• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • SanniXx

Oj vilka äventyr vi har varit på i natt.

När jag slutade jobbet och var påväg hem blev jag lite blöt mellan benen. Tänkte inte mer på de utan trodde bara att jag läckte lite. Innan jag sen skulle gå och lägga mig så bara rann det ur mig. Jag hade precis varit på toa men de fortsatte rinna..
    Jag ringde förlossningen och det var bara att åka in för det var troligtvis vattnet som gått!
    Väl inne såg barnmorskorna hur blöt jag var om byxorna och sa att det var vattet. Dom berättade allt som skulle hända nu och att jag har en bebis inom en vecka. Efter några timmar där inne i kom läkaren och gjorde UL+undersökning. Hon sa att det fanns rikligt med vatten (nästan 2l) och att det inte var vattnet som gått.
    Med de resutatet fick jag åka hem igen med svaret att det antagligen var läcka och urin. En riktig kick mot kissblåsan (vilket jag inte förstår då hon ligger med huvudet i bäckeningången + att det runnit länge). De avtog där mitt i natten men när jag åkte hem sa dom att det KAN vara fostervatten och att hinnorna spruckit så att de rinner lite när tjejen ligger så de kommer ut. Om det kom tillbaka skulle jag ringa in igen.
    Har försökt sova nu sen kl 6 i morse men gått upp varje eller varannan timme för att det bara rinner ur mig. Men nu har jag konstaterat att det är lite ljusgult och tror själv att det är urin, men vadå? Till min stora fråga. Ska jag läcka konstant i 8 veckor till? Kommer det bara över en timme så där att jag inte kan knipa längre? Någon som vet?

Lilltjejen mådde iaf bra och var piggelin

= Gravid - BF 12 mars - En flicka (Ida?) =
  • Frill

Sannixx, det var verkligen dramatik. Skönt att allt var bra med det lilla flickebarnet!
    Jag som trodde att de kollade vätska med lackmuspapper eller liknande för att utesluta att det var fostervatten?

Majlinsa och Vivs, bra att ni håller koll! Jag har suttit och tittat på mina järnkapslar och undrat varför de ser ut som de gör. Men jag var inte så smart att jag fattade att järnet inte skulle ut i kroppen för tidigt. Över huvud taget är jag inte inne i min smartaste period i livet just nu...
    Min man har i alla fall kommit överens med reparatörerna att de inte ska dyka upp före åtta på morgnarna! Och inatt sov jag så gott som 8 h i sträck. Superskönt.

Var på MVC i förrgår och magen låg kvar på kurvan (29 cm). Hjärtljuden hade sjunkit rejält (120), men det var nog för att sprattlaren sov.
    BM konstaterade att allt bara skulle bli tyngre och tyngre.
    "Nu gäller det mest att stå ut och ta sig igenom den tid av graviditeten som är kvar" sa hon uppmuntrande.

• bianca2

sannixx! Oj! vilka äventyr.!!! Nu inser man hur nära vi faktiskt är. vem vet - någon av oss kanske är där om några veckor!!! Själv går jag in i v 32 imorgon
    kramar till alla

• cirpen

Sannix! Oj det var dramatik det! Säger som Frill..de måste väl ha verktyg för att mäta vad det är??

Nu är det bäst man uppgraderar till TENA MAxi eller nåt...så man inte pissar på sig på jobbet!

• Vivs

Skönt att bebisen mår bra, Sannixx.. det kanske är urin som du säger... men märkligt mycket isåfall! Kissar du lika mycket som du brukar annars? Som Bianca säger så börjar det bli uppenbart att vi närmar oss! Men jag hoppas bebisarna stannar kvar några veckor till.. själv går jag in i v33 idag!

• SanniXx
    Vivs: Jag kissar lite mer än förut, men jag går på toa bara för att de läcker oxå.
  • Ginger6

Jösses Sannix, som sagt... Kan tänka mig att det kändes konstigt där på förlossningen i natt, att först ställa in sig på eventuell förlossning och sen kanske ändå inte...Ja det närmar sig onekligen för oss. Jag känner mig sjukt tung och inser att det förmodligen inte kommer att bli lättare! Sannix, jag har också fått tiderna till föräldrarutbildningen nu och du är mycket riktigt i min grupp ...om du inte fött redan då

• cirpen

Sannix: Drick massor med rödbetsjuice för det färgar väl av sig på urinet..så vet du om det är urin eller fostervätska..

Skämt åsido (Hoppas du inte tog illa upp..)

Det måste vara jobbigt att inte veta vad det egentligen är..

Jag har surfat runt lite på FL angående detta..
    Här är lite info/erfarenheter jag hitttade:

Det verkar vara många som har läckage men det visar sig vara ovanligt vattninga flytningar som kan kännas som om man kissar.(De kan tydligen öka extremt mycket på slutet)
    Sen verkar det vara vanligt att läcka både urin och fostervatten pga trycket som blir. Men att det ej skall vara ofarligt eftersom det hela tiden bildas nytt fostervatten.
    Men jag förstår helt klart om du är orolig! Och man ska ju alltid ringa om man är minsta osäker tycker jag!

• SanniXx
    cirpen: Tog inte alls illa upp för jag har faktiskt tänkt tanken själv Att äta rödbetor.. hehe..
  • cirpen

Tänkte till lite..
    Usch nu känner jag mig dum med mitt skämt...man vill ju inte kissa rött heller..
    Förlåt, glöm mitt plumpa skämt är ni snälla..

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3