• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • Hannnas

Kick.. du är inte lat.. du är rädd om livet skulle jag uttrycka ... har ni inget gott hemma då?

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
  • Kickan 84

Hanna: Haha, jo en helskottas massa men det jag är sugen på får jag inte äta!

Stanna där du är! ♥
  • Hannnas

Kick.. men guuud UT med all sån mat sådana frestningar är inte snälla men det är ju inte mkt man inte får äta.. är det mööögelost kan tänka då kan du ju göra en toast så går det fiint

• Kickan 84

Haha, svinsugen på en bit rökt rådjurslår som M har liggande i kylen, salt och gott, men knappast bra att äta när jag är gravid! Men ååååh vad gott det vore!

Åh, har en bit mögelost hemma, kanske man ska prova sig på nåt sånt någon kväll!

Shit, jag kommer bli tjock av detta!

Stanna där du är! ♥
  • Hannnas

Kick.. visste inte att man inte får äta rökt rådjur?? det som är sååå gott.. o ren *mums*

• Kickan 84

Nja, man ska väl undvika det mesta som är rökt, just eftersom det innehåller mkt bakterier, särskilt sånt hemmarökt skulle jag tippa på!

Stanna där du är! ♥
  • Hannnas

Ang alkoholen igen kikade på systembolagets hemsida.. och OM det skulle vara så att bröstmjölk fick samma konc alkohol som blodet så är ju detta värt en liten tanke som kan mildra...

citerat:

Till skillnad från vad många tror är det dock inte lika farligt för barnet om mamman tar ett glas vin under amningsperioden. Koncentrationen av alkohol är visserligen densamma i bröstmjölken som i mammans blod - låt säga en halv promille (0,05 procent). Men i och med att barnet dricker i stället för att få alkoholen direkt ut i blodet blir det en kraftig utspädning.

Den som vill vara helt på den säkra sidan kan undvika att dricka för nära inpå amningen. Alkoholen försvinner nämligen ur bröstmjölken efter ungefär tre timmar, då ny mjölk har bildats.

• Hannnas

Kick... ahh ok... ja det låter kanske troligt... tror ju iof att det där är lite överdrivet men ändå... men guuud så gott det är ju!!

• Kickan 84

Hanna: Haha, jo jag tycker det jag med men M är totalrabiat! Hahahaha

Nice skötbordet va? Vi har tittat ut samma!

Stanna där du är! ♥
  • Hannnas

Men Kick... du kan ju göra en wok av köttet ju!!!

Svar på tråden Pladdertråden!