• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Emma3

Hej!

Har oxå tänkt att kanske göra ett till ul, först tänkte jag mama mia men om sibyllekliniken är så billiga så kanske man ska boka en tid där.

Var hos bm idag, hjärtljud 150 och sf måttet 25 i v28.

Gravid med plutten v28
  • Swenglish

Hej! Kunde inte halla mnig ifran att kolla in hos er... ar i england hos svarforaldrarna som ALSKAR JULEN, sa har ar jattejuligt ovh mysigt! Fick lite panik igar nar massor av flighter var installda eller mycket forsenade pga dimma pa heathrow, men vi hade tur och blev ombokade sa kom hit ok!

laskig natt Frill, hoppas det inte var ngt allvarligt!

Kan nman fa igamentssmartor fortfarande? Jag far som knivar i nsidorna, inte sa skont...

Vi har bestallt var Bugaboo Cameleon nu och den levereras i januari av en kompis. ndet blir en gra med bla suflett osv. Hade garna haft orange eller rosa, men mannen mer konservativ vad galler farger... man kan ju alltid bestalla nya overdrag! vi har inte heller lagt ut nagra storre summor pa ngt annant, fatt babyskydd, skotbord, babysitter gratis och shoppat lite nar vi var i New York, sa det kanns ok att lagga ut pa vagnen. har dessutom fatt generosa bidrag i julklapp!

tycker fika i januari later mycket bra!

Merry Christmas from England!!

• Frill

Tack alla, det verkar som sagt inte ha varit nåt annat än en nerv i klämm, som tur var, och den enda följden av min natt hittills är att jag somnade i soffan Men tänk vad man reagerar olika på vad kroppen hittar på för att man har en bäbis i magen.

Jag tycker också en januarifika låter bra.

I morgon åker vi till Gävle. God Jul på er allihop!

• Sole

Hej hej!

Har lånat boken Barnaliv av Katerina Janousch på bibblan idag (maken ville bläddra i en barnbok på semestern) och kände igen mig i rätt mkt, bla en fråga som en nybliven mamma hade:

"Vad gör man med en vaken nyfödd?"
    Precis det pratade jag och maken om härom kvällen och ingen av oss hade en aning

Man kommer ju känna sig som en riktig rookie i början

jag tycker också fika i januari låter bra!

• murgrönan

Hejsan!
    Hoppar också in här. Har följt med i den tråden som blev stängd, samma som Medusa och Bianca. Det verkar hända lite mer här, det är trevligt.
    Vi var på extra UL förra veckan och det kan jag varmt rekommendera. Sibyllekliniken är inte bara billiga, deras UL läkare Stein Olsen är superbra. Det var ljuvligt att se henne igen. Allt såg bra ut. Men som sagt, svårt att få tid ocg du kan inte göra det för sent i graviditeten.
    Fattar inte att jag går in i v 31 på söndag. Nu går det bra fort. Mår bra, men har fått karpaltunnelsyndrom så jag ska till arbetsterapeuten i morgon och få nattskenor.
    Härligt med jul, i år ska vi fira i vårat nya radhus med familjerna. Mysigt!

• majlinsa

Januari fika låter bra och jag hoppas på att ha fått min hp beviljat och inte måste jobba..

• SanniXx

Hoppas det blir fika efter den 11:e i januari så kan jag följa med denna gång Hur många var ni sist?

= Gravid - BF 12 mars - En flicka (Ida?) =
  • Sole

idag är det en vecka kvar tills vi åker till Kanarieholmarna, ska bli urskönt!!

Är uppe tidigt idag (är ju student och gravid ) för idag kommer vårt nya köksbord + stolar! Nåja de har leveranstid mellan 9-15 och de kommer säkert fem i tre, men det ska bli otroligt skönt att få ett köksbord igen. Har ätit vid vardagsrumsbordet senaste två veckorna då vi var lite snabba att sälja vårt bord på blocket (+ att det var förseningar med nya)

• bianca2

Hej!
    Går in i v 29 idag. var hos bm nu på morgonen: sf mått i v 29 = 28 (tydligen normalt) järnvärdet var 118 vilket är högt för mig. är ju vegetarian och vid inskrivningen hade jag bara 106! hjärtljuden låg på 148!!! jag o min kille har ju hela tiden trott att vi ska få en liten kille men nu är vi helt övertygade om att det e en liten tjej! åh! jag är så nyfiken! Själv har jag gått upp 10 kg sen inskrivningen men jag hade gått upp 4 kg innan inskrivningen, direkt efter jag slutat röka... hm.
    men annars verkade allt super! jag mår ju så bra. har inte ont nånstans bara lite problem att få på sig skorna!
    jag köpte även ett vetebälte. verkar skönt och kostar bara 250 kr!
    ha en underbar jul allihopa!
    Fika i januari låter kanon!
    kram kram

• Medusa2001

Tack för välkomsthälsningar!

Bianca2 och murgrönan: tack för tipset, jag ska ringa Sibyllekliniken idag!

frill: vilken jobbig och läskig natt för dig, glad att det verkar ha varit en engångsgrej och inget farligt.

Sole: låter underbart med en veckas solsemester! Är din mage stor? Annars kanske du kan gräva ned den i sanden och sola ryggen lite *ler* Det gjorde jag på semestern, men då var jag bara i vecka 22. Nu skulle det förmodligen vara för obekvämt...
    Hoppas ni kunde äta middag vid nya matbordet igår!

Jag och mannen har haft en lista med grejer som vi vill/måste fixa innan barnet kommer, och igår var det dags för leverans och installation av tvättmaskin. Åbäket vägde 72 kg och vi ringde in bärhjälp av en kompis som bor i närheten. Killarna var alldeles rödflammiga och varma när de kom i lägenheten två trappor upp (ingen hiss förstås..). Allt förlöpte väl med instllationen, men så upptäckte vi att själva munstycket mellan slangen och vattenuttaget inte passade. Åkte och köpte en s k adapter till munstycket, men fanskapet läcker fortfarande. Så det blev inte jungfrutvättning igår, utan förhoppningsvis idag istället - med inköp av helt ny slang. Typiskt *ler*

Ikväll är det lilla julafton med bonusbarnet och imorgon åker vi till mina föräldrar och börjar julfira. Ser verkligen framemot det -och mammas goda, goda julmat.

Önskar alla en jättefin julhelg - ät gott och må gott!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3