• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • jomi

Castle: skönt att det äntligen är på G!! då är du Mamma nästa gång vi hörs....skoj va!

Tänkte bara skvallra om att vi fått sova 7 TIMMAR varje natt sen i fredags..det är stort!
    Börjar känna mig utsövd...not!

Ha en bra dag allihop

Mamma till Wilma 061031
  • tokfiorna

Castle: All lycka till dig Nu har ja gett gumman lite mat så vi ska till en kompis på fika och sen handla lite och ikväll så ska jag på föreläsning "Håll kärleken levande" Ska visst vara väldigt bra och rolig är i samarbete med bla bvc Hälsan och Öppna förskolan, ska bli intressant, kanske lär sig någotFlört lovar att isåfall dela med mig..

• Miidori

Sömnen är ju det viktigaste anser jag...Tindra sover ungefär 9 timmar i Sträck, sen ger man henne mat..Så sover hon ytteligare 2 timmar! hehe ..Fått in lite rutiner igen! SKönt!

• MELIM

Hallå everyhopa. HerruGUUUUD, jag hinner ju inte med att läsa så mycket som det tjötas här! Tar mig ju evigheter att läsa ikapp!

Inatt sov Abbe 6 timmar i sträck. Mamma och pappa sov lika gott.
    Presenterade nappen för Abbe för tredje gången igårkväll, och han tog den! Visste först inte att napp rekommenderas, men BVC sa det till mig på besöket igår. Han har hellre tuttat på mitt lillfinger än nappen..skönt att slippa krampen i handen nu

Är så sugen på att följa med o fika, men som Lotta på BVC sa så tyckte hon det var "rena döden" för en spädis att vistas bland folk...uttrycker hon det så, så då blir man ju livrädd för att våga sig ut alls. Promenader ute får väl räcka *suck*..

Castle: Vad skönt att du fått tid för igångsättning iallafall. Hoppas dock på att det kommer igång av sig självt inatt. Men gud vad kul! Nu är h*n ju snart hos er! Skojsigt!!!

Småbarnsliv: Vilken jobbig BM som klagar på vikten! Jag gick upp 20 kg och har nu gått ned 17 av dem på 2 veckor. Min BM fick lixom lugna mig varje gång jag vägde mig...Hade ni krockat? Vad otäckt! Hoppas alla klarade sig bra?

MN: Stackare. Jobbigt att behöva ta beslutet att sluta amma innan man är redo. När började problemen för dig? Var det direkt eller hann du njuta lite iallafall? Kram till dig!

Nu sitter jag här o fajtas med mig själv efter ha läst om era semlefrosserier. Min David GLÖMDE nämligen äta sin igår som jag köpte till honom (kan ni tänka er??). Så nu ligger den riktigt risigt till..

Ha det bäst allihopa!
    (tänker speciellt på Castle)

KRAM!

• Pärlan81

Hej hopp alla!!Även ni som "gästar" oss idag

Med rutiner o barn som är nöjda o allt så har jag "tid" att sitta små stunder. Jag är inte mycket för att baka ,städa så fort barnen sover eller är på dagis eller dylikt. Är man ordinggjord o hemmet skiner så sitter jag hellre här en stund än leker hemmafru haha.

Jag HAR ETT LIV ett väldigt underbart sådant också där jag kan umgås med mina barn o njuta av deras skratt o bus, umgås med min sambo, familj vänner o t om ha ett rent hem o samtdigt sitta här stundvis. Jag måste ju vara en superkvinna som kan klara det NICE va Riktigt LOVE IT. Gillar ni min svengelska

Jag mina vänner( o ni gäster som gärna kikar in ibland ) dags att slita sig en stund.

Kram på er!!!

• Counterfeit

Lycka till Castle!

Johanna med ögonstenen Simon f. 041123 och syskon på väg, bf 070407
  • Kesso

Hej!

Hoppas ni alla mår bra.

CASTLE: Vad roligt nu är det snart dax. LYCKA TILL vill jag också säga.

TOKFIORNA:Jag och min man ska också på Håll kärleken levande i kväll. Vad roligt att du ska dit. Jag har lyssnat på Alf B Svensson innan och det var kanonbra. Känner att jag behöver uppmuntran efter det som hänt mig och familjen. Ha det bra i kväll.

KRAM ALLA!

• Pärlan81

Castle: Lycka till nu! Nu vill jag att du ska ha din bebbe hos dig!!! Förstår att du längtar!!

jomi: Skönt med rutiner, 7 tim Har aldrig hänt med Molly hihi hon ammar 1 ggn per natt.

Miidori: Skönt med 9 timmar!!! O sen ännu mera haha. Hade inte så med sonen ens. Nu går bägge barnen upp samtidigt. Spelar ju ingen roll så sätt, är en uppe så måste man ju upp även om man vill soooova! Nu är man zombie när man haft 2 små sjuka som vaknar fler ggr per natt o hostar ikapp. Men det är på väg åt rätt håll!

tokfiorna: Vad roligt det lät, med en sån föreläsning! Alt bra?

Therese Och Ebba, antar att ni är på väg på resan nu, ha det toppen!!!! Vi ska åka nästa år, sambon har övertalat mig äntligen

Idag har vi vart på dagis, de skulle ta kort idag så jag gick dit med han en stund. Molly fick vara hemma med sambon som tog lite ledigt. Vill ju att Zack ska vara med. Annars så skulle han vart hemma hela veckan o tagit det lungt.

Ska sätta igång med middan snart, ska ju koka en stund o det är första gången jag gör det. Får se hur det slutar

Kram på er!

• Mammsing

Måste skriva av mig lite. jag har varit elak idag. Så ngt om äldre än man gör sig i tråden.
    Vi var ett gäng mammor ute idag i snålblåsten i lekparken. då en av dem en mycket perfekt sådan som gärna sättter sig på sina höga hästar började utgjuta sog om när man ska skaffa barn och hur många man ska ha osv. Hon sa bla att man ska ha två och inte före 25 år och inte efter 28 alltså första vid 25 och andra strax innan 28. Dessutom ska man ha en av varje och så måste man absolut bo i ett sunt hus (hon bor i ett nybyggt) oså där gick hon på. Detta sa hon i ett gäng där yngsta mamman som var med är 22 och har två och äldsta är 39 och har fått första. Vi övriga kändes oss rätt så ja påhoppade. Till mig vräkte hon bla annat ur sig att jag minsann inte hade behövt vänta med barn bara för att utbilda mig, flänga runt i världen och vara självförverkligande. Till en annan sa hon, du borde ha väntat lite och självförverkligat dig, för du är ju rätt omogen för att vara mamma. Så där läte det. Alla blev paffa, tillslut kunde jag inte hålla tyst utan vräkte ur mig att hon kunde ta med sig sina perfekta barn och sin perfekta tillvaro ocg gå till sitt perfekta hus och stanna där. För är det så mycket fel på oss så ska hon för f-n inte umgås med oss, det kanske smittar. Efteråt fick jag dåligt samvete, människan har ju komplex kanske skulle ha frågat hur det var ställt, men det var ju försent. Nog om detta.

Har ni lust att ta en fm fika vecka 10?

Ha de så bra.

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping