• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • majlinsa

Sole: han har väntat på operation sen augusti förra året. han ville boka om den men han får inte för mig. det har varit så mycket strul med att ens få en tid till op.

• Sole

majlinsa

då förstår jag! Hoppas det går bra för er ändå!

BF 26 mars
  • J79

Fika/middag i januari: 16e eller 23e
    Swenglish: båda
    Sole: båda
    Vivs: båda
    Majlinsa: båda
    Björklöv: båda
    Frill: båda
    Pippil8: båda
    Bianca2: båda men 23e efter 18.00
    Lillie74: 23:e
    SanniXx: Helst den 23:e. UL den 16:e så det beror på tid..
    Emma3: 23:e
    Ginger: 23:e
    J79: 23:e

• Pippil8

Vad kul att vi ska ses den 23:e magarna är nog lite större den här gången! Jag är inte så van indisk-mat-ätare, så ni andra får tipsa om vad som är gott! Jättebra om du bokar bord Swenglish!

Osis med brutet ben i handen precis när ni ska få en liten bebis majlinsa :( Men han blir sjukskriven så han kan vara hemma med er i alla fall? Fast han kanske inte blir den där braiga hjälpen man behöver i början?

• SanniXx

Indisk mat? Är inte den stark? Tänkte mest på halsbrännan

Jag kommer gärna den 23:e kl 18.00

= Gravid - BF 12 mars - En flicka (Ida?) =
  • Frill

Indiskt låter suveränt. Och för er som är oroliga, allt är inte alls starkt, det brukar finnas riktigt milda alternativ på menyn.

Majlinsa, vilken oturlig timing. Men skönt att han har fått tid för operation och att han hinner bli av med gipset tills i sommar. Förstår om det känns jobbigt - du kommer utan tvekan att få dra ett tyngre lass. Men trots att han inte kan göra så mycket rent praktiskt (antar att det är svårt att byta blöja med en hand) så kan han ju vara ett mentalt stöd. Och sånt som att gå ut med vagnen, bära bärsele, buffa till sömns och hålla ett öga på bäbisen kan han säkert även med armen i gips.

Om allt går enligt planen så har han ju haft en månad på sig att vänja sig vid gipset när bäbisen kommer, och du ska se att ni kommer att hitta smarta lösningar för att dela på ansvaret, även om ni kanske får dela lite annorlunda än vad ni hade tänkt er.

• Swenglish

Majlinsa- vilken otur! Men å andra sidan är det ng aldrig ett bra tillfälle att ha armen i gips i många veckor, så kanske hellre då bebisen är pytteliten än när den börjar bli mer rörlig?

Sole- vad duktig du är med uppsatsen!

Tycler ni alla är så duktiga som jobbar på, heltid och allt! Jag är ju arbetssökande och har denna vecka jobb fyra timmar om dagen, tycker det är jobbigt nog!

Då ringer jag till restaurangen om några dagar, väntar och ser lite först hur listan blir på hur många som kommer.

Fika/middag i januari: 16e eller 23e
    Swenglish: båda
    Sole: båda
    Vivs: båda
    Majlinsa: båda
    Björklöv: båda
    Frill: båda
    Pippil8: båda
    Bianca2: båda men 23e efter 18.00
    Lillie74: 23:e
    SanniXx: Helst den 23:e. UL den 16:e så det beror på tid..
    Emma3: 23:e
    Ginger: 23:e
    J79: 23:e

• Ginger6

Hello! Ja osis Majlinsa, men säger som övriga att det förmodligen är bättre att han är gipsad när ni har spädisen än sen när h*n är mer rörlig. Swenglish, toppen att du bokar! Vet inte om arbetsgivaren skulle hålla med om att man är duktig...jag är sååå trött nu och vill bara sova & sova! Sover inte så djupt på natten och även om jag gör det så hjälper det inte, är ändå helt slagen efter lunch. Puh! Har tänkt jobba i 6 veckor till så jag hoppas det blir bättre...BM skrattade imorse och sa att ja det kanske det blir...om 20 år Hade tydligen jättebra HB så jag kan inte skylla på det. Hoppas ni andra är pigga & glada

• Vivs

Hej hej!
    Jag förstår dina trött-problem, Ginger.. själv sover jag dååååligt på natten men eftersom jag är hemma numera så kan jag gå och lägga mig igen, känner mig dock väldigt lat när jag sover hela förmiddagarna.. Tror jag har lite svårt att få i mig tillräckligt med mat och energi. Äter inte alls så stora portioner som jag brukar...den sista veckan har jag gått ner ett kilo! Känns inte bra så jag försöker småäta men det händer inget.. När jag har ätit middag känns det som den sitter i halsen i fem timmar efteråt..och då äter jag en liten portion! Men jag antar att lillan tar vad hon behöver och att det är jag som blir lidande. Ska jobba på att gå upp mitt tappade kilo iallafall!
    Håller med om att ni ska ha beröm, ni som jobbar!

• bianca2

Angående sömn så sov jag hela natten i natt! skönt eftersom jag gjort som Vivs under jullovet. Somnat om under förmiddagen. Det går ju inte nu när man jobbar!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3