• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • Kickan 84

Jag kommer sakna skumpa och rödvin som tuuuusan tror jag!!

Stanna där du är! ♥
  • hemligaärtan

Förra grav saknade jag inte alls vin men nu saknar jag det redan!

Första månaderna när jag ammade i princip hela tiden drack jag inte vin, men när E var fryra-fem mån o ammade med sällan kunde jag ta ett glas eller två på kvällen när jag visste att det var minst 4h tills jag skulle amma nästa gång.

• hemligaärtan

Hannah: "innan har man ju alltid sagt att den promille som ditt blod innehåller innehåller även bröstmjölk, detta är alltså inte sant..."

Vad är det som gäller nu då? Blir förvirrad av alla nya bud hela tiden.

• Dulia

Åh vad jag längtar efter 1 glas rött vin!!! I sommar ska jag absolut dricka ett glas rött Räcka ut tungan

Jag tänker gå efter mitt sunda förnuft (om jag har nåt ) när det gäller alkohol och amning. Ett glas vin nån gång ibland tror jag inte alls har någon betydelse. Om man dessutom dricker direkt när man har ammat så går det ju några timmar (förhoppningsvis) innan nästa amningstillfälle.

• Hannnas

ärtan.. håller med om att man blir förvirrad... jag ska försöka ta mig lite tid o läsa på mer innan jag uttalar mig mer... just för att inte förvirra andra lika mkt men jag minns mkt väl att i den undersökning som Kalla fakta gjorde så mättes alkoholen i bröstmjölk efter intag av ett glas vin och det visade typ 0... Jag tror att många rekommendationer kör med hängslen och livrem när man inte vet och ja... nu har ju nya fakta visat annat men ändå ändrar livsmedelsverket sig inte... trots att de tydligen har fel ang vissa livsmedel oxå och skrämmer gravida i onödan...

Men som sagt... ska själv leta reda på mer reell fakta innan jag säger mer

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
  • Kickan 84

Åh jag är svinsugen på coca cola!

Stanna där du är! ♥
  • Hannnas

Dulia.. absolut... för när man själv är nykter är ju även "mjölken" nykter hävdar de som tror att man har alkohol där

O som sagt... det är ju inga mängder vi pratar om heller, vi ska ju ta hand om våra underverk ju smutta lite o ett glas vin eller liten mängd annat... som Dulia säger, sunt förnuft

• Hannnas

Kick.. skicka iväg M o köpa då eller gå själv själv sitter jag o desperat knaprar i mig min andra burk svarta oliver

• Kickan 84

Hanna: Han är inte hemma och det är -18 grader kallt, vill inte gå ut!! LAT!

Stanna där du är! ♥
Svar på tråden Pladdertråden!