• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • bianca2

hu, låter lite jobbigt. vi hade en del besök de senaste veckorna men nu har vi det lugnt! måste ju börja packa snart inför flytten. vi ska skriva på de sista konstrakten imorgon så jag vill vänta tills det är gjort! jag är ju skuksriven 50% och ledig idag men känner mig nästan tröttare av det. nästa vecka jobbar jag alla dagar utom onsdag men tar sovmorgon varje dag
    städa lite har jag precis gjort så jag ska lägga mig i ett härligt skumbad nu!

• Hellur

Oj vad det skrivs roligt! Själv sitter man på jobbet på heltid fortfarande så hinner inte med så många inlägg.
    Låter jätte mysigt att ha såna dagar som ni har, kunna slappa och slöa och bara ta det lugnt. Ska till läkaren nästa vecka och hoppas då på antingen 75% eller 50% sjukskrivning. Är så tröööt hela tiden så längtar faktigst dit.

Var hos BM tidigare idag och alla värden var bra. SF måttet var 32 (är inne i v.34), men den ligger fortfarande i säte. Nästa gång måste den ha vänt sig, annars blir det UL och ev. vändningsförsök. Urk, hört talas om dem. Men det är ändå två veckor dit så den kanske hinner vända sig själv tills dess. Enl. BM är det vanligt att de vänder sig runt v.36.

I helgen ska vi på dop. Tänk, om några månader ska vi anordna dop till våra bebisar. Sen blir det en tur till IKEA och Barnens Hus. Det är så skönt, första och sista helgen på ett bra tag där vi inte har något bokat på fredag och/eller lördag kväll. Ska bara dega i soffan och bli omhändertagen. Laga mat och diska får killen göra

Ha en bra kväll!

• Sole

Träff måndag 5/2 kl 18.00 - Texas Longhorn, Hornstull:
    - Swenglish
    - Björklöv
    - Hellur
    - Sole
    - Zul
    - Vivs
    - Ginger
    - Frill (så gott som säker)
    - Bianca
    - BasseKatt (så gott som säker)
    - Lillie
    Pippil8

Stämmer den här listan ang. måndag?

Jag har nämligen bokat för 12 st

v33 - BF 26 mars
  • SanniXx
    Frill: Jo, man kommer nog till både förlossningen och Södra BB vart man än går in. Det gäller bara att ta rätt hiss. Det finns miljoner olika här hehe.. Men det är skyltat. Vet att Södra BB är hiss G våning 2 Förlossningen Sös har du skyltar till utanför. Men om du ringer Sös så kan du ju säga att du vill föda på Södra BB så fixar dom nog de till dig om de finns plats
    = Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 =
  • Lillenlillen

Idag har jag varit på utförsäljning av Name It barnkläder i Häggvik. Himla bra! Alla basplagg 30 kr (bodies, tröjor, byxor) och fina stickade för typ 50-60 kr. Kan lägga upp bilder om någon vill se...

De har även vuxenkläder från typ Vero Moda, Only, Pieces osv. för mellan 40 och 150 kr. Allt är provkollektionen från i år...

Nästa utförsäljning är 2-4 mars om någon är intresserad! får väl se om jag själv ligger och föder då, annars ska jag dit igen ;)

• Zul

Halloj tjejer, hoppas ni haft en bra dag, det har ju varit så skönt väder. Jag bakade underbara semlor, riktigt lyckade, fast det var första gången jag gjorde det. Vet inte vad som hänt, jag är verkligen inte den husliga typen annars...

Magen är hööög nu. Huvudet inte fixerat, men ligger neråt. Vecka 35 idag. Är rädd att det blir en jättebebbe, jag som är så liten o tanig annars, kommer spricka som tusan, fy fasen...

Ja visst känns det underbart att snart är det man själv som anordnar dop för en liten bebis!!

Frill: har upplevt precis samma sak med att just nu har vi mer nattgäster än nånsin innan. Har bara bott här en månad, massor att göra med lghten, sjukskriven osv, men det är plötsligt jättemånga som vill hälsa på. Nästa vecka fick jag avböja att min mammalediga (och magsjuka!) kompis med 3 mån bebis bor här hela 5 dar, lite väl mkt... jättemysigt men man är ju lite tröttare nu.

Jag kommer på måndag.

• BasseKatt

Zul: Ja, man undrar ju hur mycket större man kan bli egentligen... Jag är 32+4 idag och hade klarat mig utan bristningar ända tills för några dagar sedan. Nu börjar de komma tyvärr... Samtidgt är det ju bra att bebborna växer på sig, så det är väl nåt man får ta. ;o)

Jag känner också igen baknojjan. Tidigare brukar det bara vara till jul och födelsedagar jag bakar, men denna veckan har det blivit 2 sorters kakor och sedan var mamma här och hjälpte mig med bullar. Även om alla säger att man ska säga åt sina gäster att ta med egen fikabröd när de hälsar på, så känns det trevligt att ha nånting i alla fall.

Nej, nu är det så spännande i skidskyttet att jag måste "springa" och titta...

• SanniXx

Ja vill ju oxå vara med och äta middag!! *avis*

Nu vågar jag inte följa med er för alla ni känner ju igen varandra. Jag tittade på korten swenglish har, men ja kan ju inga namn.. Men man kan ju smyga på er.. Ja har ju ingen mage.. Hehe

Önskar att Ida var så pass stabil att jag kunde följa med er.. Men jag får vara med på bebisträffarna sen som en främling Hoppas ni pluppar ut era mirakel snart

= Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 =
  • BasseKatt

Sannix: Jag har inte varit med på nån av de tidigare träffarna, så det blir premiär för mig Cool. Ska bli kanonskoj!
    Jag håller med om att vi får försöka få till en träff när alla bebisarna kommit sedan och man kommit i ordning lite.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3