• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • J79

Jag känner mig riktigt huslig i dag hade en vännina på lunch och bjöd på soppa, nybakat bröd och hade så klart även bakat en kaka. Hemmet var fint och städat. Jag måste vara drabbad av höga halter av boahormonet.
    Frill varför ska man inte simma när man har foglossning? Min sjukgymnast har sagt till mig att jag gärna ska simma (jag har foglossning) och ska även börja på vattengympa hos sjukgymnasten. Så vad jag fått höra är det bra att simma eftersom man blir nästan viktlös och därför belastas inte höfterna så hårt som vid annan träning. Kl.9 på tisdag passar för mig!
    Medusa jag har läckt sen v24-25 och gör det fortfarande har som Swenglish också förstört bhar, inte så trevligt.
    Frill och Lillenlillen härligt med extra klirr i kassan, kommer mycket lämpligt.
    Önskar er alla en skön helg!

• Frill

Tack för gratulationerna

Det är min BM som sagt att jag inte ska simma, eftersom man ska försöka hålla ihop höfterna så mycket som möjligt, och bentagen i bröstsim är ju tvärtemot ganska spretiga. Men det är mycket möjligt att det är olika bud på det där.

Lillenlillen, är du också frilansjournalist händelsevis? 6% moms är nämligen även vad jag betalar.

Nu blir det räkor i soffan och sen oxfile med potatis- och rotsellerigratäng. Trevlig helg!

• Pippil8

Nu känns det som mina svar kommer lite sent, men nånstans långt bak undrade Torris (?) om beg-affären i Gustavsberg. Jag har inte varit där men hört att den ska vara bra. Den heter Pinnocchio och jag har sett skyltar från "stora" vägen (vägen som går förbi porslinsfabriken). Ser ut att ligga nära nån godisaffär?

Swenglish - precis som BasseKatt skrev var det Puttis Rackartyg jag menade när jag skrev om butiken i Björknäs. Öppet till 14 på lördagar vet jag. Tack för tips om den på nacka station. Har du nån koll på öppettider?

Låter supermysigt med frukostbad Hoppas ni får jättemysigt Jag kan hänga på någon gång senare när jag har slutat jobba. Fast då har åtminstone Swenglish förhoppningsvis redan blivit mamma!

Bara för att vara värst så kan jag berätta att min hormonrand kom i somras någon gång, typ i vecka 10 eller nåt

Frill - skönt att badrummet börjar arta sig och skönt med en positiv ekonomisk överraskning!

Ginger - skönt att höra att huvudvärken lagt sig. Då behöver jag inte oroa mig för att du ska få havandeskapsförgiftning.

Nu är det soffan och fredagskvällsgodis som gäller! Trevlig helg på er!

• Sole

hej tjejer!

kikar in här och önskar en trevlig helg!

har precis kommit hem från en jättebra film , King of Scotland som handlar om forne diktatorn Amin i Uganda mkt sevärd!

jag har kommit in i en dålig sömnrytm så jag orkar knappt gå upp innan 10 så jag hoppar nog frukostbad även fast det låter urmysigt!!

• Emma3

Hejsan!

Var ett tag sedan jag skrev här. Nu är det inte långt kvar tills den första har bf va?

Var hos bm igår, alltid lika kul att höra pluttens hjärtslag. Allt såg bra ut, Blodtryck 110/70, HB 130, Hjärtljuden 150 slag/minut och
    Sf-måttet låg på 31 i v34+2 så ligger fortfarande under medelkurvan med följer min egen kurva nu iallafall

Och hon kände och klämde som bara den på magen och sa att bebisen låg djupt ner och att den är FIXERADFörvånad Trodde inte den skulle vara det redan, men som jag sagt till mig själv så tror jag min lillplutt legat med huvudet ner sedan v 18 haha.

Med plutten i magen v35
  • Lillenlillen

Frill - JAPP! Frilansjournalist sedan i somras. Men just nu ligger företaget och väntar lite fint, har en anställning som jag gör lite grejer genom men det är på ett företag och det är mest marknadsprylar... Vad gör du?

Swenglish - Jag och mammsen åt först och badade sen, ja nej annars går det ju inte ihop. Tog dessutom en liten smörgås hemma innan. Men det BEHÖVER man inte om man har nära, det är jättefin buffé med frukt och färska bär och massor av flingor, färskpressad juice, ägg,´olika bröd osv...

En annan sak angående badet: Tänk om vattnet skulle gå i poolen! Jag är ju mitt i vecka 38 på tisdag.......... shit.

• Lillie74

Grattis Emma till "fixeringen"!! Min är än så länge "ruckbar"...(konstig terminologi)
    Låter verkligen jättemysigt med frukostbad men jag jobbar nästa vecka också så jag kan tyvärr inte hänga med.
    Vi får gå senare Pippil8!
    Har i alla fall bestämt mig för att gå hem en vecka tidigare än jag tänkt från början, min BM sa att av alla adopterade från Asien har haft som patienter har endast en gått över tiden så chansen/risken att jag föder för tidigt är lite större trodde hon än för svenskfödda tjejor...låter lite konstigt men nybörjare som man är lyssnar man ju till allt. Vi får se vad som händer.
    Ha så mysigt på tisdag!

• Swenglish

Lillenlillen- det hade jag inte ens tänkt på, men risken känns väldigt liten med tanke på att vi har 2 veckor kvar och det är få förlossningar som startar med vattenavgång. Men tänk vilken förlossningshitoria man skulle ha sen!

lillie- låter klokt att gå hem tidigare, men det var ny "statistik" om asiatiska kvinnnor!

Sole- jag har lite samma problem med att gå upp på morgonen, men jag tänkte att jag skulle ta en tupplur på eftermiddagen istället.

Pippil8- öppettiden Mollamaia: tis-tors-fre 10-16, ons 10-17, lör 11-15. Tel 4669036

Ska höra med min BM på måndag vad hon tycker om foglossning+simning. Jag tror att det kommer gå bra, jag har mest ont när jag suttit ner ett tag och sen reser mig och börjar gå.

inhandlade amningsBH igår, känns lite galet, men min kompis som precis fött barn sa att det var bra att ha en riktig hemma i början , man lär ju inte vilja sticka ut och prova BH:ar det första man gör när den fötts!

Ahhhhhh, den föds snart!!!!! Min man drömde inatt att jag födde två pyttesmå embryon som vi skulle ta hand om... Och kompisar som jag träffar har börjat säga "ja, nu kanske vi inte hinner ses innan, så lycka till!"

• Frill

Nu ni har här shoppats loss! Spjälsäng, madrass, spjälskydd, byrå för babykläder, skötbord, bilbarnstol och så hämtade vi ut barnvagnen. Nu är hela lägenheten full m kartonger som ska packas upp så snart badrummet klart, förhoppningsvis på måndag.

Lillenlillen, jag frilansar sen ett år tillbaka - både layout och skriver, mest för specialtidningar.
    Tips: vet du att du kan ansöka om högre SGI när du är nystartad företagare? FK räknar med att man inte får maxomsättning redan från början och ger dispens.

Medusa2001, jag läcker framför allt på nätterna. Genomskinlig vätska som stelnar i fräscha fläckar på tröjan/linnet. Andra symptom: mensvärk, svankont, magstick när barnet rör sig och egendomliga känslor i underlivet, som tex ilningar/värk som känns som om man hade suttit på en snöboll? Är benägen att hålla med min kompis som kallar graviditet för ett extremfysiologiskt tillstånd...

• Lillenlillen

Frill - Nej det visste jag inte. Men de har inte ens räknat in mitt företag i min SGI

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3