• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • Hannnas

lurkis.. gillar du inte skumpasmaken kan du ju alltid be att få en kirroyale när skumpa serveras det gillar du säkert då eller?

Believer... ett glas rödvin går inte ut i bröstmjölken men var försiktig med 7up för där finns ämnen som omvandlas till just alkohol och hamnar i bröstmjölk...

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
  • MHoof

Oj va duktig du är Magda...hur kommer det sig? Bara sådär eller av nån anledning?
    Jag kan undvika att dricka när jag är i sällskap med sambons bror pga att han dricker rätt mycket...mest som att markera typ.

• Hannnas

Magda.. saknar inte alkoholen heller eg.. inte sugen för fem öre... anders ta gärna ett glas rött men jag tycker det stinker nuförtiden

• MHoof

Vad säger du Hanna? i 7UP? Iofs dricker jag knappt älsk ändå men jaha, det var nåt nytt!
    Min kompis som fick barn i dec (fick ett i januari 05 oxå) fick tydligen dricka nu helst plötsligt. Det fick hon inte med första barnet, vid amning alltså.

• Hannnas

Believer... japp så är det jo man kan ju ändå inte dricka så mkt om man ammar för man måste ju ta hand om sin älskling ju men ett glas vin har ju i studier visat att det finns nästan obefintlig mängd alkohol i bröstmjölken sen... så man kan med gott samvete dricka ett glas

Ska se om jag hittar artikeln...

• lurksmulan

Hanna: Kirroyale har jag faktiskt aldrig druckit! Men vi rör oss inte i kretsar där man sippar skumpa så himla ofta, kanske är därför... ;-
    Du som vet, förresten, en kompis syster som är forskare hävdar att det här med alkohol och amning egentligen inte stämmer. Hon säger att alla varningar baseras på rädslan för att mamman ska tappa sitt barn om hon dricker, men att de mörkar det. Is that so?

• MagdaA

Jag vet inte varför, men försökte gå ner i vikt å så under hösten 05, så då drack jag inte. sen blev jag gravid nov 05, drack inget under graviditeten, sen hade jag inget sug. dessutom ville jag inte dricka under tiden vi försökt bli gravida igen sedan Ebba föddes. Inte svårt alls. Bara å låta bli. Dessutom umgås vi inte så mycket med folk som dricker ofta, så det är inte speciellt svårt att låta bli.

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • Hannnas

lurkis... vet faktiskt inte om varningarna baseras på ren rädsla, det har jag iof svårt att tro.. men man har ju grunnat rätt länge på alkoholens nedbrytningsprodukt och dess effekter och det var ju inte så länge sedan man gjorde dessa mätningar.. innan har man ju alltid sagt att den promille som ditt blod innehåller innehåller även bröstmjölk, detta är alltså inte sant...

Kirroyale är ju såå gott, bland ca 1 del Kir och 4-5 delar skumpa mmmumsi

• lurksmulan

Magda: Jag dricker nästan aldrig heller. Jag har tappat suget efter att Laban föddes, men ibland kan jag längta efter en riktig fylla rent ut sagt. Fast sekunden efter kommer jag på att jag alltid mår så dåligt dagen efter och då slutar det med att jag dricker en öl.

Svar på tråden Pladdertråden!