• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • Miidori

Jag har hittat en annan babysång nu! Kanonbra är den!!Den har ingen kristen anknytning heller, kanske vore något för oss?...Tokfiorna, inboxar dej om den!...

Mamma Till Tindra 8/10-06
  • Pärlan81

Miidori: Nyfiken om sången med... om man får hänga på då. Det är lite beroende på tiden med också.

• Thullan

Miidori: Vill oxå veta om babysången men vi ringer varandra. Jag måste skaffa en dator NU! Blir dyr mobil räkning för mig annars . Tack för fikat idag var såååå gott. Kram

• Miidori

Nu ska jag kolla klart på efterlyst! MEn ha det så bra alla! =))..

KRAM o NATTIIIZZ!

• Miidori

Vad det någon som såg insider föressten?helt gaalen familj där juhe!Jag fick en del skratt attacker(fast det i inte ens är roligt egentligen)..helt sjukt att det pågått i 20 år...

• Pärlan81

Miidori: SÅg du inte de sista inläggen

• Angeelica83

Go morgon...

Igår kväll hade Tifa lite svårt att somna och när hon väl somnat så sov hon jätte oroligt.. jag o Patrick satt uppe o kollade på insider och sprang emellan åt upp o tittade till henne när insider va slut går sambon upp och ropar sedan helt hysyeriskt att hon knappt andas (ja trodde han skojade) han kommer ner rusande för trappan me en unge som va blå om läpparna och kipar efter luft och när hon hostar så lät de som en hund.. jag har nog aldrig varit så rädd någon gång i hela mitt liv..
    vi ringer 112 och ber dem skicka en ambulans..
    vi klädde på henne filtar och gick ut för de sa att andningen skulle bli bättre då och de blev den tur nog.. när vi kom in till sjukhuset va hon mycket bättre andades lite rossligt och hostade.. så hon fick kortoson tabletter och andas i en inulator.. de sa att hon hade fått krupp.. de va hemskt men de kunde ju varit värre om man får säga så.. fick åka hem när de lyssnat på henne  några gånger..

ja blev helt chockard. först tar de typ 40 sek (känndes som en evighet) innan larmcentralen svarar.. sen när vi säger våran adress så får de inte upp den och vi fick typ förklara vägen i 5 min innan de visste va vi bodde.. helt sjukt.. så samanlagt tar de typ 20 min innan ambulansen kom och vi bor knappt 8 min från stan.. tänk nu om hon inte kunnat andas alls då skulle hon inte klarat sig.. blir så himmla lack.. och de är oxå så att de bytte denna adressen för 2 år sen BARA för att ambulansen skulle hitta .. grrrr

Idag är hon trött men mycket piggare.. mamma o pappa är oxå tröttaFörvånad

kram kram

• Kesso

Go förmiddag!

ANGEELICA: Läste vad som hade hänt Tifa. Vad otäckt för er. Tur att det blev bätttre med andningen när ni kom ut. Vad konstigt att de ej hittade till er. Det var dåligt. Att ni bor så nära stan och det tog hela 20 min. När man får vänta att larmcentralen ska svara är det upptaget, fler som ringer och då ska man vara kvar i telefonen för har endå kommit fram. Lägger man på kopplas det på nytt och tar längre tid. ( Kan vara bra att veta)Gav larmcentralen tips att ni skulle gå ut? När ambulansen kom till mig i Bankeryd tog det ca. 15 min. Larmcentralen sa vad jag skulle göra innan ambulansen kom. Det var ju ok. Fick Tifa kruppen i samband med förkylning? Vilken tur att det gick bra. Att hon är piggare i dag. Fick hon nån medicin?

Ha det så bra och ta det lugnt i dag.
    KRAM PÅ ER.

Vet ni vad jag gjorde i går? Jag spelade Curling med jobbet. Det var så roligt att jag bara vill göra om det. Är det någon som gjort det? Jag tänkte först att vad har jag gett mig in på? Isen var så hal att det i början var svårt att hålla balansen. Har ni ej spelat Curling så testa detta nån gång.
    Vilma har sovit oroligt i natt, har hostat. Fy, vad surt förkyld igen. Det går ju mycket skit nu. Men vi har ju hållt oss inne mycket och ej varit med så mycket andra barn.

Ha det bra alla.
    KRAM

• Springsteen

Usch Angelicca... JObbigt med Krupp!!! De är verkligen de jobbigaste jag vet när små inte får tillräckligt med luft!!! Hoppas att de bara var en engångsföreteelse... Annars hade de nog gått fortare att åka in själv...

Wilmer är fortfarande snorig.... somnade oxå oroligt i går och vakna i natt vid 5 av att han var genomblöt och madrassen oxå men blöja var torr... han hade inte feber (kan ju i o för sig sjunkit med tanke på hur blött de var..) fast samtidigt så brukar blöjan var lite blöt vid den tiden... Så jag tror de var blöjan som inte satt på ordentligt.. han åt där vid 5 sen vakna han inte förrän 10 när sambons telefon ringde och vi började springa upp... Så helt pigg är han inte!!! Eller så börjar han äta mer sällan helt enkelt... Usch vad svårt de är med de där små

Sambon lämnar mig i morron för att åka till strömstad på deras årliga herrmiddag!!! Blir ensam från lörd morron till sönd kväll.. Usch... men han åker en dag senare än planerat för min skull och han o kompisarna planerar den här helgen hela året... (de börjar redan på hemvägen att planera nästa års ) så kan ju inte låta han vara hemma.. Men det är jättejobbigt att han åker!!

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping