• Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!
  • metallgem

Skönt Junipingla att få komma till läkare så att dom får titta på henne! Kan tänka mig att du blev skakis med stora tjejen!

• MaHj

Junipingla: Va skönt att du får kolla upp det, bättre att söka hjälp en gång för mycket än en gång för lite. Vi får hoppas att det reder ut sig nu.  Fy va läskigt med M och hennes feber, det är ju attans när de inte tar en på allvar när barnen är sjuka. vi blev skickade med ambulans från vårdcentralen till barnakuten, samma sak, de sa att det går så mycket hosta nu så det är inget att oroa sig för....Det var astma, kul, lilla stumpan 8 mån var hon då. Lycka till i dag med Juni, hör av dig sen och berätta.

Pco Bella: Vakul! Grattis, då tar du första stjärnan på måndag, jag hoppas ta min andra då!

Metallgem: Jag stod och höll i den tröjan sist, ja visst är den fin!!

Vi fick hem bilderna från hd i går, svårt att välja, jag tror jag tar med dem i morgon så får ni hjälpa mig/oss.

• uppsala

Grattis PcoBella!

Metallgem: urläckra!

Junipingla: Vad bra att kolla upp det! Låter läskigt med Michelle, jag skulle blivit riktigt riktigt rädd. Det är jobbigt att vara på sjukhus med barn men så tryggt!

Här hade vi en underbar morgon...A fick psykbryt för att han inte fick ha 2 par kalsonger på sig -jag vet, han kunde fått ha det, han hade det här hemma igår men, det blir så varmt o nu hade jag ju redan sagt nej o allt det där...stora sirenen på länge o på morgonen är ens tålamod sådär - helst efter en natt där man sovit sådär då lilla grisen legat o trynat i spjälsängen o fick nässugas kl 04 (skriiik).

Jag ringde förresten vv igår i klagade lite. "de letade m ljus o lykta efter en kassör o vad ska jag göra, vi har ju ingen att sätta in o bla bla etc" Jag ´sade att det säkert fanns många mammalediga/arbetslösa som kunde tänka sig att tex ta betalt där ett par h i veckan. Hon bad MIG att kolla om det var så..jag föreslog att Sabina själv skulle fråga eftersom hon jobbar där o står framme vid tavlan varje gång o pratar ändå..Tantens förslag var att ngn skulle hjälpa till att samla in kort (?) o få halva avgiften betald medan jag tyckte de kunde betala ngn för att hjälpa till några timmar i veckan men det blev ju sååå jobbigt med anställningsavtal etc.. Jag tyckte att det inte riktigt var mitt problem att lösa o menade att de inte kan ta så mkt betalt när det är som det är nu. Allting slutade med att jag fick denna vecka gratis och att hon åter uppmande MIG att leta efter ngn som ville hjälpa till Lustig tant.

Inget besök som planerat idag, de var sjuka. Nu har vi avbokat typ 8 ggr..hennes bebis hinner bli stor innan jag får träffa den. Men, ganska skönt ändå, ska tvätta o städa o handla o promenera.

• Fru Söderlund

Juni: Vad skönt att ni fått tid, och att de kollar upp det. Vilken rysare med Michelle, varför tar dom en inte på allvar? Som de andra skrev så är det ju bättre att kolla en gång för mkt!

Uppsala: Vilken morgon, pust. Kan förstå att tålamodet tryter..

Fick W att somna om igen till slut, så idag fick jag sova till 09.45 kände mig som en zombie när han vaknade vid 7 tiden..

W´s första tand har börjat ta sig igenom tandköttet, gjorde den igår, spännande. Det är så sött när de får sina första små risgrynGlad.

• Junipingla

Tillbaka! Först och främst såg jag fel på klockan och var där en timme för TIDIGT!!
    Jodå.. det var en hörselgångsinflammation som antagligen beror på kombination förkylning/babysim :((( Och vi som skulle dit andra gången idag.
    Honhar fått droppar utskrivna.

• uppsala

stackars juniloppa! Då blir det iaf säkert bra snart! Puss till henne fr mig o Klara.

• Junipingla

uppsala: Ska jag göra!!! ang frågan om efterätt, fruktsallad med vaniljvisp är ju supergott!!! såå lätt/lättlagat och GOTT!!!
    annars lättglass med päron och aftereight är ju smarrigt;)

• agda06

Lilla Juni då! Stackars lillan!

Typiskt också att ni missar simmet...

Här har vi varit på BVC i dag. Så Moa väger i dag 6950 gram och är 67 cm lång. Stora damen! Hon fick också vaccin som jag tyvärr tror att hon reagerat lite mot. Hon var sur som citron när vi kom hem och hon bara skrek och skrek. Sååå tjurig brukar hon inte vara.

Dessutom tittade BVC-tanten på Moa och kunde konstatera att hon har "exemtendenser". NÄÄÄ!!! Jag vill INTE att hon ska få en massa exem och grejor... Vi fick i alla fall en massa olika smörjor att smörja henne med... Så här ska smörjas!

Ses i morgon!

• MaHj

Agda: vi var också på BVC i dag, nu har i slagit er med hästlängder O väger nu
     7 100 gram och BVC tanten konstarerade då att jag har grädde i tuttarna, 61 lång så som jag sagt innan han är för kort för sin vikt hihihi. Hoppas ni slipper exem.

Juni: stackars liten flicka, hoppas hon blir bra snart, skönt att ni gick iväg med henne.

Uppsala: vilken härlig morgon ni haft....

Lothan: Grattis till första tanden!

• Junipingla

Mahj: Åh herrejisses!!!!!!!!!!!

Agda: Nääämen så trist, hoppas det är ngt hon växer ifrån.

Lothan (eller ngn annan) Ska man ringa nåt nummer och tala om att man inte kommer på simmet??? I fortsättningen ska jag ha fetvadd i öronen på henne, det är ju säkert.

Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!