• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Frill

Sole, jag brukar också försöka kolla in magen när den sparkar som värst

Jag har inte drömt att jag kan se bäbisen, men här om natten drömde jag att jag plötsligt kunde definiera alla kroppsdelar väldigt tydligt. Typ att bäbisens huvud mer eller mindre stack ut på vänster sida, sen låg den tvärs över magen och man kunde känna fotsulorna på andra hållet. Jag tyckte det var lite läskigt, för den kände så oskyddad.

Bröstvårtorna har jag också fått tips att härda. Testade en gång när jag duschat att bara torka extra med vanliga handduken. Tyckte att jag skulle börja lite lugnt, men de blev ändå helt skinnflådda :-S Min kompis påstår att det är ett gott tecken att jag läcker, för enligt henne kommer det att underlätta sen. Har ingen aning om det stämmer.

Murgrönan, jag fick mandelolja i julklapp men har inte fått in nån rutin alls. Fick mest ångest över att området var så litet. Har inte riktigt reflekterat över det tidigare... Känns inte som så mycket att "ta av" om man skulle få bristningar.
    Jag ska i alla fall skriva in i mina förlossningsönskemål att de ska hålla emot. De gör tydligen inte det överallt sa vår profylaxledare.

• Swenglish

Frill o sole- vi "leker" också med bebisen nästan varje kväll, hur kul som helst! den sparkar alltid när mannen pratar med magen! Vi försöker filma också.

lycka till på indigo-samtalet idag Medusa2001!

• bianca2

Medusa! Hoppas det går bra på Indigo-samtalet. Jag har själv varit på sös och pratat med en kurator (Annika Sjölund). Hon var fantastisk!!!! Och idag var jag där och pratade med en läkare (Lena Holtzman) som oxå var helt suverän.
    Själv har jag beslutat att försöka föda vaginalt men jag förstår verkligen varför man väljer snitt!
    Och angående killarnas roll blev jag medvbeten om idag hur rädd min kille faktiskt är. han är rädd att inte räck atill och kunna ge mig tillräckligt med stöd,. Måste vara jobbigt att vara "brevid".
    Går in i v 32 idag magen mår super men själv har jag fått en rejäl förkylning som  tur är är det ju helg imorgon
    ha en skön fredag!

• Vivs

Bianca, jag har precis upptäckt att min sambo också är rätt skraj inför förlossningen! Han är lite dålig på att visa känslor men när vi varit på föreläsning på Huddinge sa han att han var lite rädd för det här, just att han inte ska "göra rätt" när jag föder eller att han inte ska våga göra något alls..det är nog fler tankar än vi kan ana som rör sig i deras huvuden!

• bianca2

ja, allting är ju så otroligt fokuserat på oss och bebisen. Det är ju naturligtvis inte så konstigt men det är inte så konstigt att de känner sig utanför och lite oroliga!

• Sole

ja jag börjar också undra ifall Sannixx har fått åka in igen!

Hoppas hon och bebben mår bra!

BF 26 mars
  • cirpen

jag fick tillåteöles att kopera detta:

Hej alla i Marstråden, har hört om er! Håller annars till i Maj-tråden jag. Men nu är jag här för Sannas (Sannixx) räkning.

Hon har givit mig tillåtelse att informera er om hur det går för henne och jag förstår att ni undrar och är lite oroliga, vem är inte det!

Vi pratade i telefonen igår innan hon fått klartecken om att på nytt komma in. Hon åkte då sedan in vid 18.30 och jag fick sedan ett sms vid kl. 20. Då skrev hon att bebis är på g ändå och att det helt klart var fostervatten. De skulle ta prover på henne och hon skulle höra av sig senare igen. Hon skrev även att hon nu blir kvar där.

Fick sedan sms nu för en stund sedan då hon skrev att hon nu vet att det iaf kommer att bli en liten januaritjej. Sätter inte värkarna igång av sig själva så blir hon igångsatt när hon är i v.34. Hon lade även till att hon kommer få "nippran" utan internet.

Hon ville oxå att jag skulle "hälsa alla så gott" från henne!

Så nu är hon där hon är och inväntar sin lilla tuffla! Tror och hoppas allt går bra, det brukar göra det för Sanna. Så nu får vi alla hålla tummarna för dem!
    Skriver mer när jag något nytt vet, för jag antar att ni är nyfikna på hur det följer!

/Kristine

• Sole

jag läste också det i tråden, vad spännande!

hoppas allt går bra!

BF 26 mars
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3