• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • majlinsa

Vi köpte vagn idag
    en brio duo 06
    nu är allt det viktiga inhandlat som kostar $$$$

• Lillie74

God jul och gott nytt år Swenglish! Hoppas ni får en skön semster.
    Var hos BM idag och allt såg ok ut, hjärtslag 140 och magen var 28, var lite orolig att mitt blodsocker skulle vara för högt eftersom att jag har ökat mitt sockerintag markant sen jag blev gravid, kan inte motstå bullar, kakor, godis, inte bra men samtidigt vill man ju unna sig lite. Har gått upp 9 kg totalt, hoppas att det är inte är onormalt mycket, är i v. 29.
    Det är verkligen liv i luckan i magen, vaknar på nätterna av att den bufflar, har hicka och håller på. Mysigt...

• SanniXx

Lillie74: 9 kg? Onormalt mycket.. jisses. Nu känner jag mig dum Jag har gått upp 14 kg.. MEN jag vet att det är väldigt mycket vatten

= Gravid - BF 12 mars - En flicka (Ida?) =
  • cirpen

Lillie jag är i vecka 30 nu och har gått upp 11 kg....
    Så det är heelt normalt skulle jag tro..

Sannix drick mycket vatten vettja, det tar ner vätskeansamlingar har jag läst...

• Sole

tror inte man ska fokusera så mkt på vikten, 14 kg tycker jag inte heller är mycket!

idag hade jag gått upp 10,5 kg (ska till BM idag så hon kommer skriva 11 kg ) och är i vecka 27

• Medusa2001

Hej,

jag hittade också hit!

Sole: hoppas att ditt illamående går över, verkar jättetufft att må pyton så långt in i graviditeten. Jag har inte följt er tråd, kanske har du mått illa hela tiden?

Bianca2: Hej, känner igen dig från annan tråd (som verkar vara stängd?). Hoppas att du inte har blödningar längre.

Jag ska till bm imorgon och väga och mäta, gissar att jag gått upp runt 7-8 kg. Har haft perioder med dålig aptit och lätt till kväljningar när jag ätit varm mat, men just nu är jag inne i en ätarperiod igen, skönt att kunna njuta av julmaten i helgen.

Vi var på julbord med jobbet i helgen, åt gott (en liten bit gravad lax slank ner) och dansade till två på natten. Knäna tog stryk kände jag dagen efter....men roligt var det! Det var extra kul att vara nykter och se hur folk larvar sig efter ett antal snapsar *skrattar*

• Swenglish

Tack alla, jag ska bara ha det sköööönt och låta svärmor/svärfar/farmor/farfar ta hand om mig och magen!

Hoppas ni alla får en riktigt härlig jul, sover gott, inte mår illa, inte har halsbränna osv!

Kram Swenglish

• J79

Självklart hänger jag på i nya tråden!

Välkommen ni två nya.

Jag har gått upp jättemycket vet inte hur mycket men ska till bm imorgon och då får jag väl min dom. Är i v.27 och har i veckan upptäckt att jag fått en dubbelhaka inte så vackert...

Har även blivit sjukskriven 50% pga foglossningsbesvär och ont i foten. Det är så himla frustrerande att inte kunna röra sig ordentligt. Ont, det gör ont...

Swenglish hoppas att du får en trevlig resa, god jul och gott nytt år!

• Sole

idag mår jag faktiskt mkt bättre, tror det är en kombination av nåt elak bacill och att jag minskat mina portioner

Idag ska jag till BM, första gånen maken inte hinner följa med. Brukar era respektive alltid följa med?

• bianca2

Medusa! ja, tråden verkar vara stängd tyvärr men det är roligt att du hittade hit! inga blödningar på ett bra tag så det känns skönt!
    sole - hoppas du mår bättre, själv mår jag lite illa när jag åker t-bana på mornarna (trångt o varmt). jag mådde ju inte illa alls de 3 första månaderna så det känns lite skumt.
    swenglish - ha en underbar semester!
    ang vikt har jag gåt upp hur mycket som helst! jag gick upp bara 5 kg på några veckor efteratt jag plussat. slutade ju röka! känner mig enorm men när jag tittar på mina magbilder känns det inte så farligt.
    imorgon är det julavslutning med  eleverna och sen blir det jullov i 2 veckor!
    kramar till alla!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3