• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • SanniXx

majlinsa: Jag skickade in mina papper förra veckan så det gick väldigt fort

= Gravid - BF 12 mars - En flicka (Ida?) =
  • majlinsa

SannniXx: det är nått liknande som mig.. men jag skickade till deras inlämningscentral eller vad det heter och inte till lokalkontoret..

• Medusa2001

Kul att det är så stor aktivitet i den här tråden, ni verkar skriva nästan dagligen, roligt och levande, glad att jag hittat hit!

Var på MVC i morse och lyssnade på bebisens "helikopterljud" (hjärtslag) och mätte SF-mått 25,5 cm (vecka 28), allt ser fint ut. Funderar på att göra ett extra ultraljud (är så grymt nyfiken, vill så gärna se igen :)). Bm sa att Sibyllekliniken är bland de billigaste att göra extra ultraljud på, någon som varit där?

Var hemma hos en kompis igår och fick en en liten present av henne: hon har sytt en liten vetefylld babuschkadocka till babyn, som kan värmas i micron och värma frusna små fötter, supergullig!

Glad över att ni som sökt fått snabba svar ang HP! Själv kommer jag jobba hela januari och börja trappa ner i februari. Tar ut fp fyra veckor innan bf den 19 mars. Längtar redan *ler*

Önskar alla en fin dag!

• Pippil8

Hej allihop - jag hänger inte med här Vad mycket det händer och kul med en ny i tråden - välkommen medusa2001!

Det börjar bli lite krämpor här och var läser jag och det lär väl dyka upp fler saker framöver Själv mår jag rätt bra men har lite ont i ryggen då och då och är väldigt trött på kvällarna. Var hos BM i morse, hjärtljud 135 och sf-mått 26 cm i v28.

Har alla köpt barnvagn och grejer nu? Vi har fortfarande inte bestämt oss, men det verkar bli en Bugaboo cameleon, om inte nya Emmaljunga CityCerox360 visar sig gå in i bilen.

Hälsa alla magar

• bianca2

Medusa! jag ska göra tillväxt ultraljud på sibyllekliniken i v 32! kostar bara 260 kr! det kan vara lite svårt att få tid så ring nu!!! idag har jag julavslutning med elverna - imorgon går jag in i v 29 och ska till bm! ha det bra! kram

• Ginger6

Hej alla! Medusa & Bianca va mysigt med ett UL till. Funderar också på det av ren nyfikenhet...mest är mannen nyfiken på att "träffa" den lill* i magen igen.

Pippil8, vi har beställt Bugaboo Cameleon, även Swenglish tror jag. Tänker att det är bra andrahandvärde på den, det säljs väldigt få begagnade. Har inte beställt/ köpt något annat. Men ser fram emot att gå på shoppingstråk efter jul!

Jag har tänkt jobba till den 23 februari och sen va hemma 2,5 vecka innan BF. Beroende lite på sammandragningar och jobbsituationen. Längtar!!

Ha en skön dag!

• Frill

Hej alla, så här var min natt:
    Hade ont i svanken igår och blev riktigt orolig i natt när hela korsryggen smärtade och strålade ut mot höfterna timme efter timme, trots att jag låg stilla i sängen. När dessutom vissa mensvärkskänslor började kännas bestämde jag mig för att ringa förlossningen för säkerhets skull. Skulle smyga för att inte väcka maken, men kunde knappt resa mig för att det gjorde så ont. Så stackaren vaknade av att jag stod och snyftade dubbelvikt över sängen och blev livrädd såklart.

Hon jag pratade med trodde på ev urinvägsinfektion, bad mig ta alvedon och ringa igen om det inte blev bättre på ett par timmar. Som tur var hjälpte tabletterna så jag fick sova och i morse var det mycket bättre! Har just lämnat urinprov på MVC för säkerhets skull, men förmodligen hade rackaren bara valt att placera sig rakt på en nerv.

Nu är jag så glad och lättad att det är bättre Hoppas verkligen att bubblaren inte gör om samma sak igen. Och hoppas att era magar håller sig i skinnet.

• bianca2

Frill! Oj! Hoppas det håller sig bra nu! Om inte tycker jag du ska åka in och kolla! ha en härlig dag! kram

• Pippil8

Vad skönt Frill att det inte var någon fara! Jag skulle också ha blivit jätteorolig!

Ginger - hur har det gått med sammandragningarna senaste veckan - är det samma status som tidigare? Vad blev det för färg på Bugaboon? Jag tror vi kör på svart eller svart-beige (tråkmånsarna ). Köpte ni några tillbehör?

Jag ska bli kallad till tillväxt-ultraljud i v32 (alla provrörsbarn blir tydligen det) men har inte fått någon kallelse än (v28) - borde den inte komma snart med tanke på jul och sånt?

Har Swenglish åkt iväg för julfirande nu?

Ska vi ses på nån fika i januari kanske? Vore roligt tycker jag!

• cirpen

Frill vilken natt! Tur att det ordnade sig.
    Idag å imorrn är jag ledig från jobbet vilket har inneburit att jag inte har ont i ryggen idag. Jippie! (sitter ju mycket framför datorn annars...)(Nu ligger jag i sängen å surfar ..hihi)

Vill passa på och önska er alla en riktigt trevlig julhelg och stressa inte ihjäl er!!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3