• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • SanniXx

Tack cirpen för tipset, det ska jag göra

= Gravid - BF 12 mars - En flicka (Ida?) =
  • Sole

nä va trött jag blir på det här!

nu mår jag sådär illa igen

börjar misstänka att det är mina vitamintabletter som gör det. Förut när jag åt dem tillsammans med frukost kunde jag må illa emellanåt, men idag tex så åt jag dem till lunch och mår nu illa 1 timme efter...

usch känner mig verkligen kräkfärdig!

• Sole

Nu har det gått över igen, men de som jag äter är Mitt val kvinna

ska till Bm idag så jag msåte verkligen ta upp det här

• SanniXx

Jag är såååå glad nu!! Fick svar om HP idag.. Jag fick hel HP beviljad från den 11 januari Jiiiipppiiii.. Sen fick jag kallelse till UL den 16 januari.. (inget rutin, dom ska kolla så inte min moderkaka ligger för utgången som den gjorde i v19).. Fast jag vet att den har flyttat på sig eftersom jag var på UL i 3d men klart jag vill se lillskruttan 1 sista gång innan hon kommer ut till mig

= Gravid - BF 12 mars - En flicka (Ida?) =
  • Sole

Sannixx

Grattis!

Fick brev hem från Fk idag, min SGI är vilande under studierna, det är skönt att få det på papper!

• Frill

Medusa 2001, jag tjuvåt också lite gravlax i lördags. Däremot tycker jag inte att det är lika kul att vara ensam nykter...

J79, jobbigt med foglossningen. Min är faktiskt helt hanterbar, bara jag är duktig och åker hiss/går långsamt/inte bär på nåt.

Sole, mindre portioner borde nog jag också satsa på. Låg och rapade choklad hela natten. Man är så himla fräsch nu för tiden

Har kommit underfund med att pinsamheter som vaggande gång, fläckar på tröjan och ständig risk för gråtatacker bara är förberedelse för livet som förälder. Tror man kan räkna med att ens barn kommer att skämma ut en ganska regelbundet

• majlinsa

SanniXx: vad bra med hp.. hur länge sedan är det du skickade in pappren?

jag ska på ul den 11/1

• Vivs

Grattis, Sannixx! Inte så lång jobbtid kvar... Själv jobbar jag tom 5e januari, ska bli så skönt att pyssla om sig själv i ett par månader innan bebis ska komma

• Sole

Hej!

Var hos BM idag och allt var bra!
    Hon tyckte inte mitt illamående var konstigt iom att bebisen tar mer och mer plats och det hängde ihop med sura uppstötningar. Så jag skulle sluta med vitaminpiller och äta mindre portioner så skulle det nog bli bättre.

sf-mått 27 (i v 27)
    blodsocker 6,5 (skönt nu kan man äta godis under julen )
    Hjärtljud 145

Järnet hade gått ner och jag har känt mig jättetrött så jag skulle köpa Niferex som skulle hjälpa enligt BM.

När jag var på apoteket frågade jag även efter glykol för jag ska göra julgodis. Glykol sa hon - det har man ju i bilen, du menar väl glykos? Eh ja det var ju klart att jag menade det

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3