• MarcusEmelinJosefinesMamma

Ang flickor och pojkar?

Är det bara jag som tycker att pojkar ska ha pojkfärger ... dvs Blått, svart, grått mm Och flickor rosa lila med blommor och glitter.
    Jag tycker att pojkar ska ha kort hår och flickor långt.
    Jag tycker att man ska se vad det är för kön på barnet.
    Visst kan min son ha nån röd tröja eller nått inslag av rött i sina kläder och mina döttrar ha svart eller grått, men då en förälder kommer gåendes med ett neutralt barn där man inte kan se om det är flicka eller pojke då blir jag så irriterad.
    Det finns ju faktist olkia avd för pojk och flickor i tex butikerna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-28 08:17:15:
    "men då en förälder kommer gåendes med ett neutralt barn där man inte kan se om det är flicka eller pojke då blir jag så irriterad"

Skulle vara mer inriktat på pojkar med flickläder på...neutrala barn och kläder var inte riktit rätt formulering..

• Svar på tråden Ang flickor och pojkar?
  • Myran H

TygTiger, det är viktigt nog att se vilka som är teknologer.

• Tygtiiger

Absolut. menjag tänkte mig mössor av samma typ även för alla oss andra, så att det blir LÄTT att skilja på folk! Förutom de chockrosa/ljusblå tröjorna etc.

• Kagi

Nu är jag jättetråkig som påpekar detta, men nog syns det i många fall på klädseln vilken musiksmak eller politisk inriktning man har... Klädkoder är ju inget som försvinner efter barndomen direkt. Och då BLIR indelningarna mer komplexa än bara "herr/dam".

OK, det är inte riktigt så svart-vitt kategoriskt som rosa/blått på bebisar, men nog har vi våra "uniformer", även vi vuxna? Och tonåren ska vi ju inte prata om...

Men jag förstår såklart vad ni menar med ert raljerande här. Skulle bara önska att vi inte dömde varandra efter kläderna så mycket, vare sig personen är barn eller vuxen...

• Häxan Jia

NI glömde en väldigt viktig sak nu... alla som är blona är snyggare och roligare, brunetter är fula och tråkiga.....

Eller är det inte så?

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.....
  • Myran H

Kagi, du är inte tråkig. Det är ju poängen! Eller halva poängen, eller andra sidan av myntet eller hur man nu ska säga: det FINNS ju så många olika kategoriseringar man skulle kunna göra och gör; så många intressen, stilar, läggningar, och så vidare som förenar och skiljer människor åt ? bortsett från kön, OAVSETT kön. Ibland syns det, ibland inte; ibland kan utseendet bedra.
    Att fortplantningen är viktig kan väl få förneka, men att just könsskillnaden ska betonas som den största, viktigaste gruppdelaren i mänskligheten, oavsett ALLT annat som utgör människors personlighet, känns tämligen fånigt. Särskilt när det gäller människor som inte ens blir könsmogna förrän om något årtionde.

• umbilicus

Otroligt vad folk är politiskt korrekta här inne! Jag kommer aldrig ta på en ev son rosa kläder. Tycker inte det passar. Trots att jag själv tyckte jag var lika fin i volangklänning som cowboybyxor med fransar när jag var liten.

• Bonanza
    umbilicus skrev 2007-01-18 16:05:52 följande:
    Otroligt vad folk är politiskt korrekta här inne! Jag kommer aldrig ta på en ev son rosa kläder. Tycker inte det passar. Trots att jag själv tyckte jag var lika fin i volangklänning som cowboybyxor med fransar när jag var liten.
    Ja, vi gör det enbart för att vi vill vara politiskt korrekta.

Suck.
    Vi kommer klara vad som helst, vi ska aldrig säga nej.
  • windingwheel

rosa t-shirt med lila haj på från H&M-Rowells har jag just beställt till min son, som just nu leker byta-blöja på sin älskade docka. Men han har också blåa t-shirts och är nästintill besatt av sina bilar. Han är helt enkelt mitt älskade fina barn!

• capybara

umbilicus, jag säger som Bonanza. Vi köper alla barnkläder från Politiskt Korrekta katalogen. Inget annat duger.

• Myran H

Ja jag är självklart politiskt korrekt, vågar inte annat. De som bara klär pojkar i blått och flickor i rosa är vilda rebeller! Woooooo!

Svar på tråden Ang flickor och pojkar?