• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • medistra

hehe, igår fick jag igen för att jag suttit här och pratat om att sambon inte är romantisk, han kom faktiskt hem från jobbet med en bukett rosor och en ask Aladdin-hjärtan!
    tro att jag blev förvånad, har ju inte sett skymten av några blommor från den karl på säkert 3-4 år nu, och än mindre choklad, så jag blev ju hur glad och lycklig som helst, han kan ju uppenbarligen om han vill

idag har var vi på öppna förskolan jag, Loke och Lukas, tyvärr hade Loke ont i magen hela tiden vi var där och skrek konstant, hoppas jag inte skrämde någon blivande tvåbarnsmamma bara, fick en del oroliga blickar från några gravida mammor med småbarn

nu har han äntligen somnat, Lukas sover middag och jag bara njuter av lugnet

Springsteen: kanske din sambo har lust att hålla i en romantik-kurs då, han verkar ju vara en hejare på att städa med så varför inte lägga in lite sånt med i kursen, min smabo kan nog behöva ett och annat tips
    håller tummarna att de ringer om ert hus idag

Pärlan81: jobbigt att båda dina små är sjuka, inte så roligt när man inte får sova på nätterna, hoppas de kryar på sig snart igen

appropå sjukdom förresten, är det någon som vet ifall TreDagars-febern kan hålla på i 4 dagar ???

Lukas hade ju nämligen hög feber i 4 dagar och när den släppte natten till igår blev han alldeles prickig, det är inga prickar som kliar och de är ganska små och ljusa, sitter som i olika fält på hans rygg, bål och ansikte mest
    har ju hört att prickarna kommer efter att febern gått över när det är TreDagars-feber

Miidori: jag står också gärna med på telefonlistan, har ju inte varit med och fikat än men jag hoppas ju på att jag skua kunna hänga på snart, skickar mina nummer till din inbox här på fl, hade gärna kommit på fika hos dig men 12 är en dum tid för mig, ska ju hämta Lukas vid 14 så då känns det som jag bara hinner komma till dig och sen vända

• Tintan

Medistra:De kan ha feber i 4 dagar tecknet på att det är 3-dagars febern är just att de får prickar,tror benji hade feber med i 4 dagar.
    Kram

Mamma till tvillingtjejerna Michelle & Emilia & storebror Benjamin
  • medistra

Tintan: tack, då kanske det är det han har haft då, men hur såg benjamins prickar ut och hur länge hade han dem? om du minns

• Pärlan81

Tack alla för att ni bryr er

Hoppas ni alla mår bra också!

Medistra: Går du på familjecentralen då? Har inte vart där än på nåt sånt.

Min små dom hostar ikapp o varje gång så spritter man till i kroppen. Men Molly är ju rätt pigg ändå. Zack med.

Jag hoppas verkligen jag kan hänga med på fika eller nåt snart.

Kram på er!!!

• medistra

Pärlan81: ja, jag var på familjecentralen idag, har inte gått innan, inte sen Lukas var mindre
    hade tänkt att jag ska gå dit på måndagar i fortsättningen för Lukas är ledig från förskolan då, vi kanske kan gå tillsammans någon gång?

• Kottten

Full aktivitet som vanligt!

Här har vi tagit första promenaden me vagnen ida! Så underbart härligt att kunna röra sig igen! Som jag har längtat efter det!

Såg länken till den där listan. Trodde inte nåt sånt existerade på 2000-talet! Helt sjukt! Var faktiskt tvungen att fundera en sekund om det var någon som ville driva med mig. Kan bara säga helt otroligt!!!!!!!!!

• Tintan

hmmm kommer inte riktigt ihåg, men ganska ljusa små pricka som blev som ett band elelr liknande på ryggen och magen tror jag benji hade...nån dag tror jag de satt kvar....
    Kram

Josefine:hoppas dina små kryar på sig Kram

Mamma till tvillingtjejerna Michelle & Emilia & storebror Benjamin
  • Pärlan81

Martina: Tack gumman!

Medistra: Ja det kan vi göra

• MELIM

Hej allihop!

Här hemma är det full aktivitet. Hinner inte hänga så mycket på FL just nu för vi håller på o "klär" hemmet. Möblerar, hänger upp tavlor och gardiner samt rensar och organiserar i allmänhet.

Får lixom skynda sig att hinna mellan ammningsperoderna. Min stora kille är en glupsk krabat. Kommer växa så det knakar .

Men jag visste inte att man kunde känna sig så här pigg, utvilad och energisk en vecka efter en förlossning. Speciellt inte efter kejsarsnitt. Undrar när "Den Stora Tröttheten" kommer slå till??

Insåg idag att jag kanske borde ta det lite lugnt med tanke på snittet. Skulle visst inte lyfta nåt på två månader läste jag i mina papper från BB idag.... - to late!

Hoppas alla mår bra... ska bli så kul att komma på fikaträffarna om ett par månader!

Är det någon som går på mamma-barnjympan på Friskis? Undrar om den är bra för jag har ett outnyttjat 10 kort där...

• Pärlan81

melim: Alltid förståligt att man inte kan hänga här heeeela tiden. Hihi.

Jag hann inte det knappt de  2 första månaderna. inte knappt se åt datorn.

Skönt att höra att du känner dig pigg!!! En annan var ju inte det,,, men det var ju lite förståligt med.

Skönt att den lille ha aptit också! Sånt orosmoment vill man ju inte ha.

Kram på er!

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping