• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • Hannnas

åhh det är en bulldeg med hur många äggulor som helst i och extra smör.. jag brukar baka ut dem i gifflar.. går att ha utan fyllning men är jättegoda med plommonmarmelad i, helst utländsk sådan som nästan är svart o riktigt fast o klibbig

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu - v15 .?:*¨¨*:?.
  • lurksmulan

Jag har också varit beroende av nässpray och det är inte roligt kan jag säga! Usch!

Åh sluta prata om saker ni bakar hela tiden, jag blir ju jättesugen och hungrig!! Räcka ut tungan

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • Hannnas

Lurkis.. haha jag bakar ju inte.. men jag VILL baka ... ska ha ett stooort kök sen när det blir dags för hus

• MHoof

På måndag ska jag få komma till läkare å få nå¨t annat utskrivet till näsan eftersom man inte ska använda nässpray så älnge. *hehe* men men, det har ja gskitit i eftersom jag knappt kunnat andas annars.

Magda: *asg* Jag tänkte jag med, undrar hur stora dom muffinsarna är.

Oohhh *glad* Vi ska åka å köpa medaljongen till mig snart! Han tyckte vi skulle åka båda eftersom han inte vet vilken jag vile ha. Men det gör inget...

Har precis proppat i mig 2 falukorvsmackor

• MagdaA

Hanna: lät gott de där, men lite krångligt. Skulle skriva det till dig förut, men det blev strömavbrött. Varit borta typ en halvtimme. Tydligen hela Sidensjö.

Micke kom precis hem, han ville bjuda ut mig på middag så nu ska vi hoppa in i duschen!

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • lurksmulan

Åh vad mysigt med middag! Jag längtar efter grekiskt så jag tror att jag ska dö! Men J har innebandymatch ikväll så det kan jag glömma. Får ta det en annan dag.
    Jag får choklad iaf, men jag får köpa den själv för hans bankomatkort är i min jackficka.

• lurksmulan

Häääääääääär får du undra Hanna!

• MHoof

Magda: Åh va mysigt! Hoppas ni får en trevlig utekväll

Skulle vara gott med ett glas rött ikväll till en go middag. Men rött får man glömma men middag kanske man kan göra nåt mys?

Lurk: Va gör du åt nästäppan?

• Hannnas

Magda.. det är inte alls krångligt... man bakar ut bulldegen som vanligt, men använder mer smör från början... sen lägger man i äggulorna när man bearbetar degen i steg 1 så att säga.. o detta gör ju degen myycket mer smidig sen när man ska knåda o baka innan andra jäsningen.. man behöver absolut inget extra mjöl för degen är glansig o fastnar inte

Undrar vart Thezz är o hur det har gått för Dulia idag??

Svar på tråden Pladdertråden!