• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • bianca2

det blev tyvärr ingen bild. den är ju sätt så stor så vi såg inte hela på en gång. doktorn tittade mest på organen, hjärnan, ryggraden etc. och eftersom den lille låg inåt var det inte alls lika kul som förra ggn. men det är ju ändå mysigt att se sin bebbe igen!

• Sole

ok! varför fick ni göra tillväxt-UL?

BF 26 mars
  • bianca2

Det var privat. sibyllekliniken 260 kr. anledningen till att jag ville göra är att jag ligger precis vid den översta kurvan + att jag o mina systrar varit så stora. yngsta vägde över 5!!! min bebbe kommer nog bli ganska stor men förhoppningsvis inte över 4!

• Sole

då ska jag inte bombardera dig med fler frågor

jag tog ett skutt så jag hamnade över översta kurvan så därför bokades mitt in

BF 26 mars
  • bianca2

du får fråga hur mycket du vill!
    hur som helst är det ju alltid roligt att få se sin bebis.
    Om det inte vore några risker och jag var hur rik som helst skulle jag säkert göra som Cruise och köpa ett ultraljud och göra hemma hela dagarna.

• Sole

bianca2

jag med

ni vet inte alls vad det är för kön?

När vi var på Ul i v 19 så trodde hon att det var en kille och jag vill så gärna få det bekräftat n, men det känns lite fånigt att be henne kolla den här gången, känns som om hon skulle tro att det var det enda vi var intresserade av

BF 26 mars
  • bianca2

Första ggn vi gjorde UL i v 17 så trodde min kille att han såg en snopp så vi började tjata på bm (trevligt) att hon skulle säga kön. eftera tt vi tjatat ganska intensivt sa hon till slut att det KANSKE mest såg ut som en kille men att det inte gick att se.
    Nu när vi gjorde UL så låg ju bebben "fel" och visade bara rumpan o ryggen. hade den bara vänt på sig lite så går detr inte att ta miste. Så du kommer säkert få veta! när var det du skulle göra?

• Sole

domär ju rätt svävande i sina svar så man känner sig ju inte 100% säker direkt.

Den 1 feb ska vi dit och bebisen har ju vänt sig med huvvet neråt och ligge rmed ryggen utåt min mage så chansen är väl rätt stor att vi bara ser det ni såg!

men nu är det ju inte sååå lång tid kvar tills vi får se dem i verkligeheten

BF 26 mars
  • Medusa2001

Hej allihop!

Grattis till lägenhetsbytet, Bianca!!!!

Ska bli kul att träffas på Inidra nästa vecka, och få ansikten till alla alias *ler*

Underbart med fredag igen - sovmorgon och sedan brunch på Sirap i morgon (gooooda blåbärspannkisar!!), och så shoppas loss på Babyproffsen eller Babyland.

Igår kändes det som om min mage växte ett par centimeter, mådde jättebra hela dagen, men det spände och tryckte. Kändes nästan som ett blåmärke "inne" i magen. Konstigt.
    Ska till bm på måndag och mäta igen, tror och hoppas att magen växt ikapp på kurvan.

Önskar alla en fin helg!

• Hellur

Grattis till lägenheten Bianca!

Tack för tipset Björklöv. Sitter still alldeles för länge åt gången. Ska upp och gå och röra på mig oftare. Har dessutom fått tips på övningar som jag kan göra.

Var hos BM tidigare i veckan, FS mått var 29,5 och var då fullgången 31 veckor. Ligger mitt på kurvan. Har gjort det varje gång hittills.

Var på profylax kurs igår. Både jag och min sambo är riktigt nöjda, tyckte det var jätte bra. Om vi tränar känns det som att andningen kommer kunna hjälpa och att den kan få mig att slappna av.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3