• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Hellur

God morgon!

Vivs - Vad ambitiöst att baka så tidigt! Själv har jag världens problem att ta mig upp för att gå till jobbet.

Jag har också fått hormonrand. Har kanske haft den i runt 2-3 veckor, men det är inte så skarp.

Det låter jätte mysigt med frukostbad! Vill också följa med. Vet dock inte om jag kan. Kommer jobba halvtid och ska bestämma med min arbetsgivare vilka tider osv. på måndag. Får återkomma på måndag om jag kan.

Det blir babybjörn för oss. Vi ska låna min svägerskas som knappt är använd.

• Ginger6

Halloj! Jag hade också en attack igår kväll med ilningar i underlivet, mensvärk och sammandragningar....men bebis rör på sig massor också så det känns helt sjukt. Jag tror att det är förvärkar, de skulle ju ändra sig så här i slutet?
    Frukostbad låter superskönt! Vilken tid badar man då? Är det så att man badar innan jobbet då? I så fall hakar jag gärna på, men kan tänka mig att det är lite tidigt i så fall kanske.
    Jag har också fått lite svag hormonrand nu på slutet, fast ovanför naveln. Kanske stämmer att det är en liten boy då?
    Snart helg, jippiiiiI!!!!

• Frill

Säger som Majlinsa, hade följt med om jag kunnat - får inte pga foglossningen. Men skit i det, för just nu är jag så otroligt glad!

Är ju nybörjad egenföretagare och hade missat att momsen jag ska betala in på måndag redan var medräknad i den enorma skattesumman jag också ska betala in på måndag. Det betyder att i stället för att få en trist skatteskuld har jag nu lite extrapengar!!! Så skönt!!!

Dessutom börjar badrummet verkligen ta form. Tvättmaskinen är installerad och snart ska de montera kranar och handukstork. Sen är det inte mycket kvar. Och - Anja Persson leder kombinationen efter störtloppet. Hurra, vilken bra dag!

Nu kan vi ägna helgen åt att hämta barnvagnen och köpa skötbord, och kanske rent av tvätta bäbiskläder i vår egen tvättmaskin.

• Medusa2001

Halloj alla tjejer!

Full fart i tråden, tack Sole för gratulationerna :)

Så skönt att vara deltidssjukskriven nu, hade ju tänkt att dra ner ialla fall, men sparar jag några föräldradagar på det här sättet. Ömmar på högra sidan, men inte alls i samma utsträckning som förra veckan. Vila och fika i soffläge lindrar *ler*

Vet inte vilken hormonrand ni syftar på, men jag fick en mörk rand från naveln och neråt redan runt vecka 20 och någon månad efteråt dök det upp en rand från naveln och _uppåt_ också. Kanske stämmer som Vivs säger, att det är tjejtecken (vi vet ju att det är en liten flicka därinne).
    Har dock inte dykit upp några röda strimmor på magen...och hoppas att det inte gör det heller...inte alls önskat.

Men apropå något annat, är det fler än jag som börjat få s k råmjölk ur bröna? Såg en liten fläck i min bh igår och undrade vad fasen det var, klämde på en bröstet och då kom det ut ljus vätska. Äckelfascinerande. *Skrattar*

Ha en fin helg!

• Zul

Grattis till extrapengarna Frill!

Usch, inatt var det inte roligt. På dan innan sprang jag runt som en galning på Söder med min kompis som är här på besök. Satt förresten på Waynes och var latte-mamma och passade hennes lilla 4-månaders son så hon fick shoppa lite i lugn o ro. Det kändes stort!!
    Men det var ju så kallt och jag hade så mkt sammandragningar, när jag kom hem var jag som spaghetti kroppen. Och som ett brev på posten: inatt kom sammandragningarna jättetätt, mensont, och jag blev så rädd så tårarna rann. Trodde förlossningen var på gång. Anklagade mig själv för att jag inte tagit det lugnt (jag är ju sjukskriven pga det). Inte kul om man satt igång nåt. Framåt 2-tiden somnade jag äntligen, med avslappningsmusik i öronen... Idag känner jag mig helt bakis. Mysko.

• Lillenlillen

Frill - Jag är också egenföretagare och har varit så även förra året. Jag hade istället betalat in 25 % moms men skulle bara betala 6% så jag får tillbaka de 19 % emellan (dvs ungefär 8000) nu i februari. Kan bara hålla med - så välkommet just nu!

Angående frukostbad så funkar tisdag för mig med!

• Swenglish

Zul- usch då, nu får du ta det extra lugnt i helgen!

Frill- grattis till pengarna! Får man inte bada om man har foglossning? jAg tror ju att det är det jag har, typ i blygdbenet.

Medusa- jag har läckt sen vecka 25 ungefär, en härligt gul vätska, som har förstört alla mina vita BH:ar (den är så fet så det går inte bort i tvätten) Nice.

Vivs- är du galen som bakar bröd halv åtta på morgonen? Själv sover jag till 9 minst...

Lillenlillen- du som vet, äter man först och badar sen? Annars blir man ju döhungrig?

vad mycket kännnigar ni alla har, jag har inget sånt riktigt, inga sammandragningar att tala om, och VF är ju ändå om 2 1/2 vecka! vill inte gå över tiden 2 veckor! Visst sätter de igång efter två veckor eller kan det gå ännu längre?

Jag kan tänka mig vid 9-tiden på tisdag?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3