• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • Springsteen

Vänta inte på mig om jag inte kommer.. i så fall hittar jag er om jag är sen

• Tintan

Halloj i stugorna

Här har det inte vart mycket datasittande idag kan jag lova *ler*
    mannen jobbar mellan 13-23 så det är full rulle med 3 barn*pust* men man klarar det men är så trött nu ikväll, ska strax väcka tjejerna nu så får jag hjälp att natta dem sen iallafall....sonen somnade vid 19 idag, jag och emilia läste saga för storebror alla 3 i sängen ha ha ha men det funkade det med så skönt.
    Imorgon börjar benji på dagis igen, han har ju vart hemma nu i 4 månader....kommer sakna lillemannen.

Ingen fika för min del imorgon, sonen hämtas 12.30 på dagis och hinner inte in till stan och orkar nog inte heller om jag ska vara ärlig, känns som jag har fullt upp just nu innan man har skapat egna rutiner här hemma.

nej om man skulle röja upp lite här så man kan mysa med töserna en stund sen.

Kram på er alla

Mamma till tvillingtjejerna Michelle & Emilia & storebror Benjamin
  • Kottten

Go morron!!

Passar på att sitta här en liten stund innan de stänger ner.

Måste bara berätta om Melvin. Som han har sovit senaste dygnet!!! Igår morse fick han mat vid halvtio o somna efter de. Sen gick vi ner på stan o han sov gott i vagnen. Halvtre fick ja peta lite på honom för att peta i honom mat innan storasyster skulle hämtas på dagis. Han somna om lika fort o sov till 7 på kvällen! Mat igen o somna om... sov till halvtolv! Så ja va inställd på en hemsk natt... trodde inte han skulle kunna sova mer... men de kunde han!!!!! Han pep inte förrän kl 6 i morse!!!!! Tänk att de kan sova så mycket!!!!!! I vanliga fall brukar han va vaken en halvtimme-timme efter han ätit.

Ha en toppenda o njut av de fina vädret!!!!

KRAMAR

Stolt trebarnsmor till Moa-97, Tova-02 o Melvin-07!!!
  • Pärlan81

Hej alla!

Martina: Men du får se det från den ljusa sidan att han får leka med sina kompisar igen Man saknar ju alltid dom så mycket även korta stunder!!
    Jag funderar på att ha Zack hemma nu en månad eller så för att han vart så sjuk men jag är osäker. Det är det som är det negativa med dagis ju! Hoppas Benji får vara frisk när han börjar!

Kottten; Härligt att de små får sova hihi. De kan ju ha sånn dagar. Man blir lite paff bara.
    Allt väl annars?

Ni får mumsa på idag, jag skriver upp mig när mina barn är friska igen.

kram

• Småbarnsliv

Hejsan!
    Idag har jag fått tummen ur & vågat ringa spec mvc. Ville ju inte verka löjlig, men den bm som svarade var supersöt & förstod min oro och över att jag gärna ville se bebisen... Så på måndag 9.30 ska jag vara på ryhov... LÄNGTAR

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.Simon 0305, Hanna 0511 & Bf 14/9?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? www.lixenstrand.org.uk
  • Tintan

Halloj allihopa

Idag har det vart full rulle sen vi gick upp, benji skulle vara på dagis 8.30, men de ringde och sa att 2 barn hade kräkts där på morgonen idag, så han fick vara hemma, det sista vi vill ha är ju magsjukan.
    Så peter och benji tvättade bilen och jag tog tjejerna i vagnen och tog en långpromenix i det underbara vädret, sen hem laga mat äta och nu har vi vart på bvc med töserna.

Emilia vägde 5990gram 60cm lång
    Michelle vägde 6650gram 61,5cm lång

Fattar inte att de är 4 månader på torsdag, tiden bara rusar iväg.

Hur har ni alla det i vårvädret?
    Kram

Mamma till tvillingtjejerna Michelle & Emilia & storebror Benjamin
  • MN72

Hej på er!
    Visst är det härligt med detta vårväder. Igår satte jag E i selen och tog en långpromenad i skogen. Underbart

Kotten: Såg att du frågade för ett tag sen om kopparspiral. Jag hade det för ett par år sen, men fick så fruktansvärd mensvärk så jag tog ut den efter 3-4 månader. Inget jag tänker testa igen alltså.

Tintan: Skönt att dagis ringer och talar om att det går magsjuka. Det är nog inte alla som gör.

• Pärlan81

Tintan: Oj vad de växer! Ja fy för kräksjuka tur att de ringde! Med tanke på att man har så smått hemma så är det ju toppen!

Visst går det snabbt! Molly är snart 6 mån  

Har handlat vårkläder nu tillbarnen. Är osäker på om jag behöver överdragsbyxor till Molly, tror inte de. Hon har fleecejacka o vårjacka samt mössa o vantar o sitter i åkpåsen. Sen har hon fleecetäcke också. Hon lär ju inte frysa. Jag är alltid lika osäker på kläder när det är mittemellan, sen vill man ju inte köpa på sig för mycket heller. Däremot så ska vi väl köpa hennes första skor snart. Ska bli skoj!

Småbarnsliv: Förstår att du vill kolla upp dig extra om du är orolig, varför är du det?
    Jag gick 2 ggr till en privat läkare. Hon är helt underbar.

Ha det gott alla! Ska börja med middan nu.

kram kram

• Småbarnsliv

Pärlan81.. Dels är jag van att man får lyssna på hjärtat i vecka 12 - 14, men nu har de ändrat det + att Sonen som väger 18 kilo hoppade på magen för 2 veckor sedan så man blir ju lite knäpp  

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.Simon 0305, Hanna 0511 & Bf 14/9?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? www.lixenstrand.org.uk
  • Springsteen

småbarnsliv... bättre att kolla om man är orolig... de är ju inte säkert att man hör hjärtljuden så tidigt så de är väl för att inte oroa i onödan som de inte lyssnar...

Här är allt segt i dag... Jag har feber o sonen är supergrinig... så sambon fick stanna hemma från bandyn nu ikväll... ska hoppa i säng nu....

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping