• MagdaA

Pladdertråden!

ska stänga va datorn så jag är helt klar när Micke kommer, tar en stund att åka in till stan också. Ska en sväng på jobbet efter läkarn så jag kikar in här nån gång i em. PUSS på er!

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • MagdaA

Nu har jag varit hos läkarn. Räkan mådde bra så nu vågar jag uppdatera med ny vecka. Fick höra hjärtat! *myser*

•:*¨¨*:•. Här ska födas bebisar .•:*¨¨*:•.

Believer v26, Bf 17 maj. Väntar en underbar FLICKA
    2007 v25, Bf 20 maj
    Dulia v23, Bf 6 juni (Marie tror pojke, jag tror flicka) UL 14/2. Hoppas få veta kön då
    lurkan v15, bf 2 augusti (pojke enligt Marie). Rutin-ul 5/3, köns-ul 4/4
    Magda v14, Bf 10 augusti (pojke tror M, jag osäker, flicka enligt Marie)
    Hanna v13, Bf 12 augusti (flicka tror vi båda) UL 1/3.
    Lättja v11, Bf 31 augusti (rödlätt, överaktiv, tjock tjej enligt Maries oerhört tillförlitliga lista)
    JUSTer v10, Bf 3 september (pojke enligt Marie)
    after eight v10, BF 5 september (pojke enligt Marie)
    Kickan v.7, BF 21 september (pojke tror jag)
    Hemligaärtan v.7, BF 21 september
    Thezzizen v.7, BF 25 september (manuellt räknat 28/9)

• MagdaA

Hanna: kan du länka tillden där längd-tabellen?

• MagdaA

Nepp, fick ingen bild, men såg och HÖRDE att allt va bra! Hanna kan du länka till tabellen? vill kolla själv först...

• MagdaA

hihi! räkan är stor för sin ålder! 13.0 ska den va 6,5 cm. men min räka är 7,2 cm! Kanske brås på pappa åblir låååång! Men, jag fortsätter med samma räkning, orkar inte ändra. men jag vet ju att jag nog är några dagar längre gången än vad räknaren visar.

• MagdaA

Believer: jo, kanske de. Bm sa att chansen är stor för de eftersom jag har så kort cykel.

• MagdaA

Känns helt konstigt. Är ju inte räkan jag är orolig över. Är ju hur min kropp ska reagera. Och det känns inte bättre efter läkarbesöket idag då vi fick veta att min livmoderhals är mycket kortare än normalt. skulle vilja lägga mig ner, somna, och vakna i vecka 35!

• MagdaA

Hanna och ae: vi avvaktar. mätte ju idag, ska tillbaka å mäta igen om 2 veckor å se hur det ser ut. dom tog en bakterieodling också, gisses va ont det gjorde!!! men just nu känner jag mig bara förvirrad. J-E (läkarn) ville inte gå in å sätta cerklage i onödan. Han sa att det finns så mycket risker, både för mf och infektioner, att han itne vill gå in om det verkligen inte behövs. så, nu väntar vi 2 veckor och ser vad som händer. Är iaf fortsatt sjukskriven tom 10/3.

• MagdaA

Hanna: jo, han är nogrann. Han sa idag att det är så svårt att veta vad som är rätt och vad som är fel i det här läget. Olika läkare och olika forskningar säger olika saker. Finns ju inga gravida kvinnor som ställer upp som försöks-gravvisar för att få resultat. Utan allt man tro/vet är antaganden. Han har ju jobbat över 30 år som gyn-läkare så jag hoppas att han gör det som är rätt. Och du har rätt, var inga problem att få förlängd sjukskrivning. Han vill helst inte ta mer än en månad i taget. Han vill hina träffa mig och se hur det går.

• MagdaA

Hanna: jag vet inte. han har inte sagt nått om de. han vill nog inte gå för långt i förväg. han ser mer till hur det är NU och hr vi ska göra den närmaste tiden. Är nog därför han bara sjukskriver mig en månad i taget. Hanvill inte ge några garantier, inte åt nått håll.

Svar på tråden Pladdertråden!