• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Swenglish

Bianca- nej, det blir nog tisdag eller onsdag om allt ser bra ut imorgon! Då är det typ vecka 41+6 eller 42+0.

• Hellur

Vivs - Spännande! Låter som det borde vara på riktigt nu. Hoppas du får bebis i natt.

Hoppar nog fika imorgon. Men fikar gärna nästa vecka!

• bianca2

okidoki! då vore det så klart kul om vi sågs på måndag men för din skull hoppas jag du inte kan!!!

• Zul

Vivs: Nu håller jag tummarna för att det är på gång för dig, slemmis och allt!

Swenglish: grattis i förskott! Kanske blir en bebis som present på din födelsedag...

Förstår att denna väntan gör en tokig!! Jag blev så knäpp idag att jag anmält mig till en 2-veckorskurs som börjar imorgon, ska ta lite föreläsningar här o var, så lugnt som möjligt, inget annat...

Jag kan inte heller fika imorgon eftersom jag sitter på tråkkurs (som förr eller senare måste avverkas, lika bra göra det nu, vem vet, det kanske sätter igång det hela!)

• Lillenlillen
    Swenglish:

Apropå att skilja på värkar och förvärkar

Förvärkar
    - Sammandragningarna kommer oregelbundet - kanske var tredje min ett tag, och sedan var femte eller tionde.
    - Intensiteten i sammandragningarna ökar inte.
    - Sammandragningarna minskar om man byter ställning eller rör på sig.
    - Sammandragningarna åtföljs vanligtvis inte av flytningar eller av att slemproppen går.
    - Inga avgörande förändringar på livmoderhalsen.

Riktiga värkar

- Sammandragningarna kommer regelbundet var femte minut.
    - Sammandragningarna blir starkare och starkare.
    - Sammandragningarna försvagas inte när du är uppe och går eller vilar.
    - Sammandragningarna åtföljs eventuellt av att slemproppen går.
    - Livmoderhalsen öppnar sig alltmer.
  • Ginger6

Åh shit, äntligen Vivs. You go girl!!! Ja det verkar onekligen som det blir bebis-tätt i tråden det närmaste...men det är ju vi midsommar-älskare som har ställt till med babyboomen så vi får väl skylla oss själva när vi ligger i korridoren i Uppsala
    Jag har också kännt förvärkar när jag ligger ner, ordentligt och sen har det gått över, trist och konstigt. Nästa vecka fikar jag gärna också, ska till BM imorn igen och sen tänkte jag o mannen äta lunch på Källhagen o promenera lite på Djurgården. Ja, grattis i förskott Swenglish, på DIN födelsedag alltså

• murgrönan

Go Vivs, det är på g, det hörs ju!
    Swe, lycka till, jag ska på samma kontroll på måndag.
    PippiL8: Hade BF i lördags (3 mars)

Dagens roliga händelse: Chefen ringde och meddela att jag får löneförhöjning (tom lite mer än jag begärt) Tackar!!

Ha en bra kväll alla!!

Synd att så många verkar bo söder om stan. Jag bor norr om, så jag hoppar över fika i Sickla. Känns för långt just nu.

• Pippil8

Vivs - wow heja heja på dig också! Gud vad roligt!

Ingen fika i morgon verkar det som Men det kanske blir nästa vecka i stället

Swe - jag hoppas bebben kommer innan igångsättning! Samma med dig Murgrönan!

Nu vill man ju logga in sig och kolla varannan timme för nu börjar det ju HÄNDA saker här Gud vad kul!

Själv vet jag fortfarande inte hur en sammandragning känns men idag hade jag i alla fall lite mensvärk - alltid nåt

• Sole

murgrönan
    grattis till löneförhöjning!

Swe
    om du inte loggar in imorgon så grattis på DIN födelsedag!

Frill och vivs
    ser fram emot att få höra rapport om era bebisar sen

nu ska jag fixa lite middag, ha en bra kväll allihop!

• Vivs

Lillen - Blir inte riktigt klok på vad som är förvärkar och riktiga värkar ändå! Mina värkar har blivit lite starkare under dagen, slemproppen släppte men kommer med 6-12 minuters mellanrum. Vad betyder det? Kan man ha en blandning av förvärkar och riktiga värkar? Jag känner mig lite lost I vilket fall så fortsätter de och jag hoppas de snart kommer oftare och gör ondare
    Tog ett bad förut och det stannade av lite, fick en värk bara. Men direkt efter badet satte det igång igen.

Murgrönan - grattis till löneökningen! Härligt att få det när man är mammaledig!!

Ginger - du har helt rätt att vi får skylla oss själva för att vi inte kunde kontrollera sommarkänslorna i juni

Swe - ha en underbar födelsedag och jag hoppas verkligen din bebis tittar ut som present!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3