• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • MagdaA

Lurik: kan ju va bra om du väntar till efter du fått barn och ammat iaf. Lätt att man blir svullen då man är gravid... Min mamma var gravid när dom förlovade sig och nyförlöst då dom gifte sig så hon var tvungen att ta in sina ringa rätt mycket sen...

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • Hannnas

Angiee.. fråga du... klart du ska! Men tänk på att om du frågar mycket o ofta så reagerar man och tänker på dig med lite oro såklart vill ju som sagt att alla ska känna sig iaf en liten gnutta lyckliga ALLA är vi oroliga tror jag, lite mer el mindre iaf... o sen olika i olika veckor såklart

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v20 .?:*¨¨*:?.
  • lurksmulan
    angiee: Nä men det handlar ju inte om att du inte får fråga, det handlar som Hanna säger, om att det inte är kul att se att du är orolig. Och som jag skrev till dig tidigare, du kommer inte passera någon magisk gräns då du känner att du bara kan släppa din oro, utan det är något du måste jobba med. Och då tycker jag att det är jättebra om någon kan hjälpa dig med det, för det är inte helt lätt att bara börja tänka på ett nytt sätt.
    Vi är ju rädda om dig och vill dig bara väl!

Hanna: Japp, köldurticaria eller vad det nu heter. Skittråkigt.
    Mamma till Laban 050131 och Polly bf 070805
  • angiee

Hanna

Ok, ja förstår.
    även om det inte verkar så, är jag en jättelycklig mamsing to be i min oroliga värld...

• Hannnas
    angiee skrev 2007-03-19 14:04:36 följande:
    HannaOk, ja förstår. även om det inte verkar så, är jag en jättelycklig mamsing to be i min oroliga värld...
    Bra det
  • angiee

Ni är snälla flickor, tack för att ni bryr er!

• Hannnas

Lurkis... vet precis vad det är har du provat zyrlex el annat receptfritt från apoteket mot det någongång?

• lurksmulan
    Hanna: Ja det brukar jag äta men får inte göra det nu. Problemet är att min allergi har muterat lite, jag får symptom som inte medicinen hjälper mot, och för tre år sen fick jag en allergichock när min hals svullnade igen och de fick komma med ambulans och grejer. Efter det har jag bricanyl (eller heter det så, det som astmatiker brukar ha?) som jag ska ta om det händer igen.
    Mamma till Laban 050131 och Polly bf 070805
  • Hannnas

lurkis... bricanyl heter det ja men guuud, det är ju för sjuttan allvarlig köldallergi du har fyyy så tråkigt... Min syrra har en "släng" av det, men det påverkar bara henne när hon är ute i köld mm, hon kan bada o liknande och får "bara" röda utslag och klåda... ditt låter ju verkligen jobbigt

• Thezzizen

Väntar på bebis-listan

Believer v.32 Bf 17 maj. Väntar en underbar FLICKA
    2007 v.32, Bf 20 maj
    Dulia v.29, Bf 6 juni (Det är en FLICKA)
    lurkan v.21, bf 5 augusti (flicka enligt rutin-ul). Köns-UL 4/4
    Magda v.21, Bf 6 augusti (pojke tror vi, flicka enligt Marie)
    Mamma till F&S v 20 Bf 8 Augusti RUL 22/2
    Hanna v.20, Bf 11 augusti, KönsUL 7/5
    Lättja v.17, Bf 28 augusti (rödlätt, överaktiv, tjock tjej enligt Maries oerhört tillförlitliga lista) JUSTer v.17, Bf 2 september (pojke enligt Marie)
    Kickan v. 14, BF 21 september (pojke tror jag), Rutin UL 26/4
    bobo (hemligaärtan) v.14, BF 22-23 september
    Thezzizen v.13, BF 25 september (manuellt räknat 27/9), UL 20/3, Rutin UL 17/4
    missK v.11, BF 13 oktober, men mer troligt 19 Oktober (flicka enligt Marie)
    Angiee v.10 BF 15 Oktober (flicka tror både Marie & Vi) Rutin UL 16/5
    Jazzy v.8 BF 28 oktober (pojke enligt Marie) KUB 20/4 Rutin UL 29/5 Gravid - v. 17

Svar på tråden Pladdertråden!