• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Lillenlillen

Jag tycker inte om vanliga mammakläder eller amningskläder, varför är de så fula? Är det för att de ska vara i praktiska material och modeller för att man ska kunna ha dem typ jämt och tvätta dem typ fem ggr i veckan? Har genom detta kommit på att jag ska sy egna, coola amningskläder, eller alltså toppar. Eller alltså sy om vanliga kläder... Har ni annars några tips på snygga som inte kostar typ 700 för en topp?

• Swenglish

Lillen- håller med om att amningsbhar är fuuuula! de flesta är så tunna i tyget att det ser ut som om brösten ligger i två påsar... har köpt en som är stadig men fortfarande inte snygg direkt... vad gäller amingskläder har jag tänkt ha skjortor, klänningar med knappar, omlottgrjer. Har köpt en amningstop (svart) från HM och en Boob-klänning på rean. vägrar också betala multum för något som inte är snyggt...

• Swenglish

Hellur- hoppas du får kul med dina kompisar!
    Och Vivs på restaurangen, och ni alla andra vad ni än gör denna fredagkväll!

Själv sitter jag fortafarande och scannar.... har lite panik för att förlossningen ska sätta igång och jag inte hinner klart!

• Lillenlillen
    Swenglish:

Jag såg en snygg BH men den kostade ju för tusan 400 och så ska man ha minst typ tre så man kan tvätta hela tiden. Uj uj...
  • Swenglish

Ja, den jag köpte kostade 400. Men jag tror att det kan vara värt det, underlättar nog om man har en fungerande BH. Tänkte klara mig med två, men köpa den andra när bebisen är här och jag vet om den här första är bra/passar. Jag köpte den nu för att jag inte kommer vilja gå och prova BH det första jag gör. Sen har jag köpt världens fulaste nättopp på apoteket, har hört att den är bra precis i början när brösten svullnar upp, innan de stabiliserat sig. den kostade typ 70 spänn, och jag tror den kan vara skön att ha som natt-BH också.

• Lillenlillen
    ´
    Nu har vi gjort något som ni andra förmodligen gjorde typ kring tiden för Dackefejden - nämligen köpt oss en barnvagn :P
  • bianca2

GRATTIS CIRPEN!!!! helt fantastiskt!
    Och grattis lillenlillen! inte lika mäktigt men ändå!
    har precis varit o käkat indiskt. mums. ska fortsätta packa nu.

• Lillenlillen

bianca2:

Nej men det satt nästan lika långt inne (bildligt talat?) och kostade en förmögenhet :P hahaha

• Sofffy

Åhh perfekt att det blev lunch på onsdag, då hänger jag med.

Lunch: ONSDAG

Swenglish
    Bianca2
    Ginger
    Lillenlillen
    J79
    Björklöv
    Sole (antagligen)
    Sofffy

Jag köpte 2 st enligt mig hyfsat snygga amningsbehåar (om amningsbehåar kan vara snygga) förra veckan på Lindex för 99 kr styck på rean, de va riktigt sköna också *rekommenderas.

Lillelillen- Hihi, det var nog i rättans tid att ni köpte vagnen nu. Själv var man ju som nämnt ute o beställde innan dackefejden (november), o det ångrar man nu. Vi har haft liggdelen i
    v-rummet under renoveringen så den e helt dammig nu sånt får man för att man försöker ha lite framförhållning.

Grattis Cirpen till bebisen. Åhh så spänannde undra vem av er som blir näst ut. Ja tror att min bebbe kommer ligga o trycka i minst 2 veckor till.

Ha en trevlig fredagskväll!

• Lillenlillen
    Soffy:

Ja, jag har blivit rekommenderad Lindex egna men de är helt slutsålda här :( PLUS att jag inte vet vilken storlek jag kommer behöva. Har inte sett några i 75D (min troliga blivande size) än så länge :S Har en känsla av att det här kommer bli en dyr historia...
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3