• MarcusEmelinJosefinesMamma

Ang flickor och pojkar?

Är det bara jag som tycker att pojkar ska ha pojkfärger ... dvs Blått, svart, grått mm Och flickor rosa lila med blommor och glitter.
    Jag tycker att pojkar ska ha kort hår och flickor långt.
    Jag tycker att man ska se vad det är för kön på barnet.
    Visst kan min son ha nån röd tröja eller nått inslag av rött i sina kläder och mina döttrar ha svart eller grått, men då en förälder kommer gåendes med ett neutralt barn där man inte kan se om det är flicka eller pojke då blir jag så irriterad.
    Det finns ju faktist olkia avd för pojk och flickor i tex butikerna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-28 08:17:15:
    "men då en förälder kommer gåendes med ett neutralt barn där man inte kan se om det är flicka eller pojke då blir jag så irriterad"

Skulle vara mer inriktat på pojkar med flickläder på...neutrala barn och kläder var inte riktit rätt formulering..

• Svar på tråden Ang flickor och pojkar?
  • camber

För min flicka är det bekväma kläder som gäller, då spelar det ingen roll vad det är för färger. I många butiker är flickkläderna mkt smalare i modellen än pojkkläder, och då väljer jag pojkkläder i större utsträckning eftersom lillan är lite mullig.
    Tycker det känns himla konstigt att ngn skulle bli irriterad på om dom inte såg vilket kön mitt barn hade bara för att jag valt "neutrala" färger eller - huga tänk om det inträffade - trodde att hon var en pojke för att hon hade blått.

Men vad igentligen gör att era åskiter är som enda rätta?

*nyfiken*

• uniMog

Om jag inte tyckte att min åsikt var rätt skulle jag väl inte ha den?

How 'bout the power to kill a yak, from 200 yards away... WITH MIND BULLETS!
  • Majblomma12
    MarcusEmelinJosefinesMamma skrev 2006-12-28 12:33:52 följande:
    Men vad igentligen gör att era åskiter är som enda rätta?*nyfiken*
    Rätt? Ja, därför att den ger varje människa friheten att välja, begränsar ingen utifrån kön och är öppen för nya idéer och tankesätt, kanske?

Varför svarar du inte på mina frågor?
    Seize the moment, 'cause tomorrow you might be dead

Hehe .. "Om jag inte tyckte att min åsikt var rätt skulle jag väl inte ha den?"

Då har vi iaf nått gemensamt *s*

Iors syster

Har svarat dig nu..i din tråd.

/ Linda

• Clavi

Oj vilka sterotypa åsikter du har TS.
    Jag är gravid och förfasas städigt över hur lite neutrala kläder det finns. Jag tänker inte klä en nyfödd flicka i rosa ryschpysch. Vedervärdigt!

Jag tycker att det är sorgligt att könsroller ska befästas redan hos spädbarn.

BF 070723
  • lövet2
    Clavi skrev 2006-12-28 14:52:53 följande:
    Jag tycker att det är sorgligt att könsroller ska befästas redan hos spädbarn.
    Varför då? Varför sudda ut skillnaden mellan könen? Det är ju den skillnaden som gör livet så spännande ....Fundersam
  • Isolde

Spänning mellan könen gäller väl ändå inte spädbarn? Och hur i hela friden skulle det ens vara möjligt att sudda ut en könsskillnad genom att ha "fel" kläder på barnen? Snoppen ramlar av i rosa kläder och snippan börjar växa i blå?

~ reta inte djuren, ty de retar sig själva ~
Svar på tråden Ang flickor och pojkar?