Sole, jag brukar också försöka kolla in magen när den sparkar som värst
Jag har inte drömt att jag kan se bäbisen, men här om natten drömde jag att jag plötsligt kunde definiera alla kroppsdelar väldigt tydligt. Typ att bäbisens huvud mer eller mindre stack ut på vänster sida, sen låg den tvärs över magen och man kunde känna fotsulorna på andra hållet. Jag tyckte det var lite läskigt, för den kände så oskyddad.
Bröstvårtorna har jag också fått tips att härda. Testade en gång när jag duschat att bara torka extra med vanliga handduken. Tyckte att jag skulle börja lite lugnt, men de blev ändå helt skinnflådda :-S Min kompis påstår att det är ett gott tecken att jag läcker, för enligt henne kommer det att underlätta sen. Har ingen aning om det stämmer.
Murgrönan, jag fick mandelolja i julklapp men har inte fått in nån rutin alls. Fick mest ångest över att området var så litet. Har inte riktigt reflekterat över det tidigare... Känns inte som så mycket att "ta av" om man skulle få bristningar.
Jag ska i alla fall skriva in i mina förlossningsönskemål att de ska hålla emot. De gör tydligen inte det överallt sa vår profylaxledare.