• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • Angeelica83

Go morgon Go morgon...

nu var de måndag igenGlad

Tokfiorna: kul att ni hade de fint i stockholm.. hittade du nått fint?
    usch ja jag förstår att de måste vara hemskt att sova utan de små liven.. jag syter inför första gången..  blev hon glad  när du kom hemSkrattande
    jag möter upp er utanför sofiagåden 13:50. parkerar ju på torget..

kul de ska bli med lite sång. inte sången i sig för min del men sällskap.. hehe
    är inte så vidare på att sjunga tar typ inte en ton rättHemlis men Tifa tycker de är fint iaf.. (än så länge)

Kram kram

• 20120508

pärlan 81: hehehe,, okej, jag som hade tänkt och fråga hur mycket man "ska" ge för jag är jätteförvirrad när det gäller smakisarna
    ronja får lite gröt blandat med kartinplommonpure för att hon ska bajsa bättre(lite hård i magen) men nu har jag börjat ge en sked efterrätt, och lite juice då och då... hoppas det är okej att göra å... hon äter ju det gärna,, gapar stort när jag kommer med skeden

tintan: okej,,samma som jag ska sätta in,, men jag betalar bara 650 kr... tror det är för jag inte fyllt 20 än...tur man har

Tokfiorna: heej,,kul att du är tillbaka.. gick allt bra? Ja, jag tror vi ska med, men jag är lite orolig för alla baciller, var ju mycket äldre barn som sprang runt och jag är ju världens oroligaste mamma som inte vill att ronja ska få nått virus...Men jag hör av mig innan så du vet

• tokfiorna

Misanmi: Alla tänker ju olika men jag är ju sådan som tänker att skyddar man dem hela tiden mot att tex träffa andra barn så tror jag att de blir ännu mer känsliga mot bakterier som de även stöter på i matbutiker, fik mm, de är ju snart 5 mån så jag tror inte alls det är någon fara och man få ju ändå tro att mammor som har "sjuka"dem barn inte är så dumma att de släpar dit dem. Immunförsvaret är nog betydligt bättre än vad man tror, men det är ju min personliga årsikt. Hör av dig sen om hur du gör..

• 20120508

Tokfiorna: hehehe,, ja, du har nog rätt, jag får skärpa mig lite när det gäller sånt tror jag ... Men ska vi säga 13.40 utanför ica då?

• tokfiorna

Misanmi: PERFA!!!! Angeelica: Tack för att du hjälpte dem i lör,hihi, och de hade fått "dyka" fr kanten, buhuh, att man missade det. Handlade en del men inte tok mycket, va på söder och hittade en butik som ja handlat av på nätet www.matadorkids.se, jättefina kläder men kostar tyvärr lite,men det blev en del där till stumpan...Ses sen ni ska med..

• Miidori

hehe ja det gör vi :D:D..jag vill åka till ullared nu på onsdag, ska se ifall jag lyckas komma iväg haha!.. :P..

13.40 vid ica, då vet jag detta!

• Miidori

Tur att vi är ett så gott gäng här inne! Vi kommer ha mycket kul ihop :D..Skrattande..nu ska jag åka o handla..vi syns på babysången idag!..Ska bli kul o träffa er igen..! Alltid lika roligt..:D

• Springsteen

Hoppas ni får det kul på babysången Jag har precis klivit upp.. skönt att få sova länge Wilmer ligger fortfarande o sover... (fast han var uppe en sväng med pappa vid 8tiden ) han är fortfarande helt igenkorkad på morronen och sen  bättre under dagen!!

Misanmi: Jag är likadan.. fast jag har börjat släppa på de.. Håller med tokfiorna... fast är det under 2månader så är jag precis som dig Har en kompis som är förlamad från halsen och har en trach (hål i halsen ) som vi suger i ganska ofta... De säger att hon överlevt pga att vi inte är så pedantiskt rena när vi håller på med trachen.. Vi använder samma sugkateter en dag (om vi inte tappar den på backen utomhus ) använder inte handskar osv..  Hade jag gjort likadant när jag jobbar så hade jag fått sparken Hennes immunförsvar har byggts upp pga de... Men jag tycker att barnen ska få lära sig "vanliga" bakterier innan man släpper dem med sjuka!!! Har sett ett par RSspädbarn och kräkbarn som varit riktigt dåliga och vill absolut inte se de hos mina barn så jag tycker inte de är fel att vara försiktig i dessa förkylning och kräktider!!! Hellre de än att spendera en massa tid på sjukhus!!!

• therese o ebba

Hej hej!

Jag är utanför Sofiagården 13.50.. Ska bli jätteskoj!

Är så förbannad idag , stackars sambon har redan fått sig ett par avhyvlingar över telefon nu på morgonen. Men jag hatar när vissa personer gör upp planer som involverar Ebba utan att ens fråga oss innan. Är det inte jag och Jimmy som bestämmer eller?!? grrrr... Ebba är liksom fyra månader och kan inte säga vad hon vill eller inte!!!

Mamma till Ebba 061011
  • Thullan

Miidori: jag vill oxå till Ullared men vill inte ha med Wilma, var där i december o hade med henne o det funkade väl men inte med maten då hon inte "hade tid" att äta o sen var hon inte sig själv på en hel helg.
    Hade velat åka utan henne men tror inte Mattias kan vara hemma o min mamma jobbar. Men ska fråga Mattias ändå.
    therese o ebba: Förstår att du blir arg.
    Kram

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping