• MarcusEmelinJosefinesMamma

Ang flickor och pojkar?

Är det bara jag som tycker att pojkar ska ha pojkfärger ... dvs Blått, svart, grått mm Och flickor rosa lila med blommor och glitter.
    Jag tycker att pojkar ska ha kort hår och flickor långt.
    Jag tycker att man ska se vad det är för kön på barnet.
    Visst kan min son ha nån röd tröja eller nått inslag av rött i sina kläder och mina döttrar ha svart eller grått, men då en förälder kommer gåendes med ett neutralt barn där man inte kan se om det är flicka eller pojke då blir jag så irriterad.
    Det finns ju faktist olkia avd för pojk och flickor i tex butikerna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-28 08:17:15:
    "men då en förälder kommer gåendes med ett neutralt barn där man inte kan se om det är flicka eller pojke då blir jag så irriterad"

Skulle vara mer inriktat på pojkar med flickläder på...neutrala barn och kläder var inte riktit rätt formulering..

• Svar på tråden Ang flickor och pojkar?

De påverkar mina på de viset att dom bär dom kläderna jag anser passa dom bäst!
    Inget som måste överföras inget som säger att dom kommer tycka lika som mig bara för att jag tycker så :)

• Bonanza

Någon borde läsa på lite om psykologi. Det är liksom rätt känt att föräldrarnas åsikter och uppfattningar överförs till barnen i ytterst stor grad.

All I want for christmas is... a Loganbot!

*fniss*

Jaa, att göra revolt är ju en sak.

Men min dotter är uppfostrad till att vara sig själv..hålla fast vid sina åsikter och inte låta sig påverkas av andra :)

"Någon borde läsa på lite om psykologi. Det är liksom rätt känt att föräldrarnas åsikter och uppfattningar överförs till barnen i ytterst stor grad"

I stor grad Ja ... men det måste inte vara så JÄMT :)

Å verkligen inte då de gäller val av kläder å färger.

• Bonanza

MarcusEmelin - kanske inte just färgen. Men din horribla uppfattning om vad som passar sig för flickor och  pojkar - det är klart att det påverkar dina barn.

Vems barn tror du är mest främmande för invandrarbarn - barnet till en rasist, eller barnet till en anti-rasist?

Men du ... du tycker min uppfattning är horribel å ja din...ännu en människa som har nått gemensamt med men som inte klarar av att erkänna att även dina åsikter kan uppfattas som negativa :)
    Jag har liite svårt att svara på din fråga då ja bor i Södertälje :)
    Hehe ...

• Bonanza

Självklart kan mina åsikter uppfattas som negativa! Det är jag mycket medveten om. Åsikter som ifrågasätter invanda mönster och uppmanar till reflektion är sällan positiva.

Varför kan du inte svara på min fråga bara för att du bor i Södertälje?

Ps .. du kan ju prova att ställa frågan på ett mer passande forum där dom som är intresserade av rasism & barn frågor kanske håller till :)

• Bonanza

Det är inte en fråga om rasism. Det är en fråga om överföringar av värderingar från förälder till barn. Och jag skulle gärna vilja ha ett svar.

Där ser man :)

Jo ja ska svara på din fråga men inte just nu, snart kommer övriga familjen hem så ja ska sätta lite rotation å grejja lite middag :)

Skriver i kväll å skulle nått komma i vägen så hoppas jag´att du kan sova ändå :)
    *S*

Svar på tråden Ang flickor och pojkar?