• MarcusEmelinJosefinesMamma

Ang flickor och pojkar?

Är det bara jag som tycker att pojkar ska ha pojkfärger ... dvs Blått, svart, grått mm Och flickor rosa lila med blommor och glitter.
    Jag tycker att pojkar ska ha kort hår och flickor långt.
    Jag tycker att man ska se vad det är för kön på barnet.
    Visst kan min son ha nån röd tröja eller nått inslag av rött i sina kläder och mina döttrar ha svart eller grått, men då en förälder kommer gåendes med ett neutralt barn där man inte kan se om det är flicka eller pojke då blir jag så irriterad.
    Det finns ju faktist olkia avd för pojk och flickor i tex butikerna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-28 08:17:15:
    "men då en förälder kommer gåendes med ett neutralt barn där man inte kan se om det är flicka eller pojke då blir jag så irriterad"

Skulle vara mer inriktat på pojkar med flickläder på...neutrala barn och kläder var inte riktit rätt formulering..

• Svar på tråden Ang flickor och pojkar?
  • kvabbso

Min son var alldeles ledsen och kinkig igår. Ville bara bli buren. Nu har jag äntligen kommit på varför: Han hade på sig röda mockasiner och röd body med blommor! Det vet ju alla att 11-månaders bebispojkar inte gillar blommor. De gillar bara krig.

• capybara

Och min dotter på tre månader som kräkte sig igenom sin första månad gjorde det naturligtvis för att hon mest hade blå pyjamasar. Vad skulle hon göra, hon kan ju inte prata än. Hon måste ju hitta nåt sätt att uttrycka sin avsky på.

• Mikkel räv

Capybara - å, är det DÄRFÖR! Jag har haft liknande problem och funderade på minifomen!

• Isolde

Capy, har du adress till Politiskt Korrekta katalogen? Jag har nämligen tappat bort mitt exemplar, och var tvungen att köpa lite politiskt inkorrekta kläder på Åhléns häromdagen. Ungar växer ju så snabbt, nämligen.

~ reta inte djuren, ty de retar sig själva ~
  • zebran i Stilla havet

Aha! I sadana nodlagen kan man skaffa konstypiska marken och stryka fast ovanpa det som inte gar for sig. Detta galler bade i fallet da man vill vara PK och da man inte vill det. Ett knippe pastrykbara lastbilsmarken och ett lass dito tiaror loser ALLAS problem. Och sa kan man blanda wild and crazy och t ex stryka pa blommor pa morkbla plagg, och helikoptrar pa de rosa.

• kvabbso

Instämmer med Tygtiger. En hel generation kommer att bli gay och sedan finns det inga människor mer. Det var visst någon forskare som sa det, så då är det så.

Förresten: Varför ger vattkoppor röda prickar? De borde ju bli blå på pojkar, om naturen var naturlig. Vi har uppenbarligen riktigt dålig kharma här just nu...

• Mikkel räv

Kvabbso - självklart blir det rosa-röda prickar på alla, eftersom det är dåligt att var sjuk, och det dåliga är faktiskt associerat med kvinnlighet! Jag menar, redan på medeltiden visste ju Tomas av Aquino att det kvinnliga var en perversion av det naturliga, manliga...

• Tangled up in blue

Men.. är det på riktigt?
    Varför tycker du att man ska se på barnet om det är en flicka eller pojke? Är det för att du ska veta hur du ska tala till det eller? Tycker du att flickor och pojkar ska behandlas olika?

Svar på tråden Ang flickor och pojkar?