• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • BasseKatt

Tack för igår tjejer!!! Det var jättetrevligt att träffa så många av er och få lite ansikten till alla alias... Flört 
    Vi får väl se om vi hinner med nån mer träff innan alla bebborna börjar titta ut. Annars får vi väl vänta ett tag och ta bebis-picknick framåt sommaren.

• Vivs

Ja, det var konstigt, Ginger. Du får ta det lugnt, om du känner av yrsel eller har fortsatt huvudvärk så får du ringa BM så de kollar äggvitan. Och ha koll så du inte samlar på dig för mycket vätska i kroppen! Det ordnar nog upp sig ska du se!

• Sole

Ginger

bra val att gå hem och vila istället, hoppas det blir bättre snart!!

Tack ni andra för trevlig kväll!

• Swenglish

Stackars dig Ginger, jobbigt med huvudvärk! Vila nu ordentligt och följ Syster Vivs råd!

Tack för en trevlig kväll! Det var mycket gott och roligt att bara vältra sig i graviditet några timmar...

• Hellur

Det låter inte bra Ginger. Det låter klokt i att vila mycket. Vilken tur att vi har en sjuksyrra bland oss.

Tack för igår kväll! Det var trevligt och roligt att träffa er och få ansikten.

• Hellur

Vivs, har inte haft några mensvärk känslor ännu. Vad jag tänkt på iallafall. Har väldigt sällan mensvärk i vanliga fall. Men brukar då kunna känna i äggstockarna, vilket jag gör ibland när jag går. I helgen hade jag så ont att jag hade svårt att gå upprätt vissa tillfällen. Men har inte känt något alls sen dess.

Dessutom har jag de senaste dagarna börjat få ont i underlivet. Det som krampar lite och känns lite som jag är kissnödig, fast jag inte är det. Är det foglossning?

• Sole

Vivs

jag har också som mensvärk, det håller i sig en stund och släpper sen.

Läste i Mamapraktika att förvärkar kan kännas annorlunda nu, och vill man veta ifall det är "riktiga" skulle man ta ett varmt bad och försvinner de så är det bara förvärkar.
    Annars så ilar det ofta ner i underlivet, tror bebisen tycker på nerverna där nere - inte skönt!

• bianca2

hej! stackare Ginger! ta det lugnt.
    jag har inge mensvärk men jag var hos bm igår och bebben hade sjunkit ner lite. från rörlig till ruckbar! hopps den fixerar sig nästa gång!
    vad avundsjuk jag är på er för igår!!!
    ha en bra dag. kramar

• Ginger6

Tack Syster Vivs och ni andra sötnosar! Ska försöka vila så mycket det går men jag är inte direkt "vilande" i min natur... Coolt med ruckbart huvud Bianca! Jag hade bara rörligt än så länge. Men jag kan också känna som mensvärk komma och gå, framför allt på natten. Åååhh vilken spännande period vi har framför oss nu!!!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3