndag! säger jag med. Det är enda dagen jag inte kan. Var så glad när nån föreslog tisdag. Men onsdag verkar också poppis, då kan jag.

Lillenlillen, hoppas det grå bra hos BM, även om hon är nr 3.

Min BM rensar på eget bevåg i min mapp. Och nu har de bytt journalsystem, så i den senaste journalen står bara uppgifterna för de två senaste besöken Jag ville ju spara från hela graviditeten. Ska fråga om hon inte kan skriva ut de gamla uppgiferna också nästa gång.

Sole, jag har också haft ilningar till och från, och ofta känslan av att nåt är på väg ut. Inbillar mig att det blivit lite lättare att ligga på rygg, kanske för att magen sjunkit - för jag tror den har legat ungefär åt samma håll hela tiden.

Är också tv-missbrukare. Ett problem med det är att man redan har sett alla repriser. Och annars är det bara aptrista ring-och-gissa-korkade-ord-program.

• Ginger6

Halloj! Ja coola ul-bilder Lillen och stöd- morrar åt BM- bytet! Jag lunchar gääärna med er nästa vecka för idag är ju min sista dag, jehuuuu! Måndag kollar jag dock trycket igen på SÖS, det var fortfarande högt idag så jag får hålla koll på det. Ska bli skönt med ledighet!!! Om vi lunchar efter 12 nån gång så kan jag måndag också, och alla andra dagar nästa vecka, tror jag
    Vivs, jag tror inte bebisen blir smittad, den ska ju va sjukt motståndskraftig i början av alla antioxidanter och nyttigheter i mjölken. Så du kan nog snuva lugnt

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3