• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • therese o ebba

Godmorgon!

Här har vi varit uppe länge idag, ända sen åtta. Har redan varit iväg och hjälpt kompisen, det gick fortare än vi trodde. Tur det, för jag kom på att jag måste börja packa lite grejer inför Sälen-trippen. Det är svårare att packa nu när man inte bara har sig själv att tänka på. Vill ju inte att Ebba ska frysa så jag lär väl packa ner alla kläder hon äger.

Ska bli himla roligt att komma iväg några dagar, får väl se om jag kommer hem utan brutna ben Flört.

Kram på er alla

Mamma till EbbaBebban
  • Miidori
    Tokfiorna: neeh då duu tjööötar minsann aldrig! Oskyldig..hihih

Counterfeit: Tack så mycket..Har en del andra texter i min blogg nu här på FL, en del texter är väldigt väldigt bra..Samtidigt som dom är lite dooown...Men älskar att skriva ner mina känslor, speciellt om man mår ltie dåligt..För då mår man bättre sen efter ett tag :D

Vi testar malmborgs, men är det för jäkla trångt får vi la byta cafe då ;)

Castle tänker på dej här!
  • Castle

Hej era fikamonster! Hoppas ni har smaskat ordentligt nu!

Natten har varit jobbig, haft samandragningar typ 1 i kvarten. JAg blir så himla kissinödig under dessa, men försöker jag gå upp så gör det helvetiskt ont, så det bästa är att bara ligga kvar i sängen och så fort samandragningen släpper så är jag inte kissinödig längre heller så då har jag kunnat somna om i ca 10 minuter till nästa samandragning.
    Men något har ju hänt iallfall Så vi får väl se hur det blir i natt nu då, idag så är det som vanligt igen, känner ingen direkt förändring.

Ska snart ta och äta lite, och sedan skickar jag nog iväg maken att köpa semlor, han jobbar hemifrån idag och det är så skönt att inte vara ensam i huset hela dagen.

Nytt besök imorgon på förlossningen. Men som sagt jag hoppas på natten som kommer. ( För det verkar ju dock vanligast att det kommer igång på natten).

Kram alla, och tack för att ni tänker på mig.

• Tintan

Castle: Det är ju på G iallafall hoppas verkligen det kommer igång nu,mina båda förlossningar har startat med vattenavgång kl 05.30 på morgonen *ler*
    Tycker du är strong som håller uppe humöret.
    Kram på dig

• Pärlan81

Hej alla!!!

Ja nu sitter ni o smaskar haha. Molly fick feber i natt igen men på morgonen vart det inget, hörde ändå med hälsan men de trodde det var lungt så länge hon är pigg o inte slö o så o det är hon inte. Hon sa också kom inte om ditt barn inte är riktigt sjuk för hon påpekade att molly säkert skulle bli dubbelt så sjuk om vi kom ner. Är väl mycket nu antagligen så det känns skönt att hon är bättre.

Castle: Stackare!!! Håller tummar för att ni får er bebbe nu snart!!!!

Kotten:Haha inte svårt att andvända barnbidraget. Idag ska jag till polarn o köpa en vårjacka till Zack. Köpte en till Molly där förra månaden så jag tänkte jag slår till idag, fick en rabbatt från klubben så då känns det bättre i plånboken

Springsteen: åh första leendet, så sött!! Man smälter ju bara

Hoppas ni hade kul idag!!! Kram på er½

• Mammsing

halloj!
    Hoppas att ni alla mår bra. Själv sitter jag här och längtar efter våren.

Castle, håller tummarna för att det händer i natt. Lycka till karamar till dig.

• Tintan

Mammsing då är vi 2 som längtar, tittar man ut nu så får jag bara panik...vill inte ha mer snö nu.
    Vi ha värme,fågelkvitter och vårkläder *ler*

• Blondie 68

Samma här Tintan å Mammsing. Tänk er att bara kunna klä ungarna i blöja å t-shirt istället för nu: tjocka kläder å ovanpå allt det här en OVERALL.
    Man bävar för att ta ut dom när det e kallt. Min Louise vantrivs att bli så på bylltad. Hon kan inte koppla av i vagnen för hon blir förbannad på att vara instängd. I det läget e det svårt att klä dom rätt.
    Nu till helgen e det folkrace i skillingaryd å jag skall vara säkerhetschef. Detta innebär att Louise måste med. Hur 17 ska jag klä henne. Hon ska vara ute nästan hela dagen.
    Hade ordnat en barnvakt, men hon åkte på att jobba

Hjälp mej att lösa detta problem e ni snälla.
    Skall väl tilläggas att jag inte kan vara hemma å sambon e biträdande tävlingsledare. Så han har man ingen nytta av.

Vad ska jag klä henne i ????? Det e den stora frågan........

• Kesso

Hej på er alla!

Hoppas ni mår bra. Ni som var och fikade hoppas det smakade bra och att ni hade trevligt.

MAMMSING OCH TINTAN: Jag håller med er. Jag längtar också till våren. Jag älskar fågelkvitter. Har blåmesar och talgoxar i trädgården. Har t.o.m. en koltrast som tassar. Den tycker jag kvittrar vackert.

Kram på er alla!

• Thullan

therese o ebba: hittade ingen flaskvärmare i biltema katalogen.
    Tack för fikat ni som var med, alltid lika kul. Nu blir det att åka o handla mat o blöjor.
    Kram

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping