Kan ingen trafikreglerna?
Kan någon på detta forum förklara för mig varför inte högerregeln efterföljs i trafiken?
Jag tog körkort nyligen och är redan less på folks brist på trafikvett och bristfälliga kunskaper.
För ett par dagar sen var jag på väg att smälla med en bil bara för att han inte saktade ner när jag kom ut från höger. Och då fanns det ändå gott om tid för honom att hinna se mig och komma fram till att han skulle bromsa.
Nästa gång tror jag att jag låter bli att bromsa bara för att få sätta dit en av alla dessa idioter.
Man har precis tagit sig igenom en dyr och bra trafikutbilding och så kommer man ut i trafiken, där enda alternativet är att börja köra fel, som alla andra, om man inte vill bli påkörd var och varannan dag. Blir bara så irriterad.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 21:22:19:
Vill bara förtydliga att jag inte syftar att diskutera högerregelns vara eller icke vara, utan är irriterad på att den inte efterföljs när den gäller.
Det vore väl jättebra om det blev en rondell i varje högerregelskorsning, men innan så är fallet så bör man köra efter de regler som gäller.
Om man faktiskt söker av vägen framåt ovh läser vägmärken när man kör så borde det ju knappas komma som en chock att högerregeln gäller när man närmar sig en korsing?