• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • SanniXx

De blir ju rosa. Jag tycker det var ett bra förslag..

= Gravid - BF 12 mars - En flicka (Ida?) =
  • bianca2

jag tyckte det var roligt fast jag haft´blödningar kopplade inte ens till det så det var säkert ingen annan som tog illa upp!!! måste ju kunna skämta om sina komplikationer annars blir det bara allvar

• Frill

Raj raj raj raj. Jag har tråååkigt på jobbet. Har suttit här sen nio i morse utan nästan nånting att göra. Som tur är har jag haft lite andra kunders jobb som jag har kunnat smygsköta under tiden. Och så har jag toksurfat på FL

Konstaterar att min mage har övergivit sin tidigare ganska runda form och blivit mer "toppig".

Nån mer än jag som får känslan av att ni "vuxit ur skinnet"? I julas hade jag ofta känslan att jag ville knäppa upp byxorna, bara det att det inte var byxorna utan jag själv som var för trång.

• Emma3

Jag var hos bm igår alla värden var bra, hjärtljuden låg på 148 och hade "bara" gått upp ett kilo fast jag var innan jul son kaniinis MEN mitt sf-mått hade inte ändrats alls utan var fortfarande 25 som för tre veckor sedan så då kom jag under den understa linjen så bm skickade mig på tillväxt ul som jag varit på idag. Snacka om att jag var nervös vet ju att det där sf måttet inte säger allt men ändå.

Så nu har vi varit på tillväxt ul och allt var bra med plutten, den låg faktisk + 7,8% så det var bra *pustar ut av lättnad*

Har även gått in i v31 nu.

Gravid med plutten v31
  • Sole

Sannixx vilken dramatik!

Tycker det är dumt att de inte kunde säga exakt vad det var för något innan de skickade hem dig, de måste ju förstå att man som gravid är extra oroad? Dessutom kan man väl känna sig lite begränsad om man läcker sådär - typ " nej jag kan inte följa med och fika idag för jag kommer blöta ner stolen"

Skämt alltså, hoppas du inte tar illa upp, det viktigaste är ju att tjejen (och du) mår bra!

Idag blev vi klara med vår uppsats så om någon här inne undrar om arbetsgivarens rehabiliteringsansvar vid fysisk sjukdom och när saklig grund för uppsägning föreligger så prata med mig

BF 26 mars
  • SanniXx

Sole: Ja verkligen! Läkaren hade så brottom ut oxå efter att ha undersökt mig för hon fick larm. Hon hann inte prata klart med mig..

Ska iaf få komma in idag igen då de rinner. Det är antagligen flytningar men ändå.. så mycket..

Just nu va SöS fullt så dom ska ringa när det finns plats..

= Gravid - BF 12 mars - En flicka (Ida?) =
  • cirpen

Emma3 vad bra att det såg bra ut!

Sole: Det är precis det vi bl.a strider om, angående min uppsägning... Men jag tänker inte fråga dig om det Är så less på eländet, och nu är ärendet överlämnat till förbundet för central förhandling!

Frill, jag toksurfar oxå hela tiden! Man är ju beroende..
    Nu håller vi dessutom på och loggar våran nätverkstrafik med jämna mellanrum för att felsöka ett problem, men eftersom det är jag och min kollega som gör det så kan jag välja att inte toksurfa just då, så det inte skall synas i loggarna..hihi..

• Sole

Sannixx

stå på dig när du är där, jag tycker själv att det är svårt och man känner sig lite löjlig men de måste ju verkligen med vår sjukvård idag kunna skilja på fostervatten och urin!

håller tummarna för dig

BF 26 mars
  • Emma3

Cirpen: Ja det var väldigt skönt, just nu håller den på att böka runt allt för att visa att den allt finns och mår bra

Gravid med plutten v31
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3