• MarcusEmelinJosefinesMamma

Ang flickor och pojkar?

Är det bara jag som tycker att pojkar ska ha pojkfärger ... dvs Blått, svart, grått mm Och flickor rosa lila med blommor och glitter.
    Jag tycker att pojkar ska ha kort hår och flickor långt.
    Jag tycker att man ska se vad det är för kön på barnet.
    Visst kan min son ha nån röd tröja eller nått inslag av rött i sina kläder och mina döttrar ha svart eller grått, men då en förälder kommer gåendes med ett neutralt barn där man inte kan se om det är flicka eller pojke då blir jag så irriterad.
    Det finns ju faktist olkia avd för pojk och flickor i tex butikerna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-28 08:17:15:
    "men då en förälder kommer gåendes med ett neutralt barn där man inte kan se om det är flicka eller pojke då blir jag så irriterad"

Skulle vara mer inriktat på pojkar med flickläder på...neutrala barn och kläder var inte riktit rätt formulering..

• Svar på tråden Ang flickor och pojkar?

Pallas :

Varför skulle dom vara dåliga föräldrar?

Vad säger att en människa med sådanna värderingar inte skulle kunna överösa sina barn med kärlek?

Visst håller jag med om att det är i min värld illa med sådan människosyn, men det finns inget som säger att dom inte skulle älska sina barn villkorstlöst.

• hönapöna2

TS: Varför blir du så irriterad om du inte ser om det är en pojke eller ficka ?
    *JätteNyfiken*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-28 08:17:15:
    "men då en förälder kommer gåendes med ett neutralt barn där man inte kan se om det är flicka eller pojke då blir jag så irriterad"

Skulle vara mer inriktat på pojkar med flickläder på...neutrala barn och kläder var inte riktit rätt formulering..

Om inte de räcker för dig så läs tråden :)

• Pallas

"Varför skulle dom vara dåliga föräldrar?"

För att de lär sina barn att inte alla har samma värde, vilket är det som ställer till det så förjäkligt i världen.

• Cinnalinna

TS: jag tycker dina åsikter är mycket konventionella. Håller inte alls med dig, men jag tror många är som du för annars skulle inte de stora klädeskedjorna ha så traditionella färger på barnkläderna. Det är konsumenterna som styr!

• Cinnalinna

Instämmer med Pallas. Man är inte en bra förälder om man medvetet lär sitt barn intolerans, förakt och hat. Man skadar barnet och begränsar det som social varelse och hindrar det från att ha fina relationer och fina erfarenheter.

Pallas :

Till stor del sant.
    Men deras åsikter behöver inte betyda att dom inte kan få fina barn som kan komma å tycka att alla människor oavsett hudfärg är lika mycket värda.

När ni skriver om hemskheter...menar ni då att mitt och många andras val av klädfärger i era ögon är jämförbara med Mördare, klimatförändring, människoförakt och att jorden skulle gå under på pga de mm mm?

• Pallas

"Men deras [rasisters] åsikter behöver inte betyda att dom inte kan få fina barn som kan komma å tycka att alla människor oavsett hudfärg är lika mycket värda."

Nä, men då är det knappast föräldrarnas förtjänst väl?

• Pallas

Och nej jag menar inte jorden kommer att gå under för att du klär dina barn könsstereotypt, vi pratade ju om påverkan utifrån. Väl?

• Moisen

Om ni ligger på förlossningen och får upp erat barn på bröstet,hur blir det om ni inte får veta vad barnet har för kön, kan ni ta till er barnet och få den dära känslan av samhörighet då?

Svar på tråden Ang flickor och pojkar?