• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • MrsMurphy

Cia: Tack! Jag är helt bombad och sänkt nu och känner mig fullständigt lobotomerad...

Thezz: Jag hoppas verkligen att det är falskt alarm och att det blir många kontroller där det bara ser bättre och bättre ut! Jättekramar!

Går allt för lätt blir man fort dum...
  • Honeyflowers

Man kan ju undra varför det ALDRIG kan få vara bra för??!!! *gaaahhhh*

När ska VI få det berömda plusset?
  • Dulia

Nu är jag hemma från UL. Tyvärr vet vi fortfarande inte vad det är för kön på bebisen eftersom dom inte hann kolla det. Var lite problem men en annan grej. För att berätta hur det gick måste jag berätta vad UL:et gick ut på.

Alla kvinnor har en artär i vardera ljumsk. Dessa artärer förgrenar sig och förser livmodern med blod. När man är gravid och kommer till v. 24 så vidgar sig artärerna så att mer blod kan flöda igenom. Hos vissa kvinnor vidgar sig inte artärerna och trycket blir då större och livmodern får mindre blod.
    Det UL jag gjorde idag kallas för NOTCH och man mäter alltså flödet i dessa artärer samt flödet i navelsträngen.

Först kollad BM bebisen och h*n är helt som h*n ska Viktuppskattning idag var 643 g. Flödet i navelstränge och flödet i min vänstra ljumskartär är helt som det ska. Den högra däremot... BM letade länge, länge och kunde inte hitta den vilket inte alls är ovanligt enligt henne. Efter kanske 20-30 min gick hon och hämtade en läkare. Han letade ett tag också innan han slutligen hittade den. Placeringen på artären var inte enligt anatomiboken Tyvärr har denna artär inte utvidgat sig som den ska utan trycket var högt, jag har NOTCH. Vad allt detta innebär i längden har jag ingen aning om. Jag ska till läkare på fredag så jag får vänta och se vad hon säger. Enligt BM som gjorde UL så hade jag iaf en lindrig grad av NOTCH.

En dotter född aug -05 och BF 6/6 -07
  • Thezzizen

Cia.... de sa inget om mf, så nämn inte det tack..

• lurksmulan
    Thezz: Nej men vad jobbigt att höra! Måste du vänta ända tills nästa vecka nu? Vad sjutton ska de göra på fert.mottagningen som inte den läkare du träffade nu kunde?
    Kunde de inte säga nåt om vad det här betyder då?

Believer: Jag har inte nästäppa nu, men när jag blev beroende var det "bara" att sluta använda och stå ut tills det gav sig. Jag trappade ner så att jag bara använde på natten kanske 1 gång och till slut inte alls.
    Men mina slemhinnor i näsan är helt paj fortfarande, jag blöder så fort jag blir det minsta förkyld (då är det inte näsblod utan det är slemhinnorna som blöder).

Dulia: Jaha, vad händer nu då?
    Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • Aaattans Marie

Thezz & Dulia:

Tråkigt med oroväckande besked - hoppas att allt går bra och som Lättja skrev: det är ju bra att de följer upp det. Men jobbigt att gå och bära på en olustkänsla.

Dulia:

Tror att min arbetskamrat hade något liknande, eller hon har alls inga artärer på ena sidan (TROR att det var så det var). Det är något mkt ovanligt hon lider av tydligen och det var ett under att hon ens blev gravid. Men hon har två friska pojkar nu.

Är inte riktigt säker på att det var samma grej men det lät som det...

Var glad medan du lever, för du är död rätt så länge
  • Hannnas

Dulia.. jag har aldrig hört om notch... lär mig gärna... men det låter som om det kommer gå bra iallafall ju, viktigast att flödet till och genom navelsträngen fungerar ju... Men vad betyder nu detta som du fått reda på? vad kommer följas upp/göras??

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu - v15 .?:*¨¨*:?.
  • Thezzizen

Dulia:Låter trist med sånt besked, men jag är novis.... vad innebär det för dig?

Lurka: Jag tror hon styrde om mig på fert.mottagningen, så ja ska slippa jouren varj vecka om jag ska dit. Även lite med tanke på min endo tror jag. sen kan man ju få hoppas gå lite hos den där jättetrevliga endoexperten som är mkt där också.

Doktorn sa att jag var ett ovanligt fall.... vet inte riktigt vad jag ska tycka omdet..

Hanna, jag läste i bloggen. Min gravida vän i spanien skrev precis i min gb att hon också hade ngt liknande i början av sn grav. Hon beskrev de ganska bra, som en påse bredvid den andra...

• jazzy

Kram till dig TEZZ!!!!
    Hur är det med lilla tjejen i magen HANNA???Glad

Svar på tråden Pladdertråden!