• MarcusEmelinJosefinesMamma

Ang flickor och pojkar?

Är det bara jag som tycker att pojkar ska ha pojkfärger ... dvs Blått, svart, grått mm Och flickor rosa lila med blommor och glitter.
    Jag tycker att pojkar ska ha kort hår och flickor långt.
    Jag tycker att man ska se vad det är för kön på barnet.
    Visst kan min son ha nån röd tröja eller nått inslag av rött i sina kläder och mina döttrar ha svart eller grått, men då en förälder kommer gåendes med ett neutralt barn där man inte kan se om det är flicka eller pojke då blir jag så irriterad.
    Det finns ju faktist olkia avd för pojk och flickor i tex butikerna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-28 08:17:15:
    "men då en förälder kommer gåendes med ett neutralt barn där man inte kan se om det är flicka eller pojke då blir jag så irriterad"

Skulle vara mer inriktat på pojkar med flickläder på...neutrala barn och kläder var inte riktit rätt formulering..

• Svar på tråden Ang flickor och pojkar?
  • bbpop

Men kvabbso och Mikkel, naturligtvis målar man pojkars vattkoppor blåa! Annars kan de ju bli gay eller hemmapappor!

• Myran H

Vattkoppa mig hit och vattkoppa mig dit, varför är småpojkars HUD rosa över huvud taget?!?

• Aaliyah

Myran; de kanske har sett Teletubbies på tv? En av tubbiesarna är ju gay så det skriker om det.

• kvabbso

Myran!

Rosa? Eh, har du inte lärt dig att småpojkars hud ska blekas och tonas i mer manlig kulör? Den finns massor av trådar om det, använd sökfunktionen! Vi har valt den mörkgröna kulören "Nebelwerfer". Finns på en stor klädkedja nära dig!

• zebran i Stilla havet

Ett annat bra tips om man har anstrangd ekonomi ar att halla syrenivan lite lag i barnkammaren dar man har sin pojk. Da overgar det rosa till blekbla helt naturligt.

• Cokkie

Jag ska göra tvärtom mot allt! sen får mina barn välja själva när dom vet vad dom vill

• Pallas

Cokkie: Jag förstår att du skojade, men det är ju en ganska skojig poäng hur som helst.

• zebran i Stilla havet

Jag kan meddela att jag just har kopt ett lila myggnat till min son pa TradeMe. Men fjarilar pa. Det lag konstigt nog inte under rubriken "unisex" utan under "girls". Skumt det. Om rosa ar en tjejfarg och blatt en killfarg sa borde ju logiskt sett lila vara neutralt. Och fjarilar finns det ju bade hanliga och honliga..

• Cokkie

Vad är man rädd för liksom. Att sonen ska bli gay av Rosa eller?

• bbpop

zebran: Kanske dags för en kampanj? "Lila - den neutrala färgen!" eller "Lila - färgen för ditt neutrala barn!"

• zebran i Stilla havet

Eller bara for att visa att ens barn ar hermafrodit, kanske?

• Cokkie

Grönt och gult är väl neutrala färger

• zebran i Stilla havet

Ja fast min son ser ut som en liten griskulting i gront och gult, tyvarr. Daremot ar lila valdigt stiligt pa honom. Jag kraver fler neutrala farger!

• Cokkie

VITT då tråkigt men kan inte bli mer neutralt än så

• zebran i Stilla havet

Ja fast vitt blir snabbt nerkladdat och sjaskigt. Lila ar daremot perfa! Jag deklarerar harmed att lila ar den nya unisex-fargen.

Svar på tråden Ang flickor och pojkar?