• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • BasseKatt

Hellur: Se mitt svar till Swenglish här ovan om affären i Björknäs. Kan inte tänka mig att det kan vara nåt annat än den.
    Och vad skönt med lite tid hemma om dagarna - det behövs. Hur tänkte du göra? Jobba 4 timmar per dag eller stuva om lite?  Jag jobbade 5 timmar 4 dagar och var ledig en dag när jag gick ned på 50% och det var riktigt skönt faktiskt.

Idag är det dax för nytt tillväxt-UL och CTG på SÖS. Jag hoppas att de nu vuxit på sig duktigt och väger dryga 2kg båda två. Efter UL ska vi träffa läkare och göra förlossningsplanering. Jag hoppas så att de ska ligga kvar huvud/huvud, så att jag slipper planera in snitt. Har lite skräck inför det - vill verkligen inte snittas!
    Jag återkommer med rapport när vi kommer hem igen...

Idag v33+1...
  • cirpen

Tjingeling!

Är det bara jag som är rastlös av att gå hemma??
    Jag måste verkligen planera mina dagar så jag har ngt att göra.
    Eftersom jag är såå planerande av mig så har jag ju redan förberett alla inköp mm..
    Jag ringde en polare idag som är en duktig fotograf, tänkte att hon skulle få ta lite magbilder i helgen!

Bassekatt: Tradera är verkligen toppen, man blir lätt beroende av att köpa på sig grejjer där.. hehe
    Jag är tokig i spöket laban grejjer och har hittat en hel del där!

• Vivs

Nejdå, Cirpen, du är inte ensam om att bli rastlös... jag har varit på Panduro och handlat lite pyssel som jag sysselsätter mig med ibland, eller så bakar jag eller lagar mat eller tvättar. Och så gör jag yoga hemma några gånger i veckan.. Men, jag är sååååå trött på att strosa runt här hemma! Har ordentlig foglossning nu och bor (såklart) högst uppe på en höjd så att bara ta mig till affären är ett heldagsprojekt! Och jag som i vanliga fall är väldigt aktiv och älskar att springa och gå långa promenader...
    Vill ha ut min bebis NUUUU!!
    Shoppa på nätet är bra, då kan man göra av med pengar utan att springa i affärer

• Torris

jag har fått hormonrand (om det nu är så den kallas!!) för kanske någon vecka sen/veckor sen tillbaka. Trodde den kom mycket tidigare i graviditeten, men men...

Jag är ju heltidssjukskriven nu och försöker planera att göra något varje dag, minst ett projekt varje dag.
    Kan vara att laga lite mat för att frysa in (tips vi fått att ha mat färdig i frysen för att man inte orkar fixa med sånt sen), kanske städa nånting/nånstans osv och så går jag ut på en promenad varje dag...(den blir inte alltid så lång, men ändå)

Annars sover jag mest - kan inte förstå att man kan vara så trött!

• Frill

Oj nu känner jag mig extremt slö. Idag har jag ätit frukost, läst hela DN, surfat, msn:at, mejlat, övervägt att ringa till skattemyndigheten och nästan öppnat texten jag arbetar med för tillfället, värmt soppa till lunch och kollat Jens Byggmarks störtloppsåk. Inte lyft ett finger och inte varit utanför dörren alltså.

Ska genast skriva en faktura och sätta igång att arbeta lite, åtminstone i 10 min innan skidskyttet börjar

• Lillenlillen

Sole: Jag har också fått hormonrand nu sista veckan. Har bilder både från sidan och framifrån varje vecka och man ser att den kom typ förre veckan nån gång. Innan dess hade jag som ett blåmärke runt naveln, himla käckt! :)

Jag har hur mycket överenergi som helst. Går promenader, syr kalikådjur till barnvagnsmobil, syr påslakan, har ökat mitt bloggande med ungefär 100 %, är ute och fikar och äter konstant... Vad ska man göra av all dötid liksom?

Nej, nu kan den komma!

Vi var på förlossningsinfo på KS igår, någon mer som ska föda där och var där igår?

kram på er!

• bianca2

åh! jag är inte redo att den ska komma ännu. jag tycker faktiskt att det är kul att vara gravid nu. det rtodde jag aldrig at jag skulle känna med tanke på att jag hatade det de första 15 veckorna (hormoner o panik). efter flytten den 25e är det dock ok. början av mars vore perfekt!
    jag jobbar ju 50% och resten av tiden vill jag bara kramas, äta, träffa kompisar, fika, gå promenader och mysa. går på vattengympa varje torsdag och det ä rsuveränt.
    imogon går jag in i v 36! hurra!!!

• Ginger6

ÅÅåhh va avundsjuk jag är på er som är hemma. Låter hur skönt som helst! Jag jobbar iofs bara 2 veckor till, jehuuu!! Huvudvärken har gått över men jag känner mig fortfarande lite uppstressad och lättretlig. Tror det kommer gå över när jag slutar jobba och skulle det bli nån förgiftning så klarar sig troligen ändå barnet nu, går också in i v36. Jippi!! Känns sjukt bra och jag är absolut redo att pluppa ut den lilla NU! Tycker inte alls att det är så speciellt mysigt att va gravid...i alla fall inte jättegravid i kombination med stressigt jobb. Idag ska jag hämta min Mobywrap som jag beställt på nätet (kanske kan va nått Vivs o ni andra shoppoholics? )ska bli roligt. Kram på er!

• Lillenlillen

Jag går in i vecka 38 i helgen, känns galet!!

• Sole

jag tycker att det är heltidssyssla att ta mig till universitetet två eftermiddagar i veckan så jag känner att det är skönt att bara slappa, sysselsätter mig framför nätet, slökollar tv (har laddat ner massa filmer ) osv.

min foglossning börjar också bli rätt obehaglig och man går så sakta att tom gamla tanter kör om en

senaste dagarna har den här "mensvärken" kommit varje dag några gånger om dan, men jag antar att det bara är förvärkar.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3