• MarcusEmelinJosefinesMamma

Ang flickor och pojkar?

Är det bara jag som tycker att pojkar ska ha pojkfärger ... dvs Blått, svart, grått mm Och flickor rosa lila med blommor och glitter.
    Jag tycker att pojkar ska ha kort hår och flickor långt.
    Jag tycker att man ska se vad det är för kön på barnet.
    Visst kan min son ha nån röd tröja eller nått inslag av rött i sina kläder och mina döttrar ha svart eller grått, men då en förälder kommer gåendes med ett neutralt barn där man inte kan se om det är flicka eller pojke då blir jag så irriterad.
    Det finns ju faktist olkia avd för pojk och flickor i tex butikerna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-28 08:17:15:
    "men då en förälder kommer gåendes med ett neutralt barn där man inte kan se om det är flicka eller pojke då blir jag så irriterad"

Skulle vara mer inriktat på pojkar med flickläder på...neutrala barn och kläder var inte riktit rätt formulering..

• Svar på tråden Ang flickor och pojkar?

Men OM det är hans egna åsikt och tycker att den tröjan bör sitta på en tjej .. skulle du då inte respektera honom pga av hans åsikt?

• Mary Cherry
    MarcusEmelinJosefinesMamma skrev 2006-12-28 22:58:43 följande:
    Men OM det är hans egna åsikt och tycker att den tröjan bör sitta på en tjej .. skulle du då inte respektera honom pga av hans åsikt?
    Först skulle jag fråga varför han tycker att den bör sitta på just en tjej, varför inte på ett annat barn bara?

Låt säga att han tycker som jag .. Respekterar du inte din son då, bara för att han bildat en egen uppfattning som skilljer sig från din??
    Tänk om hans framtida barn kommer att vara klädda som mina barn (pojk å¨flick asså)
    Kommer du då tala om för din son att han gör fel?
    (eftersom det är fel i dina ögon)
    Kommer du att känna dig misslyckad på nått vis?

Bara för att du anser att du gör de rätta betyder inte att dina barn kommer att ärva dina åsikter.
    En åsikt är upplysningsvis inte en ärftlig gen.

Om ens barn inte tycker och har samma åsikter som sin mor eller far .. bör man då inte känna att man lyckats med att ge sitt barn en god självkännsla?
    Och du .. varför måste han fått den åsikten nånstans ifrån?
    han kanske bara gillar de lixom .. Men oj va konstigt de belv dårå ??

• Mary Cherry

Klart jag skulle respektera mitt barn, men jag skulle fortfarande inte tycka att det var rätt. Och jag skulle bli väldigt nyfiken på varifrån hen hade fått den uppfattningen.

• Clavi

TS: Då är det ju du och resten av omgivningen som givit honom de signalerna. Ett barn tycker inte att rosa är en tjejfärg om inte en vuxen talar om det.

BF 070723
  • Bekali

min son blev jätte retad i skolan då han var 6 år.... han hade nämligen ett par ärvda blåjeans av märket DROP märket sitter på insidan av linningen men det var väl någon som råkade se detta i gymnastiken.

Min dotter blev retad i skolan pga fel färg på sina sandaler.

Hon hade under sommaren slitit ut sina sandaler och vi köpte nya i mitten på aug så hon hade nya inför skolstarten, dock var det fel färg enligt skolkamraterna som inte tyckteatt tjejjer skulle ha bruna sandaler för det är pojksandaler

Men Clavi ... Hur kan du säga så?

Jag har inte vuxit upp med pojk å flick färger, jag har min egen åsikt iaf.

Ingen av mina föräldrar har "prackat" på mig de jag tycker.

Nån som "prackat" på din dina?

Eller är det din egen åsikt?

Svar på tråden Ang flickor och pojkar?