• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Swenglish

Tack för inbjudan Bianca, hade vrit skönt men foglossningen säger nej! jag får gå och äta semlor istället, stackars mig!

• bianca2

ja, stackars dig! jag har oxå köpt semlor!!!!
    vilken fridays ska vi ta? kungsträdgården eller stureplan?

jag kommer nog ej kunna kolla datorn imorgon men ska in till jobbet en svång (förstadagen på sportlovet, grrr) och kollar då vad ni kommit fram till!

• Zul

Swenglish: Lisas café har inte öppet på söndagar, tyvärr. Såg att det är öppet till 15 på lördagar däremot...

Hjälp, folk börjar redan ringa och fråga om det hänt nåt (BF 15 mars). Jag blir stressad av det!! Även om det bara är omtanke... Men den här helgen förstår jag verkligen, eftersom jag är ensam...

Nu är det chips o melodifestival. Ha en skön lördagskväll tjejer!

• Swenglish

Zul- tack! Men synd, hade suttit fint med en semla imorgon... Folk frågar här också, förstår inte riktigt varför, de lär ju få reda på det förr eller senare!

bianca- trist att behöva åjka till jobbet, men visst är du föräldraledig efter lovet?

Jag har aldrig ätit på Fridays så jag vet inte vilket ställe som är bäst. kanske nån kan ringa och boka typ på måndag när vi vet hur många vi blir?

Lunch: ONSDAG

Swenglish
    Bianca2
    Ginger
    Lillenlillen
    J79
    Björklöv
    Sole (antagligen)
    Sofffy
    Frill

• Sofffy

Hallå tjejer!

Har heller aldrig ätit på Fridays, men det blir nog jättebra. Är så himla dålig på förslag på lunchrestauranger i stan, äter inte lunch ute så jätteofta.

Sole o lillen-lillen:

Jag hoppas verkligen att blåstheten går över efter förlossningen, man blir ju rädd för sig själv så korkad man e nu, men det värsta är att man är så disträ o seg i kolan. Har helt enkelt för mkt att tänka på.
    Häromdagen när ja skulle hämta min respektive från jobbet så glömmer ja o lägga i ettan när det blev grönt o får kärringstopp mitt i korsningen sveavägen, odengatan o inte nog med det, när ja ska fickparkera så lägger jag i backen när bilen rullar framåt. Han frågade sen om ja hade fått mitt körkort i flingpaketet, vågar nog inte låna ut bilen till mig nå mer.

Åhh det börjar kännas läskigt nu när det är så nära, har varit inne i flera marstrådar o snokat o det e flera nu som har fått som har i Mars. O en kollega till mig på jobbet som hade bf 3v före mig fick sin tös igår.

Zul:

Hihi roligt det där med att folk frågar om det har hänt ngt. Speciellt när familjen o de närmsta frågar, de är ju de första man hör av sig till så fort det händer något, precis som att man skulle ringa typ 2 veckor efter, - ahh o sen vad har hänt mer, jo just det ja vi fick barn.

• Vivs

Lägger in mig också på lunchlistan på onsdag... jag vill så gärna följa med men får se om jag orkar ta mig dit, har en fruktansvärd foglossning idag efter att ha gått alldeles för mycket ute i snön.
    Skulle lägga mig på eftermiddagen och vila på sängen men kom inte upp igen!! Min kille fick komma och lyfta mina ben som hade fastnat i ett visst läge.. sjukt..

Lunch: ONSDAG

Swenglish
    Bianca2
    Ginger
    Lillenlillen
    J79
    Björklöv
    Sole (antagligen)
    Sofffy
    Frill
    Vivs

• murgrönan

Jaha, då var det natt igen. Är ni inte vakna tjejer??! Börjar så smått tröttna på det här, suck. Inget på tv heller....Tänk om inte internet funnits, vad hade jag då tagit mig till.

Jag som älskar att sova...Ja, ja. Någon vaknar kanske här snart "håller tummarna". Eller nej, jag hoppas såklart att ni andra kan sova som prinsessor. Nog svamlat från mig

• Hellur

God morgon!

Kunde sova i natt Murgrönan, men vaknade tidigt i morse. Trots att jag gick och lade mig vid 1:00 tiden inatt.

I går var jag med om en mycket lyckad och kulenarisk middag. Min mormor fyllde 80 så familjen bjöd henne på middag på Opera Källaren. Har aldrig varit där förut. Dyrt! Men vilken mat!!! Allt var jätte gott, den godast oxfilé jag någonsin ätit. Och servicen... helt fenomenal. Jag är verkligen imponerad!

Fridays är bra! De har mycket att välja på och gott är det. Mums mums. Vet dock inte om jag kan följa med, tyvärr tror jag inte det. Men vet förhoppningsvis imorgon.
    Har varit på båda ställena. Tycker Kungsan är mysigare för det är väldigt ljust och öppet, men Stureplan är större.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3