• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • Kesso

TINTAN: Tack! Jag tror jag såg er hela familjen ute i det vackra vårvädret härom dagen. Pappa och Benjamin tvättade bilen. tvätt Du och tvillingarna var nog på g på en promenad.
    Går benjamin på Björkängen? Vilken avd. går magsjukan på? Min svägerska har barn där. Snällt att de talar om att magsjukan går eller har du bett om det? Ha det bäst ! KRAM

• Tintan

Kesso: Stämmer bra det, de tvättade bilen och jag och tjejerna hade vart på promenad.
    Jag har bett dem ringa om magsjukan går pga av tvillingarna så det är så snällt tycker jag, Benji går på Grottan
    Kram

Mamma till tvillingtjejerna Michelle & Emilia & storebror Benjamin
  • Pärlan81

Hej hopp!!!

Gravisen: Ja det är rätt lungt numera härinne... inte mycket att läsa fatt men tur att nån skriver hihi. Vissa har ju inte dator heller.

Tintan; Jotack De blir bättre o bättre. Hostan lär väl hänga med ett tag till som vanligt.
    Dagis är ju som det är som du skriver. Hur är det med er alla? Skoj att komma iväg till helgen! Vi ska ner till Ängelholm till sambons bror som spelar hockey där. Vara borta en hel helg, rätt skönt med lite miljöombyte. Hoppas alla är krya bara!

Ha de gott alla!!

kram kram

• Kottten

hittade en tråd där anna w metoder diskuterades...

E de nån av er här som har åsikter i ämnet? Ja e så nyfiken, men kan inte mycket. Har bara läst lite grann o tycker väl att mycket verkar sunt men på tok för opraktiskt!!!!!!

De verkar även som folket delas på två i de här ämnet, de som avgudar henne o de som hatar henne... har bara kikat in som hastigast på henne sida men blev nästan förfärad! kändes som man klivit rakt in i en sekt... hua...
    Någon???

Stolt trebarnsmor till Moa-97, Tova-02 o Melvin-07!!!
  • Pärlan81

Kottten: Alla får köra sina metoder hur de vill om det är antingen Anna W eller 5mm.
    Jag är alldeles för blödig o klarar inte av att de gråter även om det är 2 dgr eller vad de lovar.
    Jag läste ett inlägg på Anna W:s sida där ett barn fått gråta o gråta o kräkts osv. O det kändes riktigt hårt mot ett barn.
    Jag står nog lite mittemellan o lagt ihop lite av allt möjligt, men först o främst så har vi skapat rutiner som passar honom. Vi ligger 1 min med honom sen sover han gott. Oftast en saga innan med. Helt otroligt att det funkat första året så var han extremt svårsövd, nu i efterhand tror jag han sov för mycket på dgn. Men man är ju inte en expert från början hihi.

Kram

• Kottten

5mm är det 5 min metoden???

ibland kan ja känna att de ett under att mina barn sover ordentligt o att de uppför sig o så där, ja som bara e en vanlig mamma som gjort de som känts bra....

• Tintan

Personligen skulle jag aldrig klara av anna wahlgrens metoder och läkare har ju även varnat för den...och ett litet barn har bara ett sätt att kommunicera och det är genom gråten, de vill ju oftast nåt och att ge sitt barn en massa kärlek och närhet kommer man långt på tror jag.

Pärlan: vad härligt att komma bort

Mamma till tvillingtjejerna Michelle & Emilia & storebror Benjamin
  • Springsteen

Jag skulle heller aldrig fixa de där metoderna... jag mår ju dåligt bara jag sitter i bilen o han skriker eller när vi ska ut och jag MÅSTE lägga ner han för att ta på mig skorna... Sen har jag i o för sig lärt mig att vissa gånger när W blir lessen så vill han ligga själv och tystnar när jag lägger ner han... men tycker att jag hör ganska bra på han vilket han vill...

• Miidori

Godafton! Jag är inte så mycket vid datorn nu förtiden ;P..Är mest ute nu i det underbara vädret, njuter av sol och vår :):)...Är så glad och lycklig över detta underbara väder =))Så kommer inte bli så mycket skrivande här framöver..Är alltid ute och far känns det som!

Kesso: Grattis i efterskott!!

Tycker inte heller om hennes metoder, är ju helt grymt mot et barn tycker jag! USCH skulle aldrig gå efter dom metoderna..Är dom lessna, så är det ju av en anledning, då får man försöka komma på vad det är i stället! hehe...Fast är inte helt insatt i det där med Anna W heller!..

KRAM å GODNATT!

VÅÅÅÅREN!!WEHOOO!
  • Kottten

Ja e ju inte heller riktigt insatt men läste i en tråd där de tydligen visats ett program om anna w. De va inga nådiga kommentarer!!! de flesta tyckte mer eller mindre de va barnmisshandel... skulle verkligen vilja se de programmet!!!!! Får nog ta o läsa på ordentligt så ja kan skaffa mig en uppfattning sen!!! Samtidigt kan ja ju beundra denna människa som "kommit på" allt detta bara genom att vara mamma typ... o att hon vågar gå emot läkare o forskning... de e allt lite strongt!!!

Ja visst e de underbart me våren!!! Fast ida va de inge vidare här!!! De blåste massor o fast de va 9 grader så kändes de snorkallt!!!!!!

Blir snart sängen här! Klockan ringer ju i mon igen...

KRAMAR PÅ ER!!!!!!

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping