TACK alla för de fina orden om min förlossningsberättelse! Det var med värme som jag skrev den...
Till min ilska nu då... i fredags var det den berömda dagen 3! Mjölken rann till och hormonerna på topp!!! Då får lilla jag för mig att prova mina byxor... hur korkad man nu får bli... suck... Mentalt försod ja ju att man inte kommer i sina gamla byxor tre dagar efter förlossning när man gått upp minst 19 kg!!!! Men ja var tvungen. Och det gick ju inte förstås. Jag blev sååå ledsen när ja insåg var mina kilon satt... rumpa höfter lår... suck!!!! Bara att krypa ner i joggingbyxorna igen... o största t-shirten... *ledsen*
Så kände jag mig hela dan... stor fet o ful... På kvällen skulle farmor o farfar kika förbi. Så även farbröderna med flickvänner och det är ju trevligt. De tar mig för den jag är, behöver inte piffa upp mig eller så. Så kom de allihop med fina kläder till Melvin. Då känes det lite bättre igen... MEN... svägerskan som är gravid i 32 veckan kom o va sååååå fin. Dagen till ära hade hon klätt sig i kjol, sminkat till sig och satt upp håret. Hon fullkomligt strålade!!!! Gissa hur ja kände mig då.... O så fin med magen var hon oxå! Tänk att man kan sakna magen så bara efter tre dagar.
Sedan kom lördag morgon. Hormoner fortfarande i kroppen o trött naturligtvis. Dagen börjar med att stora tjejen väcker mig ungefär vid 9 o undrar om vi ska till jkpg... jag fattar inget... då visar det sig att lilltjejen snart 5 år lurat i henne att vi skulle åka till jkpg men att Moa(stora tjejen) och Melvin skulle vara kvar hemma... suck! O hon gick på det!!!! 9 år gammal! Så inte var ja jättelycklig över att bli väckt på det sätte...
Sedan var det tidningen... bilden på oss o Melvin var i tidningen men vet ni vad de hade gjort?!?!?!? Glömt att skriva dit att han har två storasystrar!!!!!!! De har skrivit allt annat som brukar stå men utelämnat det!!! *ARG* Nog för att vi ska skicka in en bild till med bara barnen men iaf! Hur kan man bara strunta i det?!?!?! Tur att min stora tjej ibland är mycket förstående... hon bara sa att: Mamma det gör inget, vi ska ju få vara på en egen bild... Gissa vem som ska ringa tidningen i morgon o gnälla?!?!?!
Sen börjar telefonen ringa... KL 09.15!!!!!!!!! Då börjar Moas kompisar ringa.... Va gör folk på helgerna egentligen!?!?!? Kvart över nio?!?!?! Grrrr.... Vi hade ju för fanken inte kommit ur sängen, knappt ens vaknat innan det börjas! Sen tror ja den där jäkla telefonen hann ringa 10(!) gånger innan vi kommit upp o fått fram frukosten!!! Stackars Moa som vet att vi inget bestämmer innan vi ätit frukost var gråtfärdig över alla samtal... Hon försökte förklara gång på gång för sina vänner att hon inte kunde leka än o att vi skulle äta osv osv .. Men tror ni de fattade???? Nix! De ringde efter 5 min igen!!!! JAG BLIR GALEN!!!! Nästa lördag funderar jag starkt på¨att dra ur telefonen!!!!!!!!!!!!!!!!
O så en sak till.... vi får alltid frallor levererade till dörren på lördagar, tror ni inte att just den här lördagen hade de gett oss fel!!!!!!!!!!!!!!! Vi ska ha 9 frallor och fick bara 5!!!! *VANSINNIG*
Så där ja... nu har ja fått skriva av mig lite... Till råga på allt fick ja värsta frossan igårkväll o har legat hela natten o frusit. Feber misstänker ja... suck. E inte alls pigg idag. Funderar över mjölkstockning men visst ska man ha ont i brösten då? Eller känna nån knöl typ?? Har inte haft det förut så jag har ingen aning.
Så idag är alvedon min bästa vän
Långt blev det oxå... hihi...
Ha en bra da!!!