• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • medistra

god kväll!
    är bara inne och uppdaterar mig lite , det händer ju litegrann på den här sidan som sagt

Mammsing: vi har varit hos läkaren med Loke och hans kolik, fick ett receptbelagt läkemedel med ett myyycket långt och svårt namn, kan bara uttala det om jag verkligen koncentrerar mig, det hjälper faktiskt jättebra, skrikperioderna har kortats ner från ca 9-13 timmar/dygn till 2-4 timmar/dygn nu så vi är supernöjda, nu känns det helt ok, vi fixar 2-4 timmar, det känns hållbart till skillnad mot tidigare

Miidori: tänk att du var en sån musiktalang! jättefin text juh!

Springsteen: känner också igen det du skriver, är stel som en pinne när jag suttit ett tag och ska resa mig upp, går framåtböjd och staplar lite lätt som en gammal dam , ingen aning om vad det kan bero på

appropå viktminskning och komma i sina gamla byxor så går jag fortfarande med mina urfula och tråkiga mammabyxor än, trots att jag tappat 13 av mina 15 graviditetskilon nu, visst, jag kommer nog i mina vanliga byxor men då får jag riktigt anstränga mig

sen har jag ju ett antal kilon kvar från graviditeten med Lukas då jag gick upp nästan 25 kilo hehe, så jag har några kilon jag vill tappa innan sommaren, en sisådär 15-20 kilo, känns liiiite orealistiskt faktiskt

• Pärlan81

misanmi: Jag har kommit igång lite. Hon gillade potatis/majspuré, palsternacka gick ner det med, broccolin var väl sisådär o banangröten mumsar hon på. Sen fick hon mangopuré den rös hon av haha, den är väl lite syrlig så det surnade väl till i munnen på henne
    Men konstistensen är nog det hon tampas mest med mer än smakerna, klöks lite ibland.
    Men det är skoj! Hon har inte fått nån juice än. Nu är jag inne på rond 2, ökat lite mer på potionerna. Så svårt att veta när de orkar äta en hel burk. Även att man har 2 barn så minns man inte riktigt...

• Miidori
    pärlan81: hihihi..Go hon är molly :D

Medistra: Det måste ju vara otroligt skönt får både loke och er att det blivit mindre skrikperioder..

Nu ska jag koojjsa för natten här! Men ha det så bra alla! KRAMAR!
  • Småbarnsliv
    Kotten Tyvärr inte, de har kollat om det kanske blivit förslitningar, men de säger att det är efter 5 barn...
    ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.Simon 0305, Hanna 0511 & Bf 14/9?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? www.lixenstrand.org.uk
  • Tintan

Pärlan81: Jag ska sätta in hormonspiral, den heter levonova svagheter är:stänkblödningar i början, hormonella biverkningar kan en del få, acne och humörsvängningar men alla får det inte. Men man kna delbetala den på apoteket.

Positiva egenskaper: Mycket hög säkerhet=sterelisering, sitter 5 år, mindre blödningar,få hormonella biverkningar, bra effekt på kvinnans järnstatus.

Misanmi: Det är hormonspiral jag ska sätta.

Jag hatar verkligen med att gå dit, men vad gör man, vill inte ha fler barn nu så då måste man ju verkligen.

Kram

Mamma till tvillingtjejerna Michelle & Emilia & storebror Benjamin
  • Thullan

Gomorron!!!
    Ni pratar om mat, Wilma äter en hel burk o har gjort ett tag. Hon mumsar för fullt här hemma, det kon inte gillade o klöktes av var biff stroganoff o det var hemskt. Wilma äter 2 grötmål om dagen o ett lunchmål o 2 mål med ersättning då hon inte gillat vällingarna vi testat.
    Ni pratar även vikt, jag gick upp 11 kg med Wilma o efter 3 veckor hade jag mina gamla jeans jag hade innan jag blev gravid o efter ett tag hade jag rasat 10 kg till, allt pga amningen. Nu får jag tänka mig för när jag fikar Vill gå ner några kg till då jag är mullig.
    Kram

• Thullan

Hej igen!
    Som det känns nu så tar jag mig inte utanför dörren idag mer än till apoteket. Jag ska försöka kurera mig tills fikat imon ialla fall så miidori o tokfiorna Vänta inte på mig o Wilma idag eller imon utan vi ses imon utanför Malmborgs vid 13.20-13.30.
    Tyck synd om mig nu alla
    Kram

• Småbarnsliv

Tjena bruttor... Trött som fan, ställde klockan på 45 minuter tidigare idag, men jag vaknade redan 1 timme & 45 minuter innan den skulle ringa... Var superkissinödig så jag gick upp & kissade i provröret som jag ska ta med mig på inskrivningen & sedan så var dottern vaken så jag tog med henne in till oss... Och sedan var det ju kört att somna om....

Ska alldeles straxt lämna sonen & vid 08.30 är det dags för det "riktiga" inskrivningen  

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.Simon 0305, Hanna 0511 & Bf 14/9?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? www.lixenstrand.org.uk
  • Sommartider

God morgon..
    Jag har inte varit inne på FL på någon dag  nu så jag vet inte om ni har börjat på någon ny fika namn lista " fika träff" till denna vecka..
    Jag ska blädra bakot lite i tråden och kolla men ni skriver så flitigt så det är svårt att hänga med...Men det är så kul att tråden lever..
    Hej så länge nu ska jag lämna Jessica på dagis och passa på att vila lite..

• tokfiorna

Morning! Nu är man tillbaka igen efter en rolig men intensiv resa till storstaden, kändes bara hemskt att somna och även vakna upp utan lillfisen brevid sig..Men idag är det ju sångGlad Synd Madde att du är sjuk men hoppas du piggnar till! Kom på att 13.40 vid sofiagården kanske blir lite för tidigt, räcker ju med att vi ses utanför 13.50 eller?
    Kanske om vi Cissi ses 13.40 vid ica? Och Mi om du ska med?? Tessan och Angelicca vid sofiagården 13.50? Eller Tessan: Sa vi något annat? Hoppas vi hörs här snart..Puuuh..kanske glömde någon? Detta är ju Miidoris jobbFlört

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping